Strona 1 z 18

iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 17:36
przez Audi
Chciałbym się spytac czy ktoś wie więcej o tym symulatorze. Podobno jest konkurentem dla rfactor i tak samo ma do niego byc wiele serii wyscigowych

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 17:44
przez dodgers
Pod względem czucia i fizyki rF leży w mule przy iR. Projekt jest ciągle rozwijany. Nie ma w nim całej litanii aut z jakiejś serii, tylko najczęściej po jednym. Jednak żeby się przy tym naprawdę dobrze pobawić, trzeba beknąć niemałą sumkę. NA abonament i każdy tor i auto osobno.

EDIT: a tak btw, to nie wiem czy Rubiq nie zakładał tematu o iR już :-)

EDIT2: jednak nie :)

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 18:14
przez Easy
Powiem zapłaciłem za gierkę, ale jej nie używam przejechałem się kilka razy i fizyka jest wprost genialna. Ogólnie gra mi się spodobała i to bardzo, dlatego w ferie świąteczne mam zamiar odpalić zakurzonego iracing. I wtedy przebadam go dokładniej, bo 30 okr to na razie jest marny wynik.

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 22:13
przez ventylator
Jak abonament? W jakim sensie?

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 22:15
przez Rubiq
No abonament w najczystszej postaci, tak jak za Neostradę np. Możesz wykupić na (z pamięci) miesiąc, 3 miesiące, pół roku i rok. Im dłuższy kupisz tym więcej dostajesz "kredytów" na nowe auta i tory, które też musisz dodatkowo kupować za dodatkowe pieniądze.

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 22:16
przez Darondi
http://iracing.com/membership/subscriptions.php?lc=2
Coś jak Warcraft. :wink:
EDIT:
A tak w ogóle, to coś wiadomo, że ekipa iRacing będzie tworzyć coś szybszego, F1? :wink:

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 22:56
przez dodgers
Na razie wiadomo, że są takie auta, jak TU + robią Vettkę C6R z ALMS

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 22:59
przez Rubiq
Nie ma to jakiejś wersji offline do wypróbowania? Nie chciałbym topić tyle kasy w coś, co może mi się nie spodobać...

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 23:01
przez dodgers
"Oficjalnie" - nie

Nieoficjalnie... ekhm.. wiadomo :-P

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 23:34
przez Rubiq
To coś sobie nieoficjalnie polatam i zdecyduję, ale mimo wszystko chyba i tak się skuszę.

Re: iRacing

PostNapisane: Pt gru 12, 2008 23:48
przez Darondi
dodgers, a kupywałeś już abonament? Można płacić przelewem? I czy jak zamówię abonament na miesiąc to dostaje jeden samochód, czy tam kilka, i kilka torów, czy muszę je dokupić oddzielnie?

Re: iRacing

PostNapisane: So gru 13, 2008 0:16
przez dodgers
Chyba kartą tylko można. Ale jak masz konto to teraz już chyba standardem jest możliwość płacenia kartą 'bankomatową' przez net czy w sklepie. W Inteligo tak przynajmniej mam.

Z tego co piszą na iRacing.com, przy wykupieniu abo dostajesz:
Auta:
Pontiac Solstice
Legends


Tory:
Lanier National Speedway
Lime Rock Park
Oxford Plains Speedway
Summit Point Raceway
South Boston Speedway
Lowe's Motor Speedway
Mazda Raceway Laguna Seca

Reszta do dokupienia.

Nie wykupowałem abo.

Re: iRacing

PostNapisane: Wt sty 20, 2009 20:27
przez hemicuda1984
Witam wszystkich.
Czy znajda sie tu jakies osoby grajace w iRacing w miare regularnie?
Szukam osob z Polski, z ktorymi mozna by bylo pojezdzic ( czyt. wpisac do Friend Listy ). Dotychczas polsko brzmiace nazwiska doprowadzaly mnie do osob, ktorych babcia / ojciec na kontynent za wielka woda sie udali dawno temu i z polskiego umieja jedynie "żętopry" i "wódka".
Jesli jestes taka osoba prosze o kontakt na PM z danymi z iRacing coby mozna bylo sie znalezc.

Przy okazji chcialbym bardzo polecic iRacing. Trzeba sie liczyc z wydaniem kawalka portfela na ta symulacje ale uwazam ze w pelni sie ta inwestycja oplaca. Nauczylem sie bardzo duzo na temat zachowania na torze w grupie kierowcow jezdzac miesiac w iRacing. O wiele wiecej niz w dwa lata ktore spedzilem w LFSie. W zadnej innej grupie sim-driverow nie widzialem podobnego zaangazowania i kultury na torze. Glownie przez to, ze istnieje Safety Rating ( wkurzajacy na poczatku, irytujacy jak cholera jak sie ma krakse nie ze swojej winy ale dzialacy genialnie ) jak i dlatego gdyz wiele osob, ktore sie scigaja traktuja iRacing powaznie jako narzedzie treningowe pomiedzy rzeczywistymi startami w wyscigach. Zreszta kto bedzie sie zachowywac jak kretyn jezdzac drzwi w drzwi z Dalem Earnhartem Jr albo Jaques Villenueve'm (ten pan akurat nie jezdzi pod wlasnym nazwiskiem) ?
Realizm torow jak i samochodow jest bardzo wiarygodny i przewyzsza moim zdaniem wszystko co dotychczas pojawilo sie na rynku. Force Feedback naprawde przekazuje mnostwo informacji o tym co sie dzieje z samochodem i jak bardzo mozna go jeszcze przycisnac. Najbardziej odczuwalne sa wyboje na trasie. Po przesiadce na chwile z iR do WTCC, dema GTR Evo i LFS czulem sie jakbym jezdzil po tafli szkla. Roznica jest spora.
Brakuje troche torow europejskich (jedynie Silverstone, ponoc chlopaki jada skanowac laserowo SPA na poczatku roku) i samochodow (mecze Solstice'a i czekam na licencje na Mazde i Radicala) ale chlopaki zdolali zapowiedziec juz mnostwo nowego kontentu. Ktos pytal o F1 - bedzie Lotus F1 z 1979 roku. W przyszlym tygodniu jest update i jesli dobrze pojdzie bedzie mozna zasiasc za Riley Daytona Prototype, a Late Model ma byc przystosowany do wyscigow nieowalnych tworzac serie podobna do Speedcar Series.

Co do jakosci torow spojrzcie prosze na to wideo (kliknijcie w "obejrzyj w wysokiej rozdzielczości" )
http://www.youtube.com/watch?v=H33RUflkvVU

Pozdrawiam

Re: iRacing

PostNapisane: Wt sty 20, 2009 20:42
przez Darondi
hemicuda1984, a czy mógłbyś mi powiedzieć jakie są trasy i samochody na początku? I czy jest możliwość płatności przelewem? Każdy tor i samochód, to oddzielna paczka, za którą trzeba zapłacić?
Bo szczerze mówiąc coraz bardziej korci mnie do zakupienia, ale ciągle się waham, czy jak kupię, to mi się znudzi, albo moje "widzimisie" powie nie.
No i jeszcze cię po maltretuje - jak byś ocenił poziom LFS, bądź rF a iR w skali 1 do 10. I co to jest ten Safety Rating , i na co to wpływa?
z góry dzięki za odpowiedzi, ale nikt nie chce kota w worku ;)

Re: iRacing

PostNapisane: Wt sty 20, 2009 22:21
przez hemicuda1984
Ja zalatwialem platnsci karta kredytowa (e-karta bedac scislym - kazdy bank powinien juz miec taki wynalazek w ofercie). Chyba jedynym wyjsciem jest wlasnie VISA obecnie, a w przyszlosci PayPal. Przelew niebardzo. Ew. kumpel z karta kredytowa.
Co do kupowania to pamietaj ze musisz abonament placic - cale info TU.

Co do pojazdow i torow to mamy na poczatku do dyspozycji:

Cars
Pontiac Solstice - Coupe 170KM wielkosci Miaty - bardzo fajna maszynka, podsterowna jak to samochody produkcyjne ale bardzo przyjazna w prowadzeniu i neutralna na granicy przyczepnosci, dobry pojazd do nauki
Legends - rookie car do pykania po owalach - osobiscie nie lubie bo bardzo niestabilny albo nie umiem tym wynalazkiem jezdzic jeszcze po prostu

Tracks
Lanier National Speedway
Lime Rock Park - moja ulubiona trasa dotychczas, z 2 poczatkowych torow nieowalnych do opanowania
Oxford Plains Speedway
Summit Point Raceway - bardzo fajna roznorodna trasa, ktora jezdzi sie w klasie o jeden stopien wyzej
South Boston Speedway
Lowe's Motor Speedway - owal z sekcja drogowa z kilkoma bardzo technicznymi zakretami
Mazda Raceway Laguna Seca - klasyczny bardzo znany tor z najpopularniejszym zakretem w swiecie motorsportu - Corkscrew, 2gi z torow do jazdy na najnizszym szczeblu "kariery"

Safety Rating to ocena twojego zachowania na torze - im bezpieczniej jezdzisz tym wyzszy SR masz
Musisz miec odpowiednio wysoki SR (3.0) zeby awansowac wyzej (dostac wyzsza licencje). Jest oddzielny SR dla scigania sie w po torach owalnych (OVAL) i oddzielny do jazdy nie tylko w lewo (ROAD)
Na poczatku zaczynasz z SR 2.5 i masz do dyspozycji po jednej serii wyscigowej dla ROAD (Solstice Rookie) i dla OVAL (Legends Rookie). Gdy dostaniesz SR 3.0 lub wyzszy mozesz brac udzial w seriach o jeden szczebel wyzej (Solstice i Legends Advanced). Co 4 tygodnie odbywaja sie awanse na licencje D. A co 12 tygodni awanse D->C, C->B itd. Musisz wyjezdzic 2 wyscigi oficjalne zeby zwansowac do D. Pozniej potrzeba 4 wyscigow by awansowac wyzej.
Od licencji D zaczynaja sie juz wyzsze wozki. Praktycznie jak masz SR 4.0 jeszcze bez D to tez otwiera sie nowa seria (Skip Barber).
SR liczy sie mniej wiecej jako ilosc incydentow podzielona przez ilosc zakretow przejechanych w wyscigach / kwalifikacjach / time trialach. Incydenty to (w nawiasach wagi): wyjechanie poza tor (x1), utrata kontroli nad autem (x2), kolizja z przeszkoda (x2), kolizja z innym autem (x4). Czyli generalnie jezdzac w grupie trzeba uwazac zeby kogos nie puknac nawet lekko bo system moze naliczyc x4. I dzieki temu ludzie uwazaja tak samo jakby normalni kierowcy, ktorych samochody kosztowaly ich majatek.

Wazne jest ze wyscigi odbywaja sie co godzine (serie Rookie), a Advanced co dwie godziny i trwaja okolo 25 minut. Czyli zupelnie inaczej niz w innych grach. Wyzsze licencje scigaja sie czasem nawet rzadziej i wyscigi w najwyszych seriach moga trwac do godziny.

Co do mojej subiektywnej oceny realizmu:
rFactor - 5
LFS - 7,5 (przed wyprobowaniem iRacing powiedzialbym ze 8,5)
iRacing - 9