Sens skrajnego realizmu w symulatorach

GP4, Richard Burns Rally, Pro Evolution Soccer...

Moderator: Ekipa Gry

Postprzez B4ndit Pt lut 20, 2009 17:14  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Grekyy, ja nie mowie ze mody sa niemozliwe do opanowania, jasne ze sa co udowadnia codziennie tysiace simracerow, tylko ze mnie od nich odrzuca. Raz ze jestem niecierpliwy, dwa ze w moim odczuciu (co zaznaczalem wiele razy) jazda w prawdziwym swiecie jest duzo latwiejsza, niz przed kompem jesli mod w pelni odwozrowywuje latwosc spinowania. Zreszta cala sprawa nie rozbija sie tylko o spinowanie RWD, tylko w tym przypadku jest najbardziej irytujaca. Tak samo w prawdziwmy swiecie jest latwiej hamowac, brac zakrety, bo sie czuje co sie dzieje z kazdym kolem, a nie ze trzeba cheatowac i podbijac sobie glosnosc pisku opon, co i tak prawie nic nie daje...

co do filmika, to najbardziej podobaja mi sie suuppper szybkie kontry Kimiego przed wjechanie w Sutila w poprzednim sezonie. W telewizji puszczano to prawie caly czas w zwolnionym tempie, a nie pokazywalo to heroicznych wysilkow kimiego w opanowaniu bolidu. Ja mimo dlugiej gry w fps online'owe, to w zyciu nie moglbym sie popisac takim refleksem...
"FWD is an invention of Beelzebub and should be shunned at all costs, unless you wish to worship at the temple of the great god Understeer..."
Avatar użytkownika
B4ndit
 
Dołączył(a): Cz lip 05, 2007 19:00
Lokalizacja: Katowice/Warszawa
GG: 5152673

Postprzez hideto So lut 21, 2009 9:01  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

B4ndit, ale za przeproszeniem czego się spodziewałeś ?

Kierowca F1 jadąć bolidem ma do dyspozycji:

drgania kierownicy - tylko z przedniej osi
drgania lewej nogi którym odczuwa to co się dzieje pod nim
dragnia reszty ciała którym odczuwa to co jest za nim

poza tym oczywiście dźwięk i obraz

My mamy tylko dźwięk, obraz, oraz marne namiastki drgań i realnej fizyki.

B4ndit napisał(a):co do filmika, to najbardziej podobaja mi sie suuppper szybkie kontry Kimiego przed wjechanie w Sutila w poprzednim sezonie. W telewizji puszczano to prawie caly czas w zwolnionym tempie, a nie pokazywalo to heroicznych wysilkow kimiego w opanowaniu bolidu. Ja mimo dlugiej gry w fps online'owe, to w zyciu nie moglbym sie popisac takim refleksem...


Co do tej części wypowiedzi, ostatnio jadąc po walencji, wjechałem w końcówce 2 albo w 3 sektorze za głeboko na tarki. Tył zaczął za mną zamiatać jak u Kimiego w monaco, ostatecznie jednak bolid opanowałem bez spinu. Także da się.

Poza tym są też przykłady tego jak simracing ułatwia jazdę w rzeczywistości. Np jeden z kierowców F1L miał ostatnio zdarzenie na drodze z którego wyszedł z pogiętą felgą zamiast rozbitym samochodem, bo jazda w rFactorze wyrobiła u niego nawyki i refleks.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez DAK So lut 21, 2009 19:14  Re:

Rubiq napisał(a): Ale ja się pytam: czy ktokolwiek z jakiejkolwiek ligi, gdzie wymuszony jest widok z kokpitu i dziwne lusterka prowadził bolid F1, F3 lub inne tego typu rzeczy? Jakim cudem ktoś może mówić o realiźmie, jeśli sam nie wie czym on jest?


Gdy widzę niektóre ligi oparte na F1, które wymuszają od kierowcy wymóg jeżdżenia na kamerze "kokpit" to mnie sie żal robi takich lig. W dodatku uważają za PRO bo mają (jak sami twierdzą) "real" :rotfl:
Po co sobie tak utrudniać życie? po co komuś odbierać przyjemność z jazdy? Jeśli Kowalski woli kokpit - to proszę bardzo, nie zabraniam mu tego widoku używać, ale nikt nei powinien zabraniać używania innego widoku - oby jeździł bezpiecznie i fair play.
Dla mnie kamera "kokpit" w modach F1 (rFactor) w jest zwalona. Mimo podwyższenia fotela to na niektórych torach jedzie się po prostu "w ciemno", na czuja trzeba hamować.
Chcę się dobrze bawić, a nie męczyć....
Avatar użytkownika
DAK
 
Dołączył(a): Pt sty 23, 2009 17:58
Lokalizacja: Olkusz
GG: 5142051

Postprzez dodgers So lut 21, 2009 19:35  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Mimo podwyższenia fotela to na niektórych torach jedzie się po prostu "w ciemno", na czuja trzeba hamować.

Na niektórych torach? No to wnioskując po toku myślenia, pewnie przed Eau Rouge włączasz kamerę zza bolidu, bo tam w ciemno nie da się nie jechać :rotfl:

Widziałeś kamerę z kasku DC w Brazylii? Była na wysokości oczu. W porównaniu do tego, w modach w rF można się wysunąć z kokpitu jak żyrafa.
Avatar użytkownika
dodgers
moderator
 
Dołączył(a): Pt mar 23, 2007 20:39
Lokalizacja: Wyszków
GG: 6423043

Postprzez Rubiq So lut 21, 2009 19:37  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Dodgers w prawdziwym świecie mają do pomocy przy prowadzeniu bolidu kilka innych zmysłów, my mamy trochę centymetrów kwadratowych płaskiego obrazu.
Rubiq
Administrator LiGNA
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 13:20

Postprzez dodgers So lut 21, 2009 19:41  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

a co to ma wspólnego z widocznością 'za górką'? nie widać i już. z rozglądaniem na boki jest już ciężej, ale można sobie pomóc obracaniem głowy wraz ze skrętem. nie jest to jakiś super wynalazek, ale jednak pomaga.
Avatar użytkownika
dodgers
moderator
 
Dołączył(a): Pt mar 23, 2007 20:39
Lokalizacja: Wyszków
GG: 6423043

Postprzez Kajek So lut 21, 2009 19:42  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Widziałeś kamerę z kasku DC w Brazylii? Była na wysokości oczu.


A w Crowa oku widzisz czołg?
Avatar użytkownika
Kajek
 
Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 14:33
Lokalizacja: 53° 9' N 23° 02' E

Postprzez dodgers So lut 21, 2009 19:43  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

a w czerep dawno dupolizie nie dostałeś? 8-)
Avatar użytkownika
dodgers
moderator
 
Dołączył(a): Pt mar 23, 2007 20:39
Lokalizacja: Wyszków
GG: 6423043

Postprzez DAK So lut 21, 2009 19:45  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

Rubiq napisał(a):Dodgers w prawdziwym świecie mają do pomocy przy prowadzeniu bolidu kilka innych zmysłów, my mamy trochę centymetrów kwadratowych płaskiego obrazu.

Rubiq mnie uprzedził :) dokładnie miałem to samo przytoczyć.

dodgers napisał(a):
Mimo podwyższenia fotela to na niektórych torach jedzie się po prostu "w ciemno", na czuja trzeba hamować.

Na niektórych torach? No to wnioskując po toku myślenia, pewnie przed Eau Rouge włączasz kamerę zza bolidu, bo tam w ciemno nie da się nie jechać :rotfl:


na przykład Silverstone zmodyfikowny przez twórcy toru Kielce. Mimo, że wersje by ISI znam na pamięć, to byłem na tym torze zagubiony.
Avatar użytkownika
DAK
 
Dołączył(a): Pt sty 23, 2009 17:58
Lokalizacja: Olkusz
GG: 5142051

Postprzez Kajek So lut 21, 2009 19:46  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

A co byś powiedział gdybyś pod nickiem nie miał "modersrutor" ? :razz:

Nie była na wysokosci oczu DC, i ktoś o tym pare razy na tym forum pisał przed GP Brazylii.
Avatar użytkownika
Kajek
 
Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 14:33
Lokalizacja: 53° 9' N 23° 02' E

Postprzez dodgers So lut 21, 2009 19:48  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

DAK, a nie wiem, nie jezdzilem tam (na modyfikowanym). który fragment? pewnie przed tym lewym, przed dwoma ostatnimi nawrotami, tak?

edit: kajek a co ma ranga do tego? :haha:
Avatar użytkownika
dodgers
moderator
 
Dołączył(a): Pt mar 23, 2007 20:39
Lokalizacja: Wyszków
GG: 6423043

Postprzez Rubiq So lut 21, 2009 19:49  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

a co to ma wspólnego z widocznością 'za górką'?


Nie wiem jak Ty ale ja się potrafię o wieeeeeeele lepiej zorientować w przestrzeni patrząc na obszar bezpośrednio swoimi oczami niż patrząc na coś za pomocą monitora. Nawet nie próbuj mi wciskać, że siedząc przed komputerem ma się lepsze/takie same wyczucie kiedy zacząć skręcać/hamować niż wtedy, kiedy się siedzi za kółkiem w realu.
Rubiq
Administrator LiGNA
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 13:20

Postprzez LUKE So lut 21, 2009 19:50  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

tak czy siak kamera 'kokpit' to za przeproszeniem gó... jak ktoś juz gdzieś powiedział to było by dobre na ogromnym ekranie tak jak to ma np. symulator w teamie Williams , a nie na malym ekraniku lcd...
Avatar użytkownika
LUKE
 
Dołączył(a): Wt lip 29, 2008 21:43
Lokalizacja: Koło
GG: 214550

Postprzez Rubiq So lut 21, 2009 19:55  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

I nie wiem dodgers skąd wytrzasnąłeś głupotę że kamera o DC była na wysokości oczu, wyraźnie było widać na kamerze z lusterka że ta na kasku jest zamontowana pod wizjerem.



To jest kamera na wysokości oczu.
Rubiq
Administrator LiGNA
 
Dołączył(a): So maja 05, 2007 13:20

Postprzez Kajek So lut 21, 2009 19:58  Re: Sens skrajnego realizmu w symulatorach

dodgers płać :-D
Avatar użytkownika
Kajek
 
Dołączył(a): Pt lip 27, 2007 14:33
Lokalizacja: 53° 9' N 23° 02' E

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Pozostałe symulacje F1 i inne gry

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron