Ło, żesz Kamil, toś się postarał.
Ja prościej. Po co jest w bolidzie tylne skrzydło? Min po to aby zwiększyć docisk tylnej osi, czyli zwiększyć siłę działającą prostopadle do podłoża (na osi koła-podłoże). To bardzo duże uproszczenie, ale zgodne z prawdą. Co robi DRS? Zmniejsza docisk, czyli zmiejsza ww. siłę.
Teraz analogia. Bez wchodzenia w przełożenia, skrzynie biegów, mapowanie....
Dwa takie same auta (Fiat 125P, na ten przykład-pamietacie taki?
) o takiej samej mocy, tylny napęd. Do jednego pakujemy do bagażnika worek 20kg kartofli (marchewki jak kto woli), czyli zwiększamy nacisk na tylną oś. Auta jadą z tą samą prędkością obok siebie i w pewnym momencie zaczynają się rozpędzać w ten sam sposób (taki sam nacisk na pedał gazu, itp, itd). Po przejechaniu X metrów oba uzyskają tą samą Vmax. Natomiast auto bez kartofli osiągnie ją szybciej, ze względu na to, iż ma mniejsze siły do pokonania. Czyli co bedzie większe? Nie Vmax. ale przyrost prędkości w jednostce czasu, czyli przyspieszenie. I o tych mniej więcej 20-30 km/h zyski z DRSu mówili na BBC (chociaz może powinni użyć m/s2 to wszystko byłoby jasne).
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.