GP Belgii 2011

Moderator: Ekipa F1

Postprzez pawel92setter Wt sie 30, 2011 22:17  Re: GP Belgii 2011

A zauważył ktokolwiek, że Senna został wyprzedzony przez Trullego na torze i odzyskał pozycję dopiero po pit stopie? :grin:
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez SkC Wt sie 30, 2011 23:10  Re: GP Belgii 2011

Tak ja zauważyłem :D Myślałem, że będzie gonił Kobayashiego a on dał się wyprzedzić zielonemu Lotusowi. Przyczyną była pewnie mieszanka opon, Senna musiał wtedy jechać na twardych i dlatego dał się wyprzedzić.
Avatar użytkownika
SkC
 
Dołączył(a): So kwi 25, 2009 20:01
Lokalizacja: WPY
GG: 1227011

Postprzez SirKamil Wt sie 30, 2011 23:27  Re: GP Belgii 2011

Senna miał wtedy miękkie opony na których jechał od pierwszego kółka. Stracił pozycje (brak odstępów po neutralizacji) na 21 kółku, gdy już praktycznie jechał na drutach a Trulli miał miękkie nówki zmienione pod SC ;) Stinty konkurencji wskazują, że ta mieszanka traciła kondycje dobre kilka okrążeń wcześniej.

Nie doszukiwałbym się jakichś niesamowitych walk i konfrontacji tempa. Senna po drugim kółku miał 30 sekund straty do Trullego a 11 kółek dalej- zaliczając po drodze kare przejazdu przez boksy- już go miał.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez pawel92setter Wt sie 30, 2011 23:35  Re: GP Belgii 2011

Z tym, że Lotusy też miały sporo pecha na starcie. Oba straciły. Do podpięcia się pod ogon starej stawki jeszcze długa droga, choć mam nadzieję, że we Włoszech ze względu na inną specyfikację bolidów uda im się trochę namieszać. W Belgii w kwalifikacjach oba bolidy miały w końcu tempo na Q2 (dzięki pogodzie, ale jednak).

Jak to będzie w przyszłym roku ze specyfikacjami bolidów (dopuszczalna ich ilość w trakcie sezonu), oraz- przede wszystkim- z przełożeniami skrzyń biegów. Wszystko mi wylatuje z głowy ostatnio :-P
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez SirKamil Wt sie 30, 2011 23:48  Re: GP Belgii 2011

pawel92setter napisał(a):Z tym, że Lotusy też miały sporo pecha na starcie.


Ale co z tego?
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez hideto Śr sie 31, 2011 0:44  Re: GP Belgii 2011

bohdi napisał(a):Ło, żesz Kamil, toś się postarał. :brawo:
Ja prościej. Po co jest w bolidzie tylne skrzydło? Min po to aby zwiększyć docisk tylnej osi, czyli zwiększyć siłę działającą prostopadle do podłoża (na osi koła-podłoże). To bardzo duże uproszczenie, ale zgodne z prawdą. Co robi DRS? Zmniejsza docisk, czyli zmiejsza ww. siłę.
Teraz analogia. Bez wchodzenia w przełożenia, skrzynie biegów, mapowanie....
Dwa takie same auta (Fiat 125P, na ten przykład-pamietacie taki? :-P ) o takiej samej mocy, tylny napęd. Do jednego pakujemy do bagażnika worek 20kg kartofli (marchewki jak kto woli), czyli zwiększamy nacisk na tylną oś. Auta jadą z tą samą prędkością obok siebie i w pewnym momencie zaczynają się rozpędzać w ten sam sposób (taki sam nacisk na pedał gazu, itp, itd). Po przejechaniu X metrów oba uzyskają tą samą Vmax. Natomiast auto bez kartofli osiągnie ją szybciej, ze względu na to, iż ma mniejsze siły do pokonania. Czyli co bedzie większe? Nie Vmax. ale przyrost prędkości w jednostce czasu, czyli przyspieszenie. I o tych mniej więcej 20-30 km/h zyski z DRSu mówili na BBC (chociaz może powinni użyć m/s2 to wszystko byłoby jasne).
fiat 125p nie ma scietej nadwyzki mocy.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez bohdi Śr sie 31, 2011 0:53  Re: GP Belgii 2011

Się czepiasz! On generalnie miał jakąś nadwyżkę? Mocy? Czegokolwiek? :)
To miał byc przykład, prosta fizyka, bez wgłębiania sie w niuanse mechaniki i konstrukcji silników (bo w tym temacie jestem kompletnym abnegatem).
Ale zgadzam się, ważna uwaga.
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez SirKamil Śr sie 31, 2011 23:02  Re: GP Belgii 2011

bohdi napisał(a):Się czepiasz! On generalnie miał jakąś nadwyżkę? zegokolwiek? :)


skaju i kątów prostych;)
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez pawel92setter Śr sie 31, 2011 23:53  Re: GP Belgii 2011

SirKamil napisał(a):
pawel92setter napisał(a):Z tym, że Lotusy też miały sporo pecha na starcie.


Ale co z tego?


Utknął za wolniejszymi bolidami Virgin i HRT. Wiem, że jestem niepoprawnym optymistą jeśli chodzi o ten team i szukam na siłę pozytywów.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez SirKamil Cz wrz 01, 2011 0:49  Re: GP Belgii 2011

Jeśli utknął za nimi mając DRS na Spa to znaczy, że różnica szybkości nie porażała :wink:
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez marcin191994 Cz wrz 01, 2011 18:00  Re: GP Belgii 2011

Albo doskonale blokowali kierowcy Virgin i HRT :P
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
marcin191994
 
Dołączył(a): Pt sty 28, 2011 0:31
Lokalizacja: Ogrodzieniec
GG: 9325742

Postprzez SirKamil Cz wrz 01, 2011 18:02  Re: GP Belgii 2011

Niezbyt, sami się wcześniej wyprzedzali. Poza tym jak mogli blokować na Kemmel w obronie przed DRS mają dwie zmiany linii.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez MairJ23 Cz wrz 01, 2011 21:48  Re: GP Belgii 2011

Ja tylko chcialem wtracic swoje 3 grosze na kilka tematow.
Hamilton - Kobayashi - wszyscy juz wiemy ze anglik przeprosil za ten incydent - wiec to chyba jasne kogo tam byla wina - wiec spekulacjom mozna powiedziec Bye Bye. Ale przyznam si eze odrazu wiadzialem wine Brytyjczyka... wygladalo to dokladnie tak jak ktos tu napisal... Nie patrzal w lusterka i byl pewny siebie ze Japonczyk sie poddal i jest daleko... choc na serio nie wskazywalo na to jego zjechanie obronne do prawej tuz przed Le Combs.
Tuz po wypadku wygladalo to groznie - Hamilton si enie ruszal i maly dreszczyk przeszedl mi po plecach. Ale za chwile si eruszyl jakby ktos go dotknal zaczarowana rozdzka. Odetchnalem z ulga. Sam zainteresowany zaraz w wywiadzie (jeszcze podczas wyscigu) zapytany jak by opisal forme McLarena porownujac ja do RBR powiedzial - " we were struggling, we were slow" co chyba wiele mowi o tym jakie sa odczucia kierowcy ktory jedzie bolidem wolniejszym o pare dziesiatych sekundy.
manewr Webbera na Alonso tuz przed Eu Rouge :)) smietanka !!!! sam Webber powiedzial ze zrobil to tylko dlatego ze to byl Alonso a jemu ufa bezgranicznie jezeli chodzi o bezpieczenstwo na torze.
Taki emale stwierdzenia i informacje... pewnei juz wszytsko czytaliscie i wiecie ale chcialem sie z kims podzielic - nawet jak nikt tego nie przeczyta :)
pozdro zza oceanu
MairJ23
 
Dołączył(a): Pn lip 09, 2007 14:04
Lokalizacja: Philadelphia, USA

Postprzez nocman Pt wrz 02, 2011 11:07  Re: GP Belgii 2011

Teliss napisał(a):Jak zminimalizujesz opory i będą dobre przełożenia to zobacz co można zdziałać ludzkimi nogami :)


Kluczowe słowa podkreśliłem. Kłopot w tym, że nie w każdej sytuacji będą dobre.

r.
I am The Great Cornholio. You have awakened my bunghole, and now you must pay! The streets will flow with the blood of the non-believers!
nocman
 
Dołączył(a): Wt kwi 06, 2010 12:55

Poprzednia strona

Powrót do Sezon 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości