Testy 2011/12

Moderator: Ekipa F1

Postprzez SirKamil Cz maja 03, 2012 22:28  Re: Testy 2011/12

Po mojemu to pomiar naprężeń na ramionach wahaczy, ale nie dam sobie głowy uciąć:P
Co do zespołu, to coś jednak aerodynamicznego testowali (poza nowym tylnym zawieszeniem ofc)- podłogę i całe tylne skrzydło.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Rubiq Cz maja 03, 2012 22:33  Re: Testy 2011/12

Możliwe, że to są tensometry (mierzą wydłużenie ----> naprężenie w danych miejscach) pod jakąś obudową.
Rubiq
Administrator LiGNA
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 13:20

Postprzez Kazik Cz maja 03, 2012 23:23  Re: Testy 2011/12

http://www.jamesallenonf1.com/2012/05/t ... o-crashes/
W kontekście tego co napisane to możnaby (owszem) zastanawiać się nad sensem testów na Mugello ale ....ja tam widziałem wiele innowacyjnych prób wśród wielu zespołów nie tylko czołowych. Komentarz Petrova (Vitaly'ego) pominąłbym bo mimo wszystko kierowca ten ma chyba za mało doświadczenia aby wogóle wygłaszać jakiekolwiek opinie n.t. toru i celowości testów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez rentonB Pt maja 04, 2012 7:16  Re: Testy 2011/12

A szczegolnie jego zespol :-D
"First braking, quite important, but not really"
R.K
Avatar użytkownika
rentonB
 
Dołączył(a): Pn mar 08, 2010 15:33

Postprzez Lysy Pt maja 04, 2012 7:42  Re: Testy 2011/12

Po testach kompletnie nic nie wiadomo.... jak mówią niektórzy to pieniądze wyrzcone w błoto. McLaren chyba ma tym tylko zyskał bo dał możliwość jazdy testowym... być może przewidział, że nie ma sensu :D
Chcieli testy w sezonie to mają... a pomyśleć że już dziś zaczął by się weekend w Catalunya :(

PS> Marussia wydaje się być mocna po zmianie nazwy :) Mam nadzieje że nie odda już 10 miejsca.
Red Bull może nieco przyspieszył tak jak i Ferrari.
Lotus jest bardzo mocny, jeszcze 2 GP mogą być przetasowania, po GP Monako powinno być wiadome kto gdzie jest.
Sezon jest tak zróżnicowany, że nie zdziwie się jak Grosjean machnie majstra :P Choć wolałbym jakiś cud i w Brazylii "podniecający" płacz Seby z 3 z rzędu mistrzostwa
Avatar użytkownika
Lysy
 
Dołączył(a): So sie 07, 2010 16:10

Postprzez SirKamil Pt maja 04, 2012 10:57  Re: Testy 2011/12

Z tego co wiem obecność w Mugello nie była obowiązkowa, ale wszystkie normalne zespoły zjechały tam lśniącym konwojem i ochoczo wzięły się o pracy. Tak też w praktyce wygląda owa werbalna daremność testów... Polityka swoje a inżynierowie zachwyceni wykonaną pracą swoje.
Nawet najlepsze symulacje nigdy nie zastąpią testów. Testy są bezcenne. Forma może być dyskusyjna- tylko jedna sesja wczesną wiosną jest nieco niezgrabnym bytem- i o to chodzi a nie samą instytucję testów- co kolejny raz potwierdza konieczność uelastycznienia F1 w tej materii i otworzenia się na nowe rozwiązania. Np. kilka dni testowych rozproszonych w kalendarzu po weekendach GP.

edit, info Pirelli
Całkowita ilość użytych zestawów opon: 207
z czego:

- supermiękkie: 3 zestawy
- miękkie: 20 zestawów
- średnie: 69 zestawów
- twarde: 92 zestawów
- pośrednie: 15 zestawów
- deszczowe: 8 zestawów

Najdłuższe przejazdy:
16 okrążeń na twardej
14 okrążenia na średniej
13 okrążeń na miękkiej
6 okrążeń na supermiękkiej

Dzień 1
1. Alonso 1.22:444 twarde nowe
2. Webber 1.23:648 średnie używane
3. Vergne 1.23:891 średnim nowe

Dzień 2

1. Grosjean 1.21:603 twarde nowe
2. Kobayashi 1.21:603 miękkie nowe
3. Vettel 1.21':825 twarde nowe

Dzień 3

1. Grosjean 1.21:035 twarde nowe
2. Vettel 1.21:267 średnie nowe
3. Alonso 1.21:363 twarde używane
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Shaitan Pt maja 04, 2012 19:12  Re: Testy 2011/12

Dokładnie, wprowadzić parę testowych poniedziałków w kalendarzu bezpośrednio po GP(po z racji tego by nie przygotowywać się stricte pod zbliżający się wyścig). Można przy okazji wpleść w to testy młodych/rezerwowych kierowców, którzy mieli by więcej okazji do pojeżdżenia. Stosunkowo małym kosztem można by znacząco zwiększyć możliwość testowania w trakcie sezonu oraz zdobywanie doświadczenia przez młodzików.
Mika: "Real men never cry"

Alonso: "I am aware that today I spent some of the luck remaining in life"
Avatar użytkownika
Shaitan
 
Dołączył(a): Pn mar 09, 2009 18:26
Lokalizacja: Starside

Postprzez SirKamil Pt maja 04, 2012 20:05  Re: Testy 2011/12

Wszystko wydaje się proste... Trzeba:
- do warunków organizacji GP na permanentnych torach w europie i bliskim wschodzie dołączyć aneksy o udostępnieniu toru po preferencyjnych cenach, bądź za darmo ekipom chcącym testować (arabowie jeszcze by dziękowali) jeśli nie kolidowałoby to planami innych imprez,
- na testach używać silników (i wszystkich innych zdatnych komponentów) które skończyły swoją wyścigową karierę (często gęsto w bardzo dobrym stanie i dożynane potem na dynamometrach w warunkach symulacji... toru),
- wprowadzić parytet dla debiutantów (i Paffetta) co silniejszym ekipom pozwoliłoby rozgrzać swoich trzecich a słabszym przytulić trochę sałaty od Leimerów, Cecottów, Chiltonów, Gonzalezów i innych bogatych chłopców z GP2.

Dzięki łączeniu GP z możliwymi testami odpadają koszty logistyczne, część kosztów eksploatacyjnych, strata czasu na zagospodarowywanie padoku, szukanie ustawień i czyszczenie zielonych torów. Przy okazji Pirelli mogłoby zrezygnować z kosztownych indywidualnych testów a zespoły z idiotycznych testów na prostej. Przy rozsądnym planowaniu i wypracowaniu zdrowych regulacji wzrost kosztów mógłby być żaden w stosunku do korzyści odnoszonych z np. 8 dni testowych w roku (4x2), ale to F1- tutaj jakakolwiek elastyczność i świeże podejście są surowo zabronione :)
Ostatnio edytowano Pt maja 04, 2012 20:44 przez SirKamil, łącznie edytowano 1 raz
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez slipstream Pt maja 04, 2012 20:33  Re: Testy 2011/12

No i nie zapominajmy ze i paru kibiców by się znalazło którzy przyjadą na weekend GP, to i jeden dzień więcej by "zwiedzili". Ale właśnie, jak an warunki F1 brzmi to zbyt pięknie, aby było możliwe.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Marker Pt maja 04, 2012 21:13  Re: Testy 2011/12

Widać FIM lepiej sobie daje rade jeżeli chodzi o ten aspekt w porównianiu do FIA.
Avatar użytkownika
Marker
 
Dołączył(a): Wt sie 04, 2009 13:42
Lokalizacja: Choroszcz
GG: 4354013

Postprzez Kazik Pt maja 04, 2012 23:33  Re: Testy 2011/12

SirKamil napisał(a):Wszystko wydaje się proste...
- do warunków organizacji GP na permanentnych torach w europie i bliskim wschodzie dołączyć aneksy o udostępnieniu toru po preferencyjnych cenach, bądź za darmo ekipom chcącym testować (arabowie jeszcze by dziękowali) jeśli nie kolidowałoby to planami innych imprez,

nie za bardzo upraszczasz ?

- na testach używać silników (i wszystkich innych zdatnych komponentów) które skończyły swoją wyścigową karierę (często gęsto w bardzo dobrym stanie i dożynane potem na dynamometrach w warunkach symulacji... toru),

O.K.-

wprowadzić parytet dla debiutantów (i Paffetta) co silniejszym ekipom pozwoliłoby rozgrzać swoich trzecich a słabszym przytulić trochę sałaty od Leimerów, Cecottów, Chiltonów, Gonzalezów i innych bogatych chłopców z GP2.

No tutaj to ju wybitnie się nie zgodzę.Owszem niech jeżdżą ale jaki parytet ? Sałata ?

Dzięki łączeniu GP z możliwymi testami odpadają koszty logistyczne, część kosztów eksploatacyjnych, strata czasu na zagospodarowywanie padoku, szukanie ustawień i czyszczenie zielonych torów. Przy okazji Pirelli mogłoby zrezygnować z kosztownych indywidualnych testów a zespoły z idiotycznych testów na prostej. Przy rozsądnym planowaniu i wypracowaniu zdrowych regulacji wzrost kosztów mógłby być żaden w stosunku do korzyści odnoszonych z np. 8 dni testowych w roku (4x2), ale to F1- tutaj jakakolwiek elastyczność i świeże podejście są surowo zabronione :)



Gdyby oni wiedzieli,że Ty jesteś to chyba radykalnie zmienili by swoje podejście do F1. (niestety nie wiedzą).
Sorry,nie odbierz tego jako złośliwość z mojej strony.Szanuję Twoje komenty ale pomijając kwestie techniczne co do których ....mogę się tylko przypatrywać i przysłuchiwać to jednak niektóre "przemyślenia" poleciłbym raczej Berniemu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez SirKamil Pt maja 04, 2012 23:49  Re: Testy 2011/12

Wyjaśniam- nie, nie za bardzo upraszczam bo to generalnie proste jak drut.
Parytet, czyli przydzielenie połowy dni testowych młodym.
A swoją drogą to co to takiego, recenzja? :królik: Napisz lepiej coś od siebie, w temacie testów.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Kazik So maja 05, 2012 0:46  Re: Testy 2011/12

SirKamil napisał(a): :królik: Napisz lepiej coś od siebie, w temacie testów.

Coś tam napisałem parę postów powyżej (w sumie nic). Mimo wszysto nie powód aby się denerwować... :pozdro:
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez SirKamil So maja 05, 2012 1:11  Re: Testy 2011/12

No to się nie denerwuj, problemu brak :-)
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Karol Pn maja 07, 2012 12:04  Re: Testy 2011/12

McLaren testował dziobakowaty nos na Mugello:
Obrazek
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron