atb napisał(a):Tylko po raz kolejny w praktycznym zastosowaniu wyszło jak "regulamin by FIA" ma się do rzeczywistości.
Czy pół kilograma mniej miało wpływ na wynik kwala? Nie miało.
Czy Hamilton miał wpływ na tę sytuację? Nie miał.
Ale przecież jest jasny zapis bez miejsca na interpretację. Więc wszystko jest "w porzo". Niby.
To może jednak lepsze są zapisy z szeroką interpretacją, np. wciśnięcie guzika DRS (i co się po tym dzieje) nie jest ingerencją kierowcy. Wciśnięcie hamulca taką ingerencją jest. Chociaż się można pośmiać.
Kompletnie nie rozumiem z czym masz problem i czego nie rozumiesz. Regulamin by FIA ma się w tym wypadku jak wszystkie inne regulaminy- perfekcyjnie. O ile można ciskać w nich gromy za to co wyczyniają w ramach interpretacji wytycznych konstrukcyjny, o tyle w przypadku przepisów sportowych z tego zakresu wszystko jest jasne.
Ciesz się, że nie dostali DSQ na wyścig, bo tak między nami uczciwie mówiąc swoją wyrachowaną próba ukręcenie zwykłego loda, mogliby ją dostać...
Milimetr różnicy w krzywiźnie lotki Saubera z Australii 2011 również nie miał wpływu na osiągi oraz nie wyprodukowali jej ani Kamui ani Perez.
Powtarzam- kara jest surowa dla zawodnika, który jest "niewinny" ale w pełni logiczna, uzasadniona, czytelna, spodziewana i konieczna.