Strona 16 z 16

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 12:53
przez MPOWER
@bohdi
@Rubiq
Tyle tutaj napisaliście i namieszaliście :P (dla czytającego z boku) więc w końcu jak to jest :)? Vettel wykonał prawidłowo ten manewr na KObayashim czy nie ?

Ferrari dostało odpowiedź od FIA
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104655

Czyli dla nich temat jest skończony! :)

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 12:54
przez Kazik
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104655
Temat zakończony w miłej i przyjaznej atmosferze gdzie Ferrari wyjaśnia,iż nie było ich zamiarem podważanie rezultatów wyścigu a jedynie chęć uzyskania precyzyjnej odpowiedzi na zapytania swoich fanów z całego świata. :) Taka została przez FIA udzielona.
Można się spokojnie szykować do Gali....

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 16:28
przez bohdi
Rubiq napisał(a):Dobra, bo to już się nudne robi:



To samo miejsce, to samo okrążenie - dalej będziesz się bronił przed tym, że ciągłe, pomarańczowe światło oznacza śliską nawierzchnię? :P


Oczywiscie, ze robi sie nudne, tym bardziej, ze wypisujesz jakis farmazony. :x ;)

W regulaminie FIA NIE istnieje pojecie pomaranczowego swiatla, rozumiesz?
Prosze, cytat:
2.4.3 Signal light specifi cations
Lights may be used to supplement or replace waved red, yellow,
green, blue and white fl ags.
When lights are to be used at an event
they should be described in the Suppplementary Regulations
and the following requirements should be respected:


Zgodnie z regulaminem wszystkie swiatla sa migajace:
2.4.3.3 Light operation
- Each fl ag should be represented by a pair of lights
fl ashing alternately or by a fl ashing light panel; the blue pit
exit signal may be a single fl ashing light;

http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... XE%20H.pdf

Mi chodzi o to, co oznacza ciagle, zolte (albo pomaranczowe, niech Ci bedzie) swiatlo na torze. I nie chce screenow, instrukcji obslugi swiatelek od producenta, aplikacji z Iphona czy innego gizmo, tylko regulamin i wykladnie FIA.

I jesli taka wykladnia istnieje, jak sie to ma do obecnej, wywieszonej w tym samym sektorze zoltej flagi.
Proste. Widzisz, ja nie neguje Twojej wersji, przyjmuje, ze to ja moge sie mylic, ale chce wyjasnienia, bo w moim (i nie tylko) rozumieniu przepisow manewr byl nieprawidlowy.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 17:10
przez Rubiq
Rozumiem że masz dostęp do dokumentu

When lights are to be used at an event
they should be described in the Suppplementary Regulations


?

Dałem Ci screen, jaka flaga była wywieszona w momencie pomarańczowo-żółtego światełka na prostej startowej. Wywieszali je ludzie, którzy na torze są właśnie regulaminem. Jeśli oni się pomylą, ma możliwość poprawić ich dyrekcja wyścigu, która regulamin pewnie może wyrecytować z pamięci obudzona o 3. w nocy. Nie zrobili tego. Jeśli tablice używane są jako SUPLEMENTACJA flag, to logiczne że będzie na nich to samo. Kilka postów wcześniej wkleiłem wypowiedź stewarda, który potwierdził że te flagi oznaczały śliską nawierzchnię i nie było tam żółtej flagi. Jeśli to nie są wystarczające dowody, to ja odpuszczam.

Przyjmij do wiadomości, że mamy mniejszy dostęp do wszystkich dokumentów obowiązujących podczas wyścigu i niektórych spraw trzeba się po prostu domyślać.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 18:37
przez Gie
Jak to jest z tymi wszystkimi czujnikami, GPS-ami itd.? Każdy samochód ma chyba jakiś czujnik, znacznik. Sędziowie są chyba w stanie sprawdzić gdzie dany kierowca był w danej sekundzie. Te "diodowe" flagi też są pewnie sterowane komputerowo. Takie odtworzenie sytuacji mając takie dane to pewnie góra godzina roboty. Powinni pokazać animację przedstawiającą gdzie konkretny samochód znajdował się na torze, jakie inne samochody były obok i jak świeciły wtedy te lampko-flagi, jakie były przekazywane sygnały do stewardów z flagami. Chyba że F1 nie jest aż tak bardzo zaawansowana? Ale to by źle o niej świadczyło.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 18:55
przez yankess
Gie napisał(a):Jak to jest z tymi wszystkimi czujnikami, GPS-ami itd.?
GPSu nie mają, chociaż szkoda - na mapkach które czasami pokazują podczas wyścigu (najczęściej kiedy 2 rozgrywa się jakaś walka o pozycje w boksach), kropeczki by wtedy były faktycznym położeniem kierowcy, a nie aproksymacją na podstawie czasów.
Gie napisał(a):Te "diodowe" flagi też są pewnie sterowane komputerowo.
Pewności nie ma jak to działa, może to być jakiś system sprzężony z położeniem samochodów, a może też być zwyczajny analog, którego obsługa kończy się na 3 guzikach - r, g, y.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 19:17
przez Rubiq

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 19:31
przez hideto
yankess napisał(a):
Gie napisał(a):Jak to jest z tymi wszystkimi czujnikami, GPS-ami itd.?
GPSu nie mają, chociaż szkoda - na mapkach które czasami pokazują podczas wyścigu (najczęściej kiedy 2 rozgrywa się jakaś walka o pozycje w boksach), kropeczki by wtedy były faktycznym położeniem kierowcy, a nie aproksymacją na podstawie czasów.
Gie napisał(a):Te "diodowe" flagi też są pewnie sterowane komputerowo.
Pewności nie ma jak to działa, może to być jakiś system sprzężony z położeniem samochodów, a może też być zwyczajny analog, którego obsługa kończy się na 3 guzikach - r, g, y.

Nawet z GPSem bylyby jedynie aproksymacją.

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: Pt lis 30, 2012 21:24
przez bohdi
Dzień sie chyli ku końcowi, odowłania nie było, moja teoria nie sprawdziła się :P , więc sprawy nie było.
No właśnie, czy naprawdę nie było?
O ile w sytuacji z STR otrzymaliśmy klarowne wyjaśnienie "poprawności" manewru Sebastiana, o tyle tutaj dalej nic nie wiemy.

Z jednej strony Rubiq, w bardzo fajny sposób, starał się zaprezentować swój sposób interpretacji sygnalizacji na torze, ja pozostawałem (i pozostaję nadal) sceptyczny. Nadal nie wiemy co oznaczają stałe żółte światła, nadal nie wiemy, co oznacza wywieszona, a nie łopocząca (a tylko taka jest opisana w regulaminie FIA) żółta flaga, zawieszona w dodatku ponad żółto-czerwoną.
Jedyne co mamy, to wypowiedzi stewarda i innych różnej maści "znafcuf", analizy internautów, itp, itd, a nie mamy jednej prostej rzeczy:
punktu w regulaminie, który dokładnie opisuje wymienione wyżej oznaczenia.
Szkoda, że w ogólnodostępnym regulaminie pominięto tak ewidentne informacje, kóte jak widać mogą mieć kluczowe znaczenie dla "czytania" wyścigu.


Nie kibicowałem ani Alonso, ani Vettelowi. Moi dwaj faworyci nie liczyli się w walce o majstra, więc tytuł Trzykrotnego (któregokolwiek) miałem i mam w 4literach. Mam nadzieję, że bawiliście się dobrze tymi dywagacjami, a mnie zmusiły one do ruszenia owych 4liter i odświeżenia wiedzy.
PZDR

Re: GP Brazylii 2012

PostNapisane: So gru 01, 2012 11:56
przez cichy


i na tym zakończmy spory i kłótnie :p