Kolejne spekulacje:
http://www.abload.de/img/marca012672m6sth.jpg1-Nowa filozofia projektowania przedniego skrzydła to dzieło Davida Sancheza (ex McLaren). Nowe skrzydła będą wyraźnie inspirowane na McLaren'ie, ciekawe, czy przejdą nowe testy FIA(wyginanie itp.).
2-estetyczna okładka która ukrywa brzydki nos, lecz nie jest to wymagane. Zespoły mogą zdecydować, czy go umieścić na nos jeśli widzą przewagę.
3-Jak wspomniano wcześniej w F2013 będzie pull-rod z przodu i z tyłu, ale zmieni się mechanicznie w porównaniu do ubiegłego sezonu, zwłaszcza pull-rod z przodu zostanie całkowicie przebudowany, jak powiedziałem wcześniej, to daje korzyści aerodynamiczne oraz pozwala na niższe COG(?), ale również stworzył kilka problemów mechanicznych i jest to bardzo czasochłonne, aby dopasować.
4-Boki będzie znacznie mniejsze i nieporęczne i chłodnice są nieznacznie nachylone w celu rozwiązania tego problemu. Znaleziono problem w sidepod'ach ze względu na położenie pionowe chłodnic.
5-w tylnej części będziemy niemal pewni zobaczyć rozwiązanie, jakie było widać na tym roku w 2012 roku u Red Bull'a, ale także w dawnym Williams'ie FW16 1994,
[źle "przetłumaczone"]rozwiązanie to jest Encase tylne zawieszenie z aerodynamicznej folii, w tym trójkątów zawiesiny i półoś, w ten sposób, cały tylne zawieszenie się profilu przepływu.
Profil poprowadzi powietrza do dolnej tylnej profilu skrzydła i dyfuzor, zwiększając w ten sposób siłę docisku w samochodzie.
[/źle "przetłumaczone"]6-Podczas zimowych testów Ferrari testuje swoją wersję pasywnego DRS, umożliwiając im wygaszanie tylnego spojlera.
7-F2013 najprawdopodobniej mają koncepcję boków (przewodów) / spalin , jak widać u Sauber'a czy Red Bull'a. System ten okazał się najbardziej efektywnym sposobem wykorzystania gorącego powietrza ze spalin oraz poprawę docisku. Z tego powodu muszą, przeprojektować dyfuzor.
Tłumaczenie z Massimo
Oryginał:
1-New design philosophy for the front wing(s), the work of David Sanchez (ex McLaren) a front and rear wing expert, the new wings will be clearly be inspired by McLaren, interesting to see if it will flex also, despite the new FIA tests.
2-An aesthetic cover is allowed to hide the step nose, but is not required, teams could decide to run it's cars with the step nose if they see an advantage.
3-As mentioned before the F2013 will have pull-rod at the front and the rear, but will be changed mechanically compared to last season, especially the front pull-rod will be completely redesigned, as said before, it gives aerodynamical advantages and allows a lower COG, but it also created some mechanical problems and it's very time consuming to make adjustements.
4-The sides will be much smaller and less bulky and the radiators will be slightly inclined, to solve the problem of internal drag found last year due to the vertical position of the radiators.
5-In the rear area we will almost certain see a solution, as seen on this year Red Bull, but also as far back as on the Williams FW16 1994, this solution is to encase the rear suspension with an aerodynamic foil, including the triangles of the suspension and the axle shaft, in this way, the whole rear suspension becomes an airflow profile.
This profile will guide the airflow to the lower profile of the rear wing and the diffusor, thereby increasing the downforce of the car.
6-During the winter tests Ferrari will test their version of a passive DRS, enabling them to stall the rear wing in certain area's.
7-The F2013 will most likely have the sides(ducts)/exhaust concept as seen on the Sauber and Red Bull, this system has proven to be the most effective way of using the hot air from the exhausts and improving downforce, because of this change, they will also have to redesign the diffusor.
Translation from Massimo
Czyli to co w skrócie napisałem kilka postów wyżej. Jak ktoś mógłby lepiej przetłumaczyć(szczególnie punkty 4,5) byłbym wdzięczny.