Sens skrajnego realizmu w symulatorach

GP4, Richard Burns Rally, Pro Evolution Soccer...

Moderator: Ekipa Gry

Postprzez Grekyy Śr sty 14, 2009 22:20  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

O... pozazdrościć kontaktów. Może będziesz miał kiedyś okazję skonfrontować grę z realem, jako jeden z tych którzy się nie zniechęcili? :P
Avatar użytkownika
Grekyy
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 22:33
Lokalizacja: Śląsk
GG: 1574067

Postprzez hideto Śr sty 14, 2009 22:21  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Poproś Kubę, żeby zrobił kilka kółek w 2 tytułach które wymieniłem (mmg2007 i ctdp2006) niech to oceni z pozycji realności jazdy a nie faktycznych osiągów.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez B4ndit Śr sty 14, 2009 22:36  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Grekyy napisał(a):O... pozazdrościć kontaktów. Może będziesz miał kiedyś okazję skonfrontować grę z realem, jako jeden z tych którzy się nie zniechęcili? :P


jakich tam kontaktow :P Moje kontakty z Kuba sa takie, jak wielu osob na tym forum :) tzn sledzilem jego temat na forum, cos tam pare razy napisalem, obejzalem pare wyscigow, (poklikalem na jego stronce w linki sponsorow :-D ). Zapamietalem tylko ze chcial sie pobawic w ligna F3, wtedy kiedy ja tam zawitalem i pare tygodni temu napisalem do niego o jakas wypowiedz na taki temat :)

co do konfrontacji gry z realem, to napewno kiedys to zrobie. Nawet jakbym zarabial przecietna pensje, to bede odkladal pare lat i pojade sobie na 1 dzien do angli, na jakas zabawe w stylu: "70 okrazen po torze, zaczynajac od Renault Clio, konczac na Formule 1". Wydatek ~8000zl. Jak bede mial wiecej szczescia, to napewno kiedys postaram sie pobawic jakies prawdziwe wyscigi jesli bedzie to mozliwe :)
"FWD is an invention of Beelzebub and should be shunned at all costs, unless you wish to worship at the temple of the great god Understeer..."
Avatar użytkownika
B4ndit
 
Dołączył(a): Cz lip 05, 2007 19:00
Lokalizacja: Katowice/Warszawa
GG: 5152673

Postprzez kubagiermaziak Cz sty 15, 2009 9:22  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Witam,


Chętnie przetestuje te mody tylko prosiłbym o pomoc z ustawianiem tego wszystkiego . Chodzi mi o instalacje modów itd bo powiem szczerze nie jestem zbyt biegły jeśli chodzi o rfactor więc jeśli nikogo takiego nie będzie to zajmie mi to kupe czasu:)

A jeśli chodzi o kontakt ze mną to nie jest to żadna tajemnica. Poprostu jedyny problem jest taki że często przez dłuższy okres nie mam czasu odpalić kompa z internetem a nawet jeśli to nie zawsze moge spojrzeć na forum. Dlatego czasmi trzeba cierpliwie poczekać. A tak pozatym to nie jestem żadną gwiazdą więc jeśli ktokolwiek potrzebuje jakieś rady, pomoc, czy ma jakieś pytania to mój numer gg chętnie podam na priv i można pogadać.


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
kubagiermaziak
 
Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 17:42

Postprzez smylas Cz sty 15, 2009 11:09  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Instalacja modów jest banalnie prosta :)
Na początku potrzebujesz rFactora oraz kierownice(podejrzewam że ten zestaw już masz :wink:) wszystkie mody jakie tylko dusza zapragnie możesz znaleźć na http://www.rfactorcentral.com/ myślę że znalezienie tam czego ci potrzeba nie sprawi ci problemu, aha aby cokolwiek ściągnąć z tej strony musisz się tam zarejestrować. Większość znalezionych tam modów będzie miał instalkę wtedy przy wyborze miejsca zainstalowania wybierasz katalog gdzie masz zainstalowany rF, jeśli zaś nie ma instalki rozpakowane pliki również wklejasz do folderu rF :)
"This isn't just a job. It's a mission. We will get there, Believe me. And when it happens, life will change for Liverpool and everybody else...dramatically"
~ Sir Alex Ferguson, 1988

#THANKYOUSIRALEX
Avatar użytkownika
smylas
moderator
 
Dołączył(a): Śr lip 19, 2006 21:06
Lokalizacja: Zamość

Postprzez kubagiermaziak Cz sty 15, 2009 11:19  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Ok dzięki. Czytałem troche ten temat i chce się wypowiedizec w jeszcze jednej kwestii. Jeśli chodzi o widok z kokpitu to jeśli chodzi o Formule Renault to my gdy usiądziemy zapięci w pasy itd to na wysokości oczu mam praktycznie góre monocoque. Widze kilkadziesiąt metrów do przodu w zasadzie, nie bliżej.


Rozglądać na boki się nie rozglądam bo nie ma poco pozatym mam hansa, który bardzo ogranicza ruch głową w zasadzie do tych niezbędnych. Tyle tylko że zawsze zawodnicy (co również można zauważyć w relcji tv czy na zdjęciach: http://www.streemo.pl/Image/200814_m.jpg) patrzą na zakręt do którego dojezdamy. lub w srodku zakretu juz na prostą. Poto przechylamy głowe co widać na fotce. W grze kamere zawsze mamy skierowaną do przodu i nie zawsze przy nawrotach ja osobiscie widze to co chailbym widziec.

W normalnych lusterkach widać naprawde nie wiele. Tylko to że ktoś jest lub go nie ma i czasami kolor auta. Z resztą w trakcie wyścigu jeśli mamy powiedzmy kilku kierowców za sobą i wiemy że są może nawet odrobine szybsi to i tak patrzymy w lusterko tylko 2 może 3 razy na okrążeniu . Spoglądamy w miejscach w których wiemy, że jest możliwość wyprzedzania. Nie ma ptorzeby upewniania się co 10 sekund gdzie ktoś jest.


W najblizszym czasie poinstaluje te mody i zobaczymy jak to działa


Pozdrawiam
Avatar użytkownika
kubagiermaziak
 
Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 17:42

Postprzez Grekyy Cz sty 15, 2009 12:11  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

kubagiermaziak napisał(a): Poto przechylamy głowe co widać na fotce. W grze kamere zawsze mamy skierowaną do przodu i nie zawsze przy nawrotach ja osobiscie widze to co chailbym widziec.


W rF można ustawić automatyczne skręcanie widoku wraz z kierownicą, chociaż nie jest to idelane. Dlatego niektórzy inwestują w zabawki umożliwiające rozglądanie się przez ruch głową ; ] Ale wiadomo, że żadne z tych rozwiązań idealne nie jest, chyba żeby sobie sprawić wielki, zagięty ekran, albo ich kilka ; ]

kubagiermaziak napisał(a): W normalnych lusterkach widać naprawde nie wiele. Tylko to że ktoś jest lub go nie ma i czasami kolor auta. Z resztą w trakcie wyścigu jeśli mamy powiedzmy kilku kierowców za sobą i wiemy że są może nawet odrobine szybsi to i tak patrzymy w lusterko tylko 2 może 3 razy na okrążeniu . Spoglądamy w miejscach w których wiemy, że jest możliwość wyprzedzania. Nie ma ptorzeby upewniania się co 10 sekund gdzie ktoś jest.


W naszej zabawie problem jest taki, że niektórzy miejsce do wyprzedzania znajdą sobie wszędzie :-P W LSF w każdym razie w OW (poza BMW Sauber) fajnie jeździ się z kokpitu.

kubagiermaziak napisał(a): W najblizszym czasie poinstaluje te mody i zobaczymy jak to działa


Nie wiem dlaczego wszyscy tak naciskają na F1 ; ] Wiadomo, że te mody będą dalej od realizmu niż inne, bo doświadczeń w tej dziedzinie nikt nie ma. Może być trudniej, lub łatwiej (chociaż w nowym MMG już lekko przesadzono), przy zachowaniu czasów takich jak w realu. Ja to bym chętniej zapoznał się z Twoją oponią np. na temat moda Formula BMW, F3 (czy jest nierealistycznie trudny, czy zbyt bliski realizmowi, aby dało się w to grać). No, ale skoro propozycja już padła to nie ingeruję :D Też chętnie się dowiem co o nich sądzisz.

Chętnie natomiast przeczytałbym Twoją opinię o 2óch open-wheelach z LFS, którymi pewnie już jeździłeś ; ) Tym najsłabszym (http://www.liveforspeed.pl/infopage.php?id=88) i V8 (http://www.liveforspeed.pl/infopage.php?id=89), bo oba nawiązują do bolidów Renault, ten pierwszy ma podobną specyfikację do Twojego ; ] Bardzo lubię sobie nimi pośmigać.
Avatar użytkownika
Grekyy
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 22:33
Lokalizacja: Śląsk
GG: 1574067

Postprzez kubagiermaziak Cz sty 15, 2009 13:18  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

DO czasu patcha to auto sprawialo mi najwiecej przyjemnosci(mowie o foxie). Naprawde duzo frajdy. Realizm na naprawde wysokim poziomie o czym moze chociazby swiadczyc kilka rekordow swiata w foxie nalezacych do V.Bottasa:)
Avatar użytkownika
kubagiermaziak
 
Dołączył(a): Wt sie 14, 2007 17:42

Postprzez Grekyy Cz sty 15, 2009 13:52  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Ja właśnie kiedyśtam po odpaleniu po dłużeszej przerwie w graniu w LFS'a i spatchowaniu odniosłem wrażenie, że strasznie uprościli jazdę tym samochodem... i wszystkim RWD w ogóle o czym pisałem w temacie o tej grze... może poza Raceabout. Niedługo ma wyjść kolejna wersja, więc może przywrócą to i owo. Szkoda czasem tej nikonsekwencji ; ]
Avatar użytkownika
Grekyy
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 22:33
Lokalizacja: Śląsk
GG: 1574067

Postprzez Damian375 Cz sty 15, 2009 23:50  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

To chyba już będzie wersja S3, bo już jest Live For Speed S2 Z :D, więc możliwe, że będzie.

A wracając do Rfactora, to faktycznie widać nacisk na F1, ale czasami lubię sobie pojeździć WTCC, a nawet ostatnio próbowałem swoich sił w modzie F3 na Makau :D.

Grekyy, w Live For Speed widać, że co wersja jest ulepszenie graficzne itd., a co do fizyki jazdy to według mnie sporo się nie zmieniło. Ale nie wiadomo :D
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Damian375
 
Dołączył(a): Wt kwi 01, 2008 0:40
Lokalizacja: Manchester

Postprzez msk Pt sty 16, 2009 11:30  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Będzie. Ale szybciej zagramy w Duke Nukem Forever :-) Jest 0.5 S2Z, a nowy patch będzie oznaczony 0.6 S2A i lecimy od początku z alfabetem...
msk
 
Dołączył(a): Cz sie 28, 2008 21:27

Postprzez Adaams Pt sty 16, 2009 13:19  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

msk g* prawda, słyszałem że S3 ma wyjść max do wakacji, a według twojej teorii S3 miałoby wyjść koło 2030 roku (0.6 + caly alfabet, 0,7... o tak do 1.0 ?)
Avatar użytkownika
Adaams
 
Dołączył(a): Cz gru 28, 2006 8:46
Lokalizacja: Rybnik
GG: 6503382

Postprzez B4ndit Pt sty 16, 2009 13:36  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

pojawila sie tutaj najciekawsza wypowiedz jaka do tej pory na tym forum widzialem (przynajmniej w dziale rozrywka), a wy sie sprzeczacie o nazewnictwo i daty wydania kolejnych lfs'ow :mur:

kubagiermaziak napisał(a):Rozglądać na boki się nie rozglądam bo nie ma poco pozatym mam hansa, który bardzo ogranicza ruch głową w zasadzie do tych niezbędnych. Tyle tylko że zawsze zawodnicy (co również można zauważyć w relcji tv czy na zdjęciach: http://www.streemo.pl/Image/200814_m.jpg) patrzą na zakręt do którego dojezdamy. lub w srodku zakretu juz na prostą. Poto przechylamy głowe co widać na fotce. W grze kamere zawsze mamy skierowaną do przodu i nie zawsze przy nawrotach ja osobiscie widze to co chailbym widziec.


to fakt, ale wydaje mi sie, ze jest to dosc niezle w grach zastapione wzglednie duzym fov'em na malej powierzchni. Tzn w prawdziwym swiecie jezdzac czescie obracam glowa, nizbym tego chcial w rfactor, ale to moze byc spowodowane juz starymi nawykami i poprostu "przystosowaniem sie" do rzeczywistosci wirtualnej

kubagiermaziak napisał(a):W normalnych lusterkach widać naprawde nie wiele. Tylko to że ktoś jest lub go nie ma i czasami kolor auta. Z resztą w trakcie wyścigu jeśli mamy powiedzmy kilku kierowców za sobą i wiemy że są może nawet odrobine szybsi to i tak patrzymy w lusterko tylko 2 może 3 razy na okrążeniu . Spoglądamy w miejscach w których wiemy, że jest możliwość wyprzedzania. Nie ma ptorzeby upewniania się co 10 sekund gdzie ktoś jest.


a jak to wyglada w czyms innym niz w open wheelach? Wydawaloby mi sie, ze powinno to byc bardzo zblizone do zwyklych drogowych samochodw wtedy, ale moze sa jakies rzeczy ktorych nie biore pod uwage (np twarde zawieszenie -> trzesienie sie lusterek)? Co do patrzenia sie w lusterka, to w zabawie online nie mozesz byc pewny ani dnia ani godziny proby wyprzedzenia :P W prawdziwym swiecie kierowcy maja duzo stabilniejsze czasy, bardziej regularne, popelniaja duzo mniej malych bledow. U nas w ligna WTCC to czasy poszczegolnych kolek jak sie roznia o 0.5 sek to jest niezle
"FWD is an invention of Beelzebub and should be shunned at all costs, unless you wish to worship at the temple of the great god Understeer..."
Avatar użytkownika
B4ndit
 
Dołączył(a): Cz lip 05, 2007 19:00
Lokalizacja: Katowice/Warszawa
GG: 5152673

Postprzez msk Pt sty 16, 2009 13:52  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Ja się nie spieram, tylko podaję informację odnośnie następnego patcha(cmx viewer już jest, i jakoś ma numer 0.6A, a nie S3). Ale nie zabraniam nikomu wierzyć, że od razu po S2Z alpha dostanie od razu s3. I to przed wakacjami. :-)

A post pewnie i tak poleci...
msk
 
Dołączył(a): Cz sie 28, 2008 21:27

Postprzez Grekyy Pt sty 16, 2009 14:23  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

B4ndit napisał(a): W prawdziwym swiecie kierowcy maja duzo stabilniejsze czasy, bardziej regularne, popelniaja duzo mniej malych bledow. U nas w ligna WTCC to czasy poszczegolnych kolek jak sie roznia o 0.5 sek to jest niezle


Tzn. chodzi Ci o odchylenie w czasach między poszczególnymi kierowcami, czy między kółkami jednego kierowcy? Bo jeśli chodzi o pierwszą kwestię, to w seriach w których jeżdżą różne samochody, odchylenia są jeszcze większe niż w w grach gdzie raczej próbuje się to w taki czy inny sposób, przynajmniej nieco osiągi zrównać. W różnej maści enduranach czasem to wręcz przepaść. Widziałem fajny filmik z Brna gdzie BMW M3 przez jakiś błąd czy problemy techniczne startowało z dalszego miejsca i musiało dosłownie objeżdżać na wyjściach z zakrętów dosłownie kilkanaście samochodów - niekoniecznie innej klasy startującej rónolegle (acz też).

Oczywiście co innego OW, gdzie w niskobudżetowych seriach bolidy są takie same tylko stopień przygotowania inny.
Avatar użytkownika
Grekyy
 
Dołączył(a): So lis 03, 2007 22:33
Lokalizacja: Śląsk
GG: 1574067

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pozostałe symulacje F1 i inne gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości