Strona 3 z 3

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 12:18
przez plastic
rentonB napisał(a):Bo nie ma takiego przepisu bodaj, zreszta na poczatku sauber zostal odprawiony z kwitkiem ale Alan Permane stwierdzil ze Kobayashiemu nalezy sie P7 i nie maja z tym problemu wiec lrgp zachowalo sie bardzo fair :)
Coś mi tu śmierdzi. Skoro nie ma na to paragrafu w regulaminie to nikt normalny nie oddałby dwóch miejsc na gridzie ot tak, bo fair play. Szczególnie, że Sauber i Lotus są teraz bezpośrednimi konkurentami. Fair w F1 nie istnieje, to musi być coś innego ;).

A co z oponami Bombayashiego? Przepis jasno mówi, że kierowca ma wystartować na oponach, na których ustanowił najszybsze okrążenie w Q3. A że nie ustanowił czasu to wg mnie ma wolą rękę.

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 12:24
przez Campeon
Plastic - SirKamil słusznie przecież zauważył, że niedługo odbędzie się komisja w sprawie zmian nazw Team Lotus i Lotus Renault, podczas gdy m.in. Sauber chce omówić tę kwestię, mając z pewnością jakieś wątpliwości i dlatego LRGP tak poszło na rękę Sauberowi.

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 12:35
przez plastic
Racja, nie skojarzyłem tych dwóch faktów razem. Dzięki za wyjaśnienie.


Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 12:37
przez gornik
W myśl Artykułu 36.2(b) Regulaminu Sportowego pierwszeństwo wśród kierowców, którzy nie uzyskali czasu okrążenia, mają ci, którzy rozpoczęli okrążenie pomiarowe. Następnie ustawia się tych, którzy zdołali wyjechać z boksów (jak Schumacher, Senna i Pietrow), a dalej zawodników, którzy w ogóle nie opuścili garażu. W obrębie każdej grupy kolejność ustala się na podstawie numerów startowych. Gdyby Schumacher zdążył rozpocząć swoje okrążenie przed upływem regulaminowego czasu, to on startowałby z siódmego pola – nawet gdyby go nie ukończył.


http://sokolimokiem.tv/?p=1634

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 12:50
przez chmiel
plastic napisał(a):A co z oponami Bombayashiego? Przepis jasno mówi, że kierowca ma wystartować na oponach, na których ustanowił najszybsze okrążenie w Q3. A że nie ustanowił czasu to wg mnie ma wolą rękę.

Dokładnie. Koba nie ustanowił w Q3 żadnego czasu, więc ma wolną rękę w kwestii doboru opon, na których rozpocznie wyścig.

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 13:19
przez AleQ
Kwale dość ciekawe, ale oszczędzanie gum jest parodią. Mam pomysł dla FIA: Niech zabiorą im wszystkie opony i tylko zostawią jeden komplet deszczówek :-| Vettel ledwo z PP, być może jutro zdoła go Button pokonać. Massa po raz 2 lepszy od ALO w kwalu ,ale w wyścigu już będzie "po staremu" . Brawa dla Renault i Kobayashiego. Pecha miał za to Rosberg,ale jak jutro startu nie skaszani, to zgarnie punkt , może dwa.

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 17:08
przez Sklavin
gornik napisał(a):
W myśl Artykułu 36.2(b) Regulaminu Sportowego pierwszeństwo wśród kierowców, którzy nie uzyskali czasu okrążenia, mają ci, którzy rozpoczęli okrążenie pomiarowe. Następnie ustawia się tych, którzy zdołali wyjechać z boksów (jak Schumacher, Senna i Pietrow), a dalej zawodników, którzy w ogóle nie opuścili garażu. W obrębie każdej grupy kolejność ustala się na podstawie numerów startowych. Gdyby Schumacher zdążył rozpocząć swoje okrążenie przed upływem regulaminowego czasu, to on startowałby z siódmego pola – nawet gdyby go nie ukończył.




Czyli w LR i w Mercu ciężko ze znajomością regulaminu. Wystarczyło przejechać jedno okrążenie pomiarowe na twardszej mieszance nawet bez specjalnej walki o czas i byłyby dwie pozycje wyżej. No chyba, że istnieje tajny układ :milczy: między LR a Sauberem z powodów, które podaliście wcześniej :)

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 17:38
przez wartek
Pomiarowe na twardej oznacza start na twardej

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 18:06
przez fordern
Ukończenie pomiarowego na twardej oznacza start na twardej. Samo zaczęcie i zjazd do boksu daje wolną rękę w sprawie doboru opon.

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 22:18
przez kamo_159
Może mi ktoś wyjaśnić czemu Bruno startuje przed Vitkiem przecież Petrov miał w Q2 lepszy czas. Strasznie ta sprawa mnie zaintrygowała. :-)

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 22:23
przez gornik
Ehh no parę postów wyżej dałem odpowiedź
W obrębie każdej grupy kolejność ustala się na podstawie numerów startowych.

Co oznacza że przez to że Senna ma 9 a Pietrov 10 startują z taką a nie inną kolejnością

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 22:46
przez Sar trek
szkoda, że kierowcy zamiast walczyć muszą siedzieć w garażach, by oszczędzić komplet opon.

Brawo Kobayashi, oby jutro było równie dobrze.


Tak wyglądała jego jazda rok temu, jak ktoś jeszcze nie widział. Bonzai !

A sprawa tytułu jest niemal rostrzygnięta. Trzeba przyznać, Button ma mocną końcówkę, życzę mu równie dobrego przyszłego sezonu.

I Massa przed Alonso :)

Jutro ciepło i słonecznie na Suzuce, podczas startu 23 C, na koniec wyścigu 21 C.

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: So paź 08, 2011 23:09
przez bohdi
A to, pamiętają :P :

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: N paź 09, 2011 0:41
przez SirKamil
Nieśmiało można powiedzieć, że te kwalifikacje były dość ważne dla F1. Przede wszystkim ważne jest to, że McLaren na torze upstrzonym szybkimi zakrętami nie oddał pola Red Bullowi a może nawet był szybszy, co szepcze kilka szczegółów na temat wydajności samochodów z naciskiem na wydajność konwencjonalnych pakietów aerodynamicznych, które od przyszłego roku będą odgrywać kluczową rolę. Już bez udziału spalin w aerodynamice, które dają bykom potężniejszego niż u kogokolwiek innemu trakcyjnego kopa sądzę, że walka w przyszłym sezonie będzie zacięta.

-- N paź 09, 2011 1:43 --

plastic napisał(a):Racja, nie skojarzyłem tych dwóch faktów razem. Dzięki za wyjaśnienie.



Wiesz, to pół żartem pół serio.
Pół żartem, bo wiadomo, że o podęciu decyzji zdecydują ważniejsze przesłanki
Pół serio, ponieważ zawsze warto budować pozytywne relacje na padoku

Oczywiście zachowanie jak najbardziej fair play.

Re: Przed GP Japonii 2011

PostNapisane: N paź 09, 2011 0:49
przez hideto
http://www.f1wm.pl/php/news_id-24034.html

A to czytał ?

Wcale bym się nie zdziwił, gdyby ostatnie wyścigi sezonu były przez RBR traktowane już jako w pełni testowe. Brakuje przecież jedynie punktu w klasyfikacji konstruktorów, więc nawet dojeżdżanie pary za mclarenem zapewni oba tytuły a przy okazji da ogromne ilości danych dla Newey'a.