Ja zalatwialem platnsci karta kredytowa (e-karta bedac scislym - kazdy bank powinien juz miec taki wynalazek w ofercie). Chyba jedynym wyjsciem jest wlasnie VISA obecnie, a w przyszlosci PayPal. Przelew niebardzo. Ew. kumpel z karta kredytowa.
Co do kupowania to pamietaj ze musisz abonament placic - cale info
TU.
Co do pojazdow i torow to mamy na poczatku do dyspozycji:
Cars
Pontiac Solstice - Coupe 170KM wielkosci Miaty - bardzo fajna maszynka, podsterowna jak to samochody produkcyjne ale bardzo przyjazna w prowadzeniu i neutralna na granicy przyczepnosci, dobry pojazd do nauki
Legends - rookie car do pykania po owalach - osobiscie nie lubie bo bardzo niestabilny albo nie umiem tym wynalazkiem jezdzic jeszcze po prostu
Tracks
Lanier National Speedway
Lime Rock Park - moja ulubiona trasa dotychczas, z 2 poczatkowych torow nieowalnych do opanowania
Oxford Plains Speedway
Summit Point Raceway - bardzo fajna roznorodna trasa, ktora jezdzi sie w klasie o jeden stopien wyzej
South Boston Speedway
Lowe's Motor Speedway - owal z sekcja drogowa z kilkoma bardzo technicznymi zakretami
Mazda Raceway Laguna Seca - klasyczny bardzo znany tor z najpopularniejszym zakretem w swiecie motorsportu - Corkscrew, 2gi z torow do jazdy na najnizszym szczeblu "kariery"
Safety Rating to ocena twojego zachowania na torze - im bezpieczniej jezdzisz tym wyzszy SR masz
Musisz miec odpowiednio wysoki SR (3.0) zeby awansowac wyzej (dostac wyzsza licencje). Jest oddzielny SR dla scigania sie w po torach owalnych (OVAL) i oddzielny do jazdy nie tylko w lewo (ROAD)
Na poczatku zaczynasz z SR 2.5 i masz do dyspozycji po jednej serii wyscigowej dla ROAD (Solstice Rookie) i dla OVAL (Legends Rookie). Gdy dostaniesz SR 3.0 lub wyzszy mozesz brac udzial w seriach o jeden szczebel wyzej (Solstice i Legends Advanced). Co 4 tygodnie odbywaja sie awanse na licencje D. A co 12 tygodni awanse D->C, C->B itd. Musisz wyjezdzic 2 wyscigi oficjalne zeby zwansowac do D. Pozniej potrzeba 4 wyscigow by awansowac wyzej.
Od licencji D zaczynaja sie juz wyzsze wozki. Praktycznie jak masz SR 4.0 jeszcze bez D to tez otwiera sie nowa seria (Skip Barber).
SR liczy sie mniej wiecej jako ilosc incydentow podzielona przez ilosc zakretow przejechanych w wyscigach / kwalifikacjach / time trialach. Incydenty to (w nawiasach wagi): wyjechanie poza tor (x1), utrata kontroli nad autem (x2), kolizja z przeszkoda (x2), kolizja z innym autem (x4). Czyli generalnie jezdzac w grupie trzeba uwazac zeby kogos nie puknac nawet lekko bo system moze naliczyc x4. I dzieki temu ludzie uwazaja tak samo jakby normalni kierowcy, ktorych samochody kosztowaly ich majatek.
Wazne jest ze wyscigi odbywaja sie co godzine (serie Rookie), a Advanced co dwie godziny i trwaja okolo 25 minut. Czyli zupelnie inaczej niz w innych grach. Wyzsze licencje scigaja sie czasem nawet rzadziej i wyscigi w najwyszych seriach moga trwac do godziny.
Co do mojej subiektywnej oceny realizmu:
rFactor - 5
LFS - 7,5 (przed wyprobowaniem iRacing powiedzialbym ze 8,5)
iRacing - 9