Strona 15 z 16

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Cz lis 29, 2012 23:57
przez bohdi
Ale to przecież dzisiaj wyjasnili Charlie razem z FIA opisując prawidłowość wyprzedzenia STR'a.
W momencie obecności w danym sektorze (dla flag, nie toru) różnego światła i powiewającej flagi, warunki na torze mają obowiązywać zgodnie z kolorem powiewającej flagi.
I taką też sytuację mamy w przypadku z Kobą. Jest wywieszona w tym samym sektorze żółta flaga razem z zielonym śwatłem, tak więc obowiązują warunki żółtej flagi.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 0:02
przez Michal2_F1
A zielone światło nie odwołuje czasem wcześniejszej żółtej flagi?

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 0:10
przez bohdi
Zgodnie z tym co dzisiaj powiedziano, w tym samym sektorze toru, nie.

Poza tym zobacz:
4.2 Light signals
Lights may be used to supplement or replace waved red, yellow,
green, blue and white fl ags. When lights are to be used at an
event they should be described in the Supplementary Regulations
and the following requirements should be respected.


Zgodnie z tym, światła albo są "suplementem" (nie zastępują flag, jedynie je "wspomagają"), albo je zastępują całkowicie (wtedy kompletnie nie ma "machanych") flag.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 0:15
przez Michal2_F1
No akurat w Brazylii nie mieliśmy do czynienia z brakiem flag. Pytanie brzmi tylko czy po wyjeździe z Juncao a manewrem były zielone flagi (mało prawdopodobne, bo były tam żółto-czerwone).

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 0:24
przez Rubiq
Moim zdaniem źle interpretujesz ten fragment regulaminu Bohdi. Według mnie słowo "replace" w tym znaczeniu stawia tablice świetlne na równi z sygnałami flagowymi. Jeśli by było tak jak piszesz, to marnowanie kasy na te tablice byłoby bez sensu, skoro stewardzi mogą sobie na nich kreskówki równie dobrze puszczać, bo są kompletnie bez znaczenia.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 0:26
przez bohdi
Michal2_F1 :
Dokładnie.
Poza tym jest jeszcze wiele innych nieścisłości.
Flagi powinny powiewać. Jedyna, którą się wywiesza, to ta w żółto-czerwone pasy.
Na filmiku ze Sky i fotce widzimy dwie wywieszone flagi-pasiastą a nad nią żółtą. Co więć znaczy wywieszona, nie powiewająca w ręku marshalla żólta flaga? Podwójną żółtą? Nie, bo ta sygnalizowana jest jednoczesnym machaniem i migającymi żółtymi światłami. Nie ma osobnego światła dla podwójnej. Tak samo jak dla czerwono-żółtej.
Poza tym, zgodnie z regulaminem, wszystkie światła powinny migać z częstotliwością 3-4 razy na sekundę.
Nie ma w nim nic o stałym, żółtym świetle. Musiało ono więc coś oznaczać (podwójną żółtą, czerwono-żółtą?) ale jedynie w warunkach tego GP i musi być gdzieś osobny zapis i wykładnia co ono oznaczało.
Tak czy inaczej, żaden sygnał świetlny w tym samym sektorze nie odwołuje flagi.

Zobaczymy, jak potoczą sie sprawy.

Rubiq:
Ale co to ma za znaczenie. Dzis otrzymałeś dowód na to, że w tm samym sektorze było żółte światło oraz zielona flaga, która dyktowała warunki na torze. Tak więc nie ma "równości" między sygnalizacą światłami a flagami.
Ten zapis, który przytoczyłem, pozostawia, przynajmniej moim zdaniem, dowolność sygnalizacji w zależności od topografii róznych torów.

Down:
A tam, takie hobby na starośc mam. Idę spać. ;)

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 0:40
przez MPOWER
@bohdi
Kurde, nie będziesz mógł spać a flagi i światełka Ci się będą śnić :)
Że też masz zawzięcie to rozgryzać na części pierwsze.
Nic, tylko podziwiać :)

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 0:51
przez Rubiq
Race Steward Garry Connelly, subsequently confirmed Fry's claim, insisting that the flag shown was an oil flag.


Dla mnie wyjaśnienie sprawy to 3 zdania: na całym torze była wywieszona żółto-pomarańczowa, informacyjna flaga. Na tablicy świetlnej w miejscu wypadku Grożą była pokazana żółta flaga, z jasnego powodu ma ona wyższy priorytet w wyświetlaniu niż flaga informacyjna. Tak samo zielona na ostatnim zakręcie. Wyjechali na prostą startową, tam nie było żadnych incydentów więc spokojnie mogli włączyć żółto-pomarańczową flagę. Wyprzedzanie pod nią nie jest zabronione - wszystko odbyło się zgodnie z przepisami.

Nie wiem po co bić pianę 10 stron o tak oczywistą sprawę. Sprawdziłem nawet na stronie producenta tablic

The ability to display complex flags such as Safety Car, Oil flag, Black & Orange flag, etc.;

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 1:05
przez Michal2_F1
Ja nie wiem gdzie bohdi widzisz tą żółtą flagę przy manewrze na Kobayashim. Zielonej nie ma także, są tylko pasiaste.

Zobaczymy jak to się zakończy jutro (dziś) :)

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 1:09
przez bohdi
To dlaczego w tym samym miejscu na torze wywieszone są dwie flagi - żółta i czerwono-żółta, jak widać na filmie ze Sky?
W którym momencie wywieszona żółta zostaje, w tym samym sektorze, odwołana? I przez co?
Bo wiemy, że zgodnie z przepisami, świetlna tablica nie odwołuje w tym samym sektorze, flagi.
Gdzie jest wykładnia (regulamin, dodatek do regulaminu) co oznacza stałe, żólte światło?

Sprawdziłem nawet na stronie producenta tablic


Producent tablic nie dyktuje regulaminu wyścigu Formuły 1. :wink:

Michal2_F1
Tutaj. Ponad czerwono-żółtą:
Obrazek

W filmiku, nawet Georgie, zwraca na nią uwagę. ;)

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 1:17
przez Rubiq
Race Steward Garry Connelly, subsequently confirmed Fry's claim, insisting that the flag shown was an oil flag.


Myślę, że w kwestii wykładni przepisów na stewardzie można polegać.

To dlaczego w tym samym miejscu na torze wywieszone są dwie flagi - żółta i czerwono-żółta, jak widać na filmie ze Sky?


Nie rozumiem tego pytania. Dlaczego są wywieszone? Bo po prostu w tamtym miejscu obowiązują?

W którym momencie wywieszona żółta zostaje, w tym samym sektorze, odwołana? I przez co?


Przez migające, zielone światło przed ostatnim zakrętem. Sorry, ale dla jaj ono nie miga. Sprawdziłem procedury - każde stanowisko ma przełączniki sterujące tablicami świetlnymi, dodatkowo dyrekcja wyścigu może "nadpisywać" wybory stewardów i radiowo sterować tablicami.

Producent tablic nie dyktuje regulaminu wyścigu Formuły 1.


Nigdzie tego nie napisałem.

Bo wiemy, że zgodnie z przepisami, świetlna tablica nie odwołuje w tym samym sektorze, flagi.


Jasne, świeci sobie dla picu. Chwilę wcześniej puszczali na niej "Na dobre i na złe". :P

To co piszesz nie ma żadnego sensu i nie trzyma się kupy. Nie wiem z jakiej racji po incydencie w przedostatnim zakręcie na środku prostej startowej miałaby obowiązywać żółta flaga.

EDIT: Coś jeszcze, screen z oficjalnego iPadowego LT F1:

Obrazek

Dalej upierasz się przy swoim? ;)

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 1:58
przez bohdi
Myślę, że w kwestii wykładni przepisów na stewardzie można polegać.


Zgadzam się i nie przeczę, że była tam wywieszona flaga czerwono-żółta.

Nie rozumiem tego pytania. Dlaczego są wywieszone? Bo po prostu w tamtym miejscu obowiązują?


Super, czyli która obowiązuje? Ostrzegawcza ("olejowa"), czy nakazująca - żółta?

Przez migające, zielone światło przed ostatnim zakrętem. Sorry, ale dla jaj ono nie miga. Sprawdziłem procedury - każde stanowisko ma przełączniki sterujące tablicami świetlnymi, dodatkowo dyrekcja wyścigu może "nadpisywać" wybory stewardów i radiowo sterować tablicami.


Zgodnie z wykładnią przepisów, na podstawie których, manewr wyprzedzenia STR był prawidłowy, jest to nieprawda. Zielone światlo nie odwołuje żółtej flagi w tym samym sektorze. I nie wiem co jaja mają tu do gadania.

Jasne, świeci sobie dla picu. Chwilę wcześniej puszczali na niej "Na dobre i na złe".

Nie wiem, może tak, może nie. Nie wiem co to jest "Na dobre i na złe".

EDIT: Coś jeszcze, screen z oficjalnego iPadowego LT F1:

Który jest oparty na tym samym sytemie, na jakim działają oznaczenia świetlne. Sprawdziłem u producenta, serio. Nie ma nic wspólnego do powiewających flag.

Znajdż mi proszę w przepisach FIA:
-co oznacza stałe, żółte światło (bo screen z IPada nie jest dowodem na obowiązujące przepisy)
-co oznacza wywieszona (nie powiewająca, jak ujęte jest to w regulaminie) żółta flaga
-mechanizm odwołania flagi poprzez sygnał świetlny w tym samym sektorze toru
-punkt regulaminu, który mówi jaki sygnał świetlny odpowiada czerwono-żółtej fladze.

Na razie mamy opinie fachowców na różnych forach, widzących kolorowe światła, screeny z IPodów/Padów/Phonów.
Mi chodzi o jedną prostą rzecz - pisemną wykładnię w formie regulaminu/przypisu do niego zatwierdzoną przez FIA.

Jeśli takowa nie istnieje, wyprzedzenie nastąpiło pod żółtą flagą, która zostala wywieszona razem z informacyjną kolorową. Światłą nie mają tu żadnego znaczenia.

I jeszcze jedno.
Dlaczego żaden z omawianych tu incydentów, a przede wszystkim kraksa spowodowana przez Vettela na pierwszym okrążeniu, nie był co najmniej "under investigation", skoro każdy podobny, a zwłaszcza kontakt pomiedzy bolidami w trakcie sezonu, były zawsze rozpatrywane przez sędziów?
Dlaczego Maki otrzymały informację, co potwierdziła wypowiedż Buttona, że Sebastian wyprzedził "pod żółtą"?

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 2:22
przez MPOWER
bohdi napisał(a):I jeszcze jedno.
......... a przede wszystkim kraksa spowodowana przez Vettela na pierwszym okrążeniu, nie był co najmniej "under investigation", skoro każdy podobny, a zwłaszcza kontakt pomiedzy bolidami w trakcie sezonu, były zawsze rozpatrywane przez sędziów?

Pierwsza sprawa, że po wyścigu Senna nie miał żadnych pretensji.
A dalej.
Mi to przypomina Suzukę i sytuację Webber - Grosjean. Senna się rozpędził i próbował się wcisnąć w zakręt. Vettel był pierwszy w zakręcie i pierwszy w niego wjechał. Senna się wciskał tam gdzie nie było miejsca (miał zbyt dużą prędkość albo nie miał opcji cokolwiek innego zrobić). Więc typowe RA ze wskazaniem na Senne.
Jeden, który wiedział, że nie ma po co się tam pchać był Raikkonen, który notabene niewiele brakowało a by skończył wyścig Vettelowi. Trzeźwość umysłu Fina spowodowała, że pojechał na pobocze nikomu nie robiąc krzywdy :)
Tak ja widzę tą sytuację, skoro sędziowie nie zareagowali. Swoją drogą już bardziej Bruno nie mogli ukarać.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 12:10
przez Rubiq
Dobra, bo to już się nudne robi:

Obrazek

Obrazek

To samo miejsce, to samo okrążenie - dalej będziesz się bronił przed tym, że ciągłe, pomarańczowe światło oznacza śliską nawierzchnię? :P

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 12:30
przez Michal2_F1
Ferrari rozważa zakończenie tej kontrowersji, chyba wszystko jest jasne :)