Testy 2011/12

Moderator: Ekipa F1

Postprzez SirKamil Pt lis 02, 2012 22:35  Re: Testy 2011/12

GP2 jako seria towarzysząca F1 nadal ma wielką siłę przebicia. Wiele jest do zyskania a czy dużo do stracenia? Frijns w dobrym zespole nie musi koniecznie zdobywać mistrzostwo w debiucie jak również nie powinien się skompromitować- wydaje się mieć wysokie umiejętności akomodacyjne.

Idąc dalej
Ferrari
Jules Bianchi- były trzeci kierowca Ferrari, chyba największa ofiara restrykcyjnych przepisów sportowych regulujących testy. Można sobie tylko wyobrazić, że bez nich jeździłby Ferrari od ocucenia do utraty przytomności każdego dnia. Wicemistrz FR 3.5, dobry zacięty sezon. W nowej serii Francuz potrafił znaleźć się w pozycji, której nie osiągał w GP2- walki o mistrzostwo. Kandydat do jazdy w Force India, choć trudno zidentyfikować potencjalne źródło wsparcia finansowego. Chyba nadal członek czerwonej akademii.
Davide Rigon- uczestnik niezliczonej ilości serii i posiadacz kilku tytułów, choć może nie najbardziej prestiżowych. Długo pauzował po paskudnym wypadku na początku sezonu GP2 powrócił na koniec tegorocznej FR 3.5. Kierowca "pokazowy" Ferrari.

Mercedes
Sam Bird- wobec eskalacji kosztów i walki w niby-czołówce GP2 Bird tak jak Binachi postanowił szukać szczęścia w FR 3.5. Częściowo jest znalazł- przez większość sezonu rywalizowało mistrzostwo, ale skończył na 3 miejscu, niewiele punktów przed da Costą, który ominął pięć wyścigów. Żadnego tytułu mistrzowskiego w wyścigach samochodowych. Kierowca testowy Mercedesa.
Brendon Hartley to ciekawa pozycja na liście. Po wyleceniu z Red Bulla za fatalne osiągi w FR wydawało się, że Hartley zniknie z radarów a jednak Mercedes postanowił wykorzystać to czego nauczył się u poprzedniego pracodawcy najlepiej- pracy z symulatorem. Podobno mają jakiś. 4 wyścigi w GP2 i 24 miejsce. Bywa w endurance.

Force India
Jules Bianchi- jw.
Rodolfo Gonalez- zespół potrzebował tych pieniędzy.

Williams
Valtteri Bottas jest raczej rozpoznawalną postacią, również w gronie osób nie zainteresowanych młodymi zawodnikami. W tym roku nie ścigał się regularnie. W zeszłym walczył o mistrzostwo GP3 z Jamesem Calado i po twardej bitwie wygrał.
Luciano Bacheta- mistrz F2 o mocno międzynarodowych korzeniach. Test w Williamsie jako nagrodę za tytuł dostał trochę na odczepkę w indywidualnej sesji, w zeszłorocznym samochodzie.

HRT
Ma Qing Hua ciężko pisać o karierze wyścigowej Ma w kategoriach kariery choć… w 2011 roku został mistrzem Chińskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych. HRT uznało, że warto sprzedać mu ten test.

Marussia
Rio Haryanto za młody uczestnik GP2, które ukończył na 14 miejscu. Haryanto pokazał trochę imponującej szybkości, ale gdy przychodziło co do czego puchł jak złamany palec. W każdym razie ma czas. Jeździł dla Marussi-Carlin, więc jego udział w testach jest logiczny.
Max Chilton ma więcej zaplecza niż talentu, ale wyjeździł w tym roku bezprecedensowe 4 miejsce w GP2. Wow chciałoby się powiedzieć zważywszy na regularne >20 pozycje w poprzednich sezonach. Tak jak Haryanto kierowca Carlin. Jego ojciec jest wiceprezesem AON co nie zaszkodzi w kompletowaniu budżetu na przyszłoroczne starty w F1.

Reasumując w testach uczestniczyło/będzie uczestniczyć
8 kierowców GP2 z pozycji 1,2,3,4,6,9,14 i 22
5 z Formuły Renault 3.5 z pozycji 1,2,3,4 i 11.
2 zawodników DTM- 2 i 5 miejsce.
1 kierowcę z Formuły 2- mistrz.
1 kierowcę z World Endurance Championship- 4 miejsce.
5 kierowców testowych F1, rozwojowych etc.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Kazik Pt lis 02, 2012 22:54  Re: Testy 2011/12

Czyli z tego zestawu,który zapodałeś to Bottas i Bianchi są kierowcami którzy potencjalnie mogą się znaleźć w F1 w najbliższym czasie. (nawet bardzo bliskim czasie)
Zresztą...Ameryka nie została odkryta w tym momencie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez mykowhai Pt lis 02, 2012 23:09  Re: Testy 2011/12

@Kazik, do twojego zestawu doliczył bym jeszcze Chiltona, skoro już go do treningów wstawiają to możliwe że przygotowują go do przyszłego sezonu...
Avatar użytkownika
mykowhai
 
Dołączył(a): Cz cze 30, 2011 18:19

Postprzez Kazik Pt lis 02, 2012 23:19  Re: Testy 2011/12

Tak, jest to bardzo prawdopodobne ale pod warunkiem,że przyszłość Marussia F1 team jest pewna. A nie jest niestety.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez SirKamil Pt lis 02, 2012 23:29  Re: Testy 2011/12

Bottas o ile Williams znów nie chce zachwycać księgowych "słupkami".
Bianchi o ile będzie mógł zachwycić księgowych Force India swoimi.
Chilton o ile staruszek przepchnie sponsoring przez zarząd.
Gutierrez o ile zechce.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez lechf1 So lis 03, 2012 0:46  Re: Testy 2011/12

U Gutierreza jest to tylko kwestia jego własnego chcenia czy Telmex tez ma swoje 3 grosze ?
lechf1
moderator
 
Dołączył(a): Cz gru 20, 2007 19:02

Postprzez SirKamil So lis 03, 2012 1:09  Re: Testy 2011/12

To już załatwione.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez SirKamil So lis 10, 2012 20:03  Re: Testy 2011/12

Testy przebiegły bez echa. Przynajmniej tutaj. Nic zaskakującego- sporo sprzętu pomiarowego, farby i kilometrów. Z technicznego punktu widzenia najciekawsze były próby pasywnych urządzeń redukujących opór na wzór systemu Lotusa przeprowadzone przez Red Bulla, Saubera i Toro Rosso. Pierwszą sesję testową od wyprodukowania urządzenia w tym celu wykorzystał też sam . Tytułem wtrącenia nadmienię, że wcześniej zrobił to Mercedes. Ciekawe. Przyjęło się sądzić, że Lotus pracą nad DRD zmarnował czas i pieniądze. Okazuje się jednak, że pomimo niewątpliwych trudności w zestrojeniu i przy sporym ryzyku jakim obarczony jest system zyskuje uznanie. Korzyści w wypadku optymalizacji muszą być znaczne.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez phildoon So lis 10, 2012 21:25  Re: Testy 2011/12

Ciekawi mnie czy rzeczywiście Lotusowe DRD będzie działało na całej długości okrążenia i generowało zyski w szybkich zakrętach i prostych. Scarbs pisał coś o 5-6 km/h a jak zauważył ktoś z F1T na torach takich jak Bahrajn, Abu Zabi czy Indie przewaga może być znacząca. Co myślisz o tym SirKamil ?
-"If you ever do that again, I'll drive you in a wall" (Montoya)
-"Oh yeah? Then I'll drive you into tree"(Villeneuve)
-"Yeah, bet you got some experience with that. You already killed someone this season"
phildoon
 
Dołączył(a): Pn gru 13, 2010 21:46
Lokalizacja: Gdańsk

Postprzez SirKamil So lis 10, 2012 23:38  Re: Testy 2011/12

Nie mam bladego pojęcia jakie korzyści daje DRD w teorii a tym bardziej w praktyce, ale- jak wyżej- potencjalne korzyści muszą być warte prób.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Poprzednia strona

Powrót do Sezon 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron