GP Belgii 2011

Moderator: Ekipa F1

Postprzez ice Pn sie 29, 2011 14:36  Re: GP Belgii 2011

Skoro obroty sa takie same na tym samym biegu to i prędkość jest ta sama.
Formuła 1 skończyła się wraz z sezonem 2008.
„Bolidy F1 muszą być tylko dla prawdziwych mężczyzn, nie dla nastolatków, którzy potrafią obsługiwać przyciski na kierownicy." - Niki Lauda
Avatar użytkownika
ice
 
Dołączył(a): Śr sie 05, 2009 15:02

Postprzez Yaboo Pn sie 29, 2011 14:55  Re: GP Belgii 2011

Jeżeli rozpatrujemy sytuację w próżni to masz oczywiście rację.
Go for it, Robert!! >> C Z E K A M Y <<
Avatar użytkownika
Yaboo
 
Dołączył(a): So mar 29, 2008 9:22

Postprzez Godspeed Pn sie 29, 2011 14:58  Re: GP Belgii 2011

Dziwna sprawa z tymi hamulcami Pietrowa. Czarny dym widać było już kilka rund przed końcem wyścigu. W Renault nie mierzą temperatur? Nie można było zmienić balansu? Kubica też często miał dymiące hamulce, ale już nie pamiętam czy to działo się w BMW, czy już w Renault.
Filmy gdy F1 pauzuje | Webber says it all
Avatar użytkownika
Godspeed
 
Dołączył(a): N kwi 04, 2010 12:35

Postprzez bohdi Pn sie 29, 2011 15:23  Re: GP Belgii 2011

Renia zalozyla nizsze temperatury w trakcie GP i przywiozla mniejsze wloty do chlodzenia hamulcow.
A "dymiace" hamulce nie musza zawsze swiadczyc o ich przegrzaniu.
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez Marker Pn sie 29, 2011 16:28  Re: GP Belgii 2011

Starty Onboard


Start Webbera i Algersuariego.
Pole lap.
Avatar użytkownika
Marker
 
Dołączył(a): Wt sie 04, 2009 13:42
Lokalizacja: Choroszcz
GG: 4354013

Postprzez ice Pn sie 29, 2011 16:35  Re: GP Belgii 2011

Yaboo napisał(a):Jeżeli rozpatrujemy sytuację w próżni to masz oczywiście rację.

Czyli według ciebie jadąc na limicie obrotów na 7 biegu po włączeniu DRS prędkość wzrośnie ?
to tak jakby w pitlane na ograniczniku uruchomic DRS i liczyc ze pojedzie sie szybciej
Formuła 1 skończyła się wraz z sezonem 2008.
„Bolidy F1 muszą być tylko dla prawdziwych mężczyzn, nie dla nastolatków, którzy potrafią obsługiwać przyciski na kierownicy." - Niki Lauda
Avatar użytkownika
ice
 
Dołączył(a): Śr sie 05, 2009 15:02

Postprzez Semai Pn sie 29, 2011 16:42  Re: GP Belgii 2011

ice napisał(a):
Yaboo napisał(a):Jeżeli rozpatrujemy sytuację w próżni to masz oczywiście rację.

Czyli według ciebie jadąc na limicie obrotów na 7 biegu po włączeniu DRS prędkość wzrośnie ?


Ja myślałem, że żartowałeś poprzednio ale widzę,że moje nadzieje były płonne.

Oczywiście,że prędkość w zrośnie bo zmaleje opór stawiany przez powietrze.
Trzeba to jaśniej wytłumaczyć i na przykładzie ?
Mundo will go where he pleases!
Avatar użytkownika
Semai
 
Dołączył(a): Śr maja 02, 2007 7:10

Postprzez ice Pn sie 29, 2011 16:52  Re: GP Belgii 2011

A ty wiesz co to jest limit obrotów ?
To znaczy ze silnik nie będzie się już szybciej kręcił... i zakładając że limit obrotów osiągnie się bez DRS to włączenie owego DRS nic nie da... Idąc dalej, wg. Ciebie jakby kierowca "piłował" na 1 (pierwszym) biegu do końca obrotów i jechał z maksymalną prędkością osiąganą na tym biegu to po uruchomieniu DRS-u pojedzie szybciej no bo przecież będzie mniejszy opór ? jestem niewyspany fakt, ale wy chyba sobie jakies jajca robicie
Formuła 1 skończyła się wraz z sezonem 2008.
„Bolidy F1 muszą być tylko dla prawdziwych mężczyzn, nie dla nastolatków, którzy potrafią obsługiwać przyciski na kierownicy." - Niki Lauda
Avatar użytkownika
ice
 
Dołączył(a): Śr sie 05, 2009 15:02

Postprzez Semai Pn sie 29, 2011 17:01  Re: GP Belgii 2011

A po co ma się silnik szybciej kręcić (w pewnym skrócie myślowym:czyli po co ma dostarczać większą moc) skoro do pokonania mniejszego oporu powietrza bolid wcale nie będzie potrzebować dodatkowych KM ?

Z Twoich postów wnioskuję,ze dwa różne bolidy ale z tym samym silnikiem muszą osiągnąć dokładnie tą samą prędkość niezależnie od tego jak wygląda nadwozie i jaki ma współczynnik oporu. No bo przecież któryś silnik musiałby się szybciej kręcić.
"Lekki" nonsens, prawda?
Mundo will go where he pleases!
Avatar użytkownika
Semai
 
Dołączył(a): Śr maja 02, 2007 7:10

Postprzez dominoziom2007 Pn sie 29, 2011 17:02  Re: GP Belgii 2011

@ice: Ja dla przykładu wczoraj zauważyłem, jak kierowca jadąc około 307-308 km/h, po uruchomieniu DRS nagle przyspieszył do 317-318 km/h, przy zachowaniu tych samych obrotach silnika. Aerodynamika swoje robi. Nie wiem czy to prawda, ale gdzieś słyszałem, że opór aerodynamiczny rośnie proporcjonalnie do kwadratu prędkości. Więc jeśli opór mniejszy, prędkość większa.
Avatar użytkownika
dominoziom2007
 
Dołączył(a): Wt cze 29, 2010 13:18

Postprzez tivi92 Pn sie 29, 2011 17:06  Re: GP Belgii 2011

Szybciej osiągnie dana prędkość, a nie będzie jechał szybciej, Michael bez drs się rozpędzał do 318 i z drs tez. Z fizyki jestem slaby ale jeśli silnik ma "odcinke" przy 18tys rpm i jedzie 318 na 7 biegu mając 18tys rpm i "dzyn dzyn dzyn" to nie da sie pojechac szybciej i koniec.
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
tivi92
 
Dołączył(a): N mar 28, 2010 16:50

Postprzez ice Pn sie 29, 2011 17:08  Re: GP Belgii 2011

Semai napisał(a):Z Twoich postów wnioskuję,ze dwa różne bolidy ale z tym samym silnikiem muszą osiągnąć dokładnie tą samą prędkość niezależnie od tego jak wygląda nadwozie i jaki ma współczynnik oporu.

Zakładając że mają tak samo ustawiony 7. bieg i osąginą limit obrotów silnika to owszem.

dominoziom2007 napisał(a):@ice: Ja dla przykładu wczoraj zauważyłem, jak kierowca jadąc około 307-308 km/h, po uruchomieniu DRS nagle przyspieszył do 317-318 km/h, przy zachowaniu tych samych obrotach silnika.

To nie jest możliwe.

@UP no i o to mi chodzi, ale to chyba zbyt skomplikowane jest dla niektorych... -.-
Ostatnio edytowano Pn sie 29, 2011 17:16 przez ice, łącznie edytowano 2 razy
Formuła 1 skończyła się wraz z sezonem 2008.
„Bolidy F1 muszą być tylko dla prawdziwych mężczyzn, nie dla nastolatków, którzy potrafią obsługiwać przyciski na kierownicy." - Niki Lauda
Avatar użytkownika
ice
 
Dołączył(a): Śr sie 05, 2009 15:02

Postprzez fordern Pn sie 29, 2011 17:11  Re: GP Belgii 2011

Semai napisał(a):A po co ma się silnik szybciej kręcić (w pewnym skrócie myślowym:czyli po co ma dostarczać większą moc) skoro do pokonania mniejszego oporu powietrza bolid wcale nie będzie potrzebować dodatkowych KM ?

Zgodnie z twoją teorią, jeżeli puściłby pedał gazu wciąż by przyśpieszał, lub utrzymywał prędkość.
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Postprzez tivi92 Pn sie 29, 2011 17:17  Re: GP Belgii 2011

Semai napisał(a):Z Twoich postów wnioskuję,ze dwa różne bolidy ale z tym samym silnikiem muszą osiągnąć dokładnie tą samą prędkość niezależnie od tego jak wygląda nadwozie i jaki ma współczynnik oporu. No bo przecież któryś silnik musiałby się szybciej kręcić.
"Lekki" nonsens, prawda?


Stawiasz 2 identyczne auta obok siebie na hamowni (taki garaż z rolkami na które ustawia się oś napędowa jak byś nie wiedział) włączasz każdemu z nich np 5 bieg, obydwa auta po wciśnięciu pedału gazu rozpędzą się do tej samej prędkości. Oczywiście pomijam tu opory które wytworzy rolka. Teraz przenosimy się na tor, do uzmysłowienia Ci jak to wygląda mamy 2tys km prostej drogi, żeby nam jej nie brakło. Jedno auto ustawiamy z maksymalnym dociskiem, drugie z minimalnym i rozpędzamy w taki sam sposób, i gwarantuje Ci, że auto które ma mniejszy docisk rozpędzi się szybciej, ale to nie zmienia faktu, że auto z większym dociskiem też osiągnie tą prędkość, tak więc masz 100% pewności, że na dwutysięcznym kilometrze naszej prostej pomiar prędkości każdego z aut będzie ten sam, np 350km/h co nie zmieni faktu ze samochód z mniejszym dociskiem dojedzie tam wcześniej. Tak własnie działa drs.


@zapomnialem dodac najwazniejszego zdania.

DRS nie zwiększa prędkości maksymalnej, tylko pozwala ja szybciej uzyskać.
“Gdyby Bóg lubił przedni napęd chodzilibyśmy na rękach”
tivi92
 
Dołączył(a): N mar 28, 2010 16:50

Postprzez SirKamil Pn sie 29, 2011 17:24  Re: GP Belgii 2011

Semai napisał(a):
ice napisał(a):
Yaboo napisał(a):Jeżeli rozpatrujemy sytuację w próżni to masz oczywiście rację.

Czyli według ciebie jadąc na limicie obrotów na 7 biegu po włączeniu DRS prędkość wzrośnie ?


Ja myślałem, że żartowałeś poprzednio ale widzę,że moje nadzieje były płonne.

Oczywiście,że prędkość w zrośnie bo zmaleje opór stawiany przez powietrze.
Trzeba to jaśniej wytłumaczyć i na przykładzie ?

Pomyśl skąd ma się wziąć większa prędkość jeśli silnik pracuje na najwyższych obrotach.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2011

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron