Dzisiaj targi E3, a więc zapowiedź nowych tytułów w tym Need for Speed'a
Dziewiętnasta pełnoprawna odsłona jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, rozwijanych nieprzerwanie od ponad dwóch dekad przez koncern Electronic Arts. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa studia Ghost Games (dawniej EA Gothenburg), złożona w większości z byłych członków Criteriona. W pracach nad grą udział wzięli też przedstawiciele społeczności Speedhunters, zrzeszającej fotografików, dziennikarzy i kierowców skupionych wokół szeroko pojętej kultury samochodowej. Zamykając 20 lat istnienia serii, twórcy zdecydowali się na jej swoisty restart, tytułując nową odsłonę cyklu, przeznaczoną na komputery PC, po prostu Need for Speed. Będąc pewnego rodzaju odpowiedzią na oczekiwania graczy, produkcja nawiązuje do dwóch najpopularniejszych odsłon serii Need for Speed Underground i zawiera wszystkie te elementy, za które na przestrzeni lat fani pokochali markę tzn. bogate opcje modyfikacji aut, autentyczną miejską kulturę motoryzacyjną i wciągającą fabułę, rozgrywającą się w otwartym nocnym świecie. Zabawa w grze Need for Speed opiera się na przemierzaniu otwartego świata, w którym na chętnych czeka nie tylko emocjonująca fabuła, ale także mnóstwo różnych form aktywności. Podstawą są oczywiście szybkie i szalone wyścigi, w których liczy się miejsce na mecie, ale to nie wszystko. Oprócz tego możemy bawić się w zawodach polegających na driftowaniu, a całość uzupełnia znany już system AllDrive. Odpowiada on za aspekty sieciowe i społecznościowe, jednak powrócił on w ulepszonej formie, oferując m.in. łatwiejszą możliwość zabawy ze znajomymi. Need for Speed działa w oparciu o technologię Frostbite, znaną m.in. z serii strzelanek Battlefield od studia DICE. Dodatkowo tytuł, w przeciwieństwie do Rivals z 2013 roku, został stworzony wyłącznie z myślą o konsolach Xbox One, PlayStation 4 i komputerach PC, dzięki czemu deweloperzy mogli skupić się na pełnym wykorzystaniu możliwości tych urządzeń.
Gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=cPVgwz5aN1oOd razu widać, że arcade, ale powrót do tuningu to bardzo ciekawy zabieg ze strony EA...