Prezentacje samochodów na 2013 rok

Moderator: Ekipa F1

Postprzez SirKamil Pn gru 10, 2012 14:18  Prezentacje samochodów na 2013 rok

Sauber hołubiąc porządek zapowiedział już prezentacje swojego modelu C32-Ferrari na 5 lutego w Jerez, czyli początek przedsezonowych testów. Należy oczekiwać, że będzie to tradycyjne dla zespołu odsłonięcie bolidu na torze wraz z sesją ustawionych w rządku (co do milimetra) vipów. Pan Sauber jest dobrej myśli, ponieważ:
(...) przepisy techniczne nie zmieniają się, więc możemy bazować na C31. Pracujemy zgodnie z harmonogramem. Jestem przekonany, że 5 lutego w Jerez będziemy mieli szybki samochód.


Jeśli chodzi o resztę, ton jest mniej więcej podobny- większość zespołów przyznała wprost, że przyszłoroczne samochody będą bazować na tegorocznych- to poza Sauberem także Red Bull, McLaren, Lotus, Mercedes, Force India, Caterham. Ferrari*, Williams, Toro Rosso i Marussia nie ujawniają swojej ścieżki, choć trudno spodziewać się rewolucji.

* może ktoś zrozumie;)
Obrazek
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez baron Pn gru 10, 2012 17:00  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Co to jest między deflektorem a przednim zawieszeniem? Tego w F2012 chyba nie było. Pisze chyba też coś o zawieszeniu.
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez hideto Pn gru 10, 2012 17:02  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Chodzi ci o to czarne pod nogami kierowcy ? To jest front Splitter, który odgradza powietrze które pójdzie pod i nad podłogą.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez SirKamil Pn gru 10, 2012 19:24  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

No tak, to podłoga, rozdzielacz.
Generalnie nie patrzyłbym na grafikę, bo nic odkrywczego tam nie ma. Piola próbował rysować domniemane kształty i zawsze pudłował... anyway, istotne czy w tekście napisał coś ciekawego.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez SirKamil Śr gru 12, 2012 11:04  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

https://twitter.com/OfficialSF1Team/sta ... 6585531392

Sauber zaliczył testy zderzeniowe FIA. Mają pełną homologacje.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez dekadent Śr gru 12, 2012 11:59  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

W weekend poproszę moją dziewczynę żeby mi rozpracowała ten tekst, bo mój włoski jest jednak zbyt słaby jeśli chodzi o niuanse.
Ferrari znowu planuje jakąś prezentację w necie albo tv?
dekadent
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 16:17

Postprzez baron Pt gru 14, 2012 18:41  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Coś o nowym bolidzie Ferrari:

Ferrari is working hard on the project 664, the technical staff has studied the F2012 intensively, in order to keep the strong points and to improve the many weak features of the car.
The whole design was based around the Acer exhausts, which were quickly abandoned, because they did not give the desired results on track, this was one of the main reasons the F2012 performed not as expected.
The 664 will no longer have this exhaust system, but will most likely use the sides/exhaust concept as seen on the Sauber and Red Bull, this system has proven to be the most effective way of using the hot air from the exhausts and improving downforce, because of this change, they will have to redesign the diffusor.

A lot of work will also be done on the front and rear wings, David Sanchez, former head of aerodynamics McLaren, has joined Ferrari and is working especially on this, most likely he will completely redesign the DRS system, which was also one of the weak points of the F2012.
The pull rod front suspension will stay and will probably be used by McLaren and Lotus also, a system that was abandoned because of the higher noses, but came back in fashion with the 2012/2013 technical regulations, which forced the teams to lower the front area of the car.

The pull rod is already confirmed on the 664, as it allows a lower center of gravity of the car (shock absorbers and torsion bars are placed lower) but the biggest gain is of aerodynamic nature, because it provides a cleaner air flow towards the rear diffusor.
Mechanically the front suspension will undergo some changes, to make it more stable especially when braking, a known problem of the F2012, and to make the car more compatible with the new Pirelli tyres, the same will hapen to the rear suspension.

In the rear area we will almost certain see a solution, as seen on this year Red Bull, but also as far back as on the Williams FW16 1994, this solution is to encase the rear suspension with an aerodynamic foil, including the triangles of the suspension and the axle shaft, in this way, the whole rear suspension becomes an airflow profile.
This profile will guide the airflow to the lower profile of the rear wing and the diffusor, thereby increasing the downforce of the car.

Source:Analisi Tecnica Formula 1


W skrócie: Ferrari odrzuciło starą koncepcję układu wydechowego, ponieważ nie dawała zysku takiego, jaki oczekiwano.
Układ wydechowy będzie wyglądał na kształt tego co mamy w Sauberze czy Red Bullu. Z tego powodu będą musieli przeprojektować m.in. dyfuzor. Sporo pracy czeka ekipę z Maranello również przednie i tylne skrzydło. Były szef aerodynamiki McLarena David Sanchez będzie pracował nad zupełnie nowym systemem DRS, który w F2012 nie pracował dobrze. Pull rod pozostanie. Oczywiście pracują też nad tym, by nowy bolid był bardziej stabilny przy hamowaniu(znany problem F2012), jak i bolid był wpasowany w nowe opony Pirelli. Będą też prace nad tylną partią nowej Ferki. Ma być coś na wzór Red Bulla czy dawnego Williamsa z 1994 roku(oczywiście koncepcja tylnej części bolidu, nie osiągi :-) ).
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez SirKamil So gru 29, 2012 23:51  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

David Sanchez nie był szefem aero w McLarenie.

Z innej beczki- z linka który nasz kolega podrzucił do tematu o Toro Rosso wynika, że ekipa pod wodzą Jamesa Keya zgadza się ze mną, że podniesione sidepody alias 'podwójna podłoga' nie są zbyt dobre i rezygnują z nich. Nowe kształty maja iść w klasyczny wzór Red Bulla z wydechem włącznie. Zespół nie zaadaptował jednak przedniego zawieszenia pull-rod jak rzekomo zrobią to McLaren, Lotus i Mercedes.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez baron N gru 30, 2012 9:24  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

W takim razie za co był odpowiedzialny w McLarenie? Bo chyba szefem aero jest Marcin Budkowski?

I co może dawać pull-rod z przodu, skoro tyle zespołów poszło drogą F2012?

EDIT: Taka tam spekulacja z f1technical:
Obrazek

Dla porównania W03:
Obrazek
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez SirKamil N gru 30, 2012 14:06  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Był aerodynamikiem średniego szczebla. Liderem grupy. Nie wiem jakiej konkretnie, nie mam na ten temat informacji, ale strzelam, że zastąpił na stanowisku lidera grupy aerodynamiki torowej Budkowskiego gdy ten awansował na lidera projektu jakoś w 2009 roku. Do pozycji szefa aero zostało mu więc jeszcze kilka poziomów. Za jego lat w McLarenie był nim Simon Lacey i zastępujący go Johny Iley, który odszedł do Caterhama. Teraz jest nim Budkowski, który wcześniej był zastępcą swojego obecnego podwładnego głównego aerodynamika Douga McKiernana. Szef CFD McLarena- podlegającym szefowi aero- od dawna jest niezmieniony, ale nie pamiętam jak się nazywa.
W Ferrari head of aero jest teraz Loic Bigois (wcześniej Mercedes) a Sanchez chyba podobnie jak w McLarenie.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez baron Wt sty 08, 2013 17:53  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Był już ten rysunek? Ciekawe jak będzie wiarygodny.

Obrazek
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez SkaTeR Śr sty 09, 2013 18:04  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Wygląda podobnie jak z 2011.
Avatar użytkownika
SkaTeR
 
Dołączył(a): Pn sie 02, 2010 9:13

Postprzez Campeon Pt sty 25, 2013 23:11  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Obrazek
Avatar użytkownika
Campeon
moderator
 
Dołączył(a): Śr wrz 10, 2008 13:51
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez baron N sty 27, 2013 16:52  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Kolejne spekulacje:
http://www.abload.de/img/marca012672m6sth.jpg

1-Nowa filozofia projektowania przedniego skrzydła to dzieło Davida Sancheza (ex McLaren). Nowe skrzydła będą wyraźnie inspirowane na McLaren'ie, ciekawe, czy przejdą nowe testy FIA(wyginanie itp.).
2-estetyczna okładka która ukrywa brzydki nos, lecz nie jest to wymagane. Zespoły mogą zdecydować, czy go umieścić na nos jeśli widzą przewagę.
3-Jak wspomniano wcześniej w F2013 będzie pull-rod z przodu i z tyłu, ale zmieni się mechanicznie w porównaniu do ubiegłego sezonu, zwłaszcza pull-rod z przodu zostanie całkowicie przebudowany, jak powiedziałem wcześniej, to daje korzyści aerodynamiczne oraz pozwala na niższe COG(?), ale również stworzył kilka problemów mechanicznych i jest to bardzo czasochłonne, aby dopasować.
4-Boki będzie znacznie mniejsze i nieporęczne i chłodnice są nieznacznie nachylone w celu rozwiązania tego problemu. Znaleziono problem w sidepod'ach ze względu na położenie pionowe chłodnic.
5-w tylnej części będziemy niemal pewni zobaczyć rozwiązanie, jakie było widać na tym roku w 2012 roku u Red Bull'a, ale także w dawnym Williams'ie FW16 1994, [źle "przetłumaczone"]rozwiązanie to jest Encase tylne zawieszenie z aerodynamicznej folii, w tym trójkątów zawiesiny i półoś, w ten sposób, cały tylne zawieszenie się profilu przepływu.
Profil poprowadzi powietrza do dolnej tylnej profilu skrzydła i dyfuzor, zwiększając w ten sposób siłę docisku w samochodzie.[/źle "przetłumaczone"]
6-Podczas zimowych testów Ferrari testuje swoją wersję pasywnego DRS, umożliwiając im wygaszanie tylnego spojlera.
7-F2013 najprawdopodobniej mają koncepcję boków (przewodów) / spalin , jak widać u Sauber'a czy Red Bull'a. System ten okazał się najbardziej efektywnym sposobem wykorzystania gorącego powietrza ze spalin oraz poprawę docisku. Z tego powodu muszą, przeprojektować dyfuzor.
Tłumaczenie z Massimo

Oryginał:
1-New design philosophy for the front wing(s), the work of David Sanchez (ex McLaren) a front and rear wing expert, the new wings will be clearly be inspired by McLaren, interesting to see if it will flex also, despite the new FIA tests.
2-An aesthetic cover is allowed to hide the step nose, but is not required, teams could decide to run it's cars with the step nose if they see an advantage.
3-As mentioned before the F2013 will have pull-rod at the front and the rear, but will be changed mechanically compared to last season, especially the front pull-rod will be completely redesigned, as said before, it gives aerodynamical advantages and allows a lower COG, but it also created some mechanical problems and it's very time consuming to make adjustements.
4-The sides will be much smaller and less bulky and the radiators will be slightly inclined, to solve the problem of internal drag found last year due to the vertical position of the radiators.
5-In the rear area we will almost certain see a solution, as seen on this year Red Bull, but also as far back as on the Williams FW16 1994, this solution is to encase the rear suspension with an aerodynamic foil, including the triangles of the suspension and the axle shaft, in this way, the whole rear suspension becomes an airflow profile.
This profile will guide the airflow to the lower profile of the rear wing and the diffusor, thereby increasing the downforce of the car.
6-During the winter tests Ferrari will test their version of a passive DRS, enabling them to stall the rear wing in certain area's.
7-The F2013 will most likely have the sides(ducts)/exhaust concept as seen on the Sauber and Red Bull, this system has proven to be the most effective way of using the hot air from the exhausts and improving downforce, because of this change, they will also have to redesign the diffusor.
Translation from Massimo


Czyli to co w skrócie napisałem kilka postów wyżej. Jak ktoś mógłby lepiej przetłumaczyć(szczególnie punkty 4,5) byłbym wdzięczny.
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez SirKamil N sty 27, 2013 23:36  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

COG lub lepiej CofG- Center of Gravity- środek ciężkości

#4 Sekcje boczne będą znacznie mniejsze i prostsze. Chłodnice będą lekko pochylone co rozwiąże zeszłoroczny problem dużego wewnętrznego oporu powietrza generowanego przez pionowe ustawienie chłodnic.
#5 Z tyłu samochodu prawie na pewno będzie można zobaczyć rozwiązanie, takie jak w zeszłorocznym Red Bullu, ale również i w Williamsie FW16 z 1994 roku. Rozwiązanie to polega na obudowaniu aerodynamicznym tylnego zawieszenia- trójkątnych wahaczy poprzecznych i półosi napędowych- w taki sposób aby miały wpływały na przepływ powietrza. Utworzony profil przepływu ma poprowadzić strugi do dolnego skrzydła-belki i na górną powierzchnię dyfuzora/podłogi, zwiększając tym samym siłę docisku samochodu.

To są ładne ciekawe hasła, ale polecam ostrożność.

Z innej beczki- z początku sądziłem, że jutro Lotus zaprezentuje ładną dopracowaną makietę opartą na zeszłorocznym samochodzie jak w tamtym roku, ale pojawiły się głosy, że ekipa specjalnie wyczekała innych aby zgarnąć kilka dni uwagi i zrobić pierwszą full prezentację wszystkiego. Od samochodu po nowych sponsorów z tytularnym jak również. łi łil si.
edit. i Valsecchiego jak twierdzi jakaś włoska gazeta/
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Następna strona

Powrót do Sezon 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości