Prezentacje samochodów na 2013 rok

Moderator: Ekipa F1

Postprzez baron Śr lut 13, 2013 17:26  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Czy te ujęcia mają tą samą perspektywę i czy są dobrze wymierzone proporcje? Wątpię...
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez Pieczar Śr lut 13, 2013 17:34  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Nie sugerujcie się tymi porównaniami, bo one nigdy nie są dokładne. Mimo podobnych zdjęć, na każdym bolid jest w troszeczkę innej perspektywie co powoduje, że nigdy się ich nie dopasuje dokładnie względem wielkości kół. Wiem coś o tym :-)
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez SirKamil Śr lut 13, 2013 20:26  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Fakt, Lotus jest dość kompaktowym samochodem, kilkanaście cm krótszym od np. Saubera, ale to całość wniosków na ten temat. Monako, rozstaw... zapomnijcie. Wygrają innymi atutami.

Jeśli mowa o Sauberze. Oto tajemnica wąskich sekcji bocznych C32; ekstremalny kąt ustawienia chłodnic względem strugi powietrza z wlotów.
Obrazek
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez SirKamil N lut 17, 2013 20:29  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Nawet amus potrafi się do czegoś przydać. W jednym z artykułów postanowili przepytać Brawna na temat wydechów Coanda a konkretnie o porównanie dwóch rozwiązań- Red Bulla i Lotusa oraz całej reszty.

- nie ma różnic w szybkich zakrętach
- wydech Red Bulla precyzyjniej i szybciej dostarcza spaliny w kluczowy obszar podłogi, oferując lepszą trakcję, czyli przy otwartej przepustnicy i niewielkich prędkościach, jest też mnie wrażliwy za turbulencje
- wydech reszty dzięki zachowaniu kształtu poszycia na wzór butelki coca-coli ma lepszy przepływ powietrza w tylnej sekcji samochodu co procentuje lepszą stabilnością hamowania, czyli wtedy, gdy przepustnica jest zamknięta
- to czynnik z powodu którego pionier rozwiązania sprowadzenia spalin na podłogę łagodnym spadkiem Sauber porzucił to rozwiązanie na rzecz ujścia "wiszącego" ponieważ dużym problemem Saubera C31 była niestabilność przy hamowaniu utrudniająca precyzyjne wchodzenie w zakręty
- Red Bull i Lotus mają to pod kontrolą dlatego zdecydowali się na wydech ze spadkiem i skomplikowanymi kanałami pod nim. Jedni zdecydowali się zachować, drudzy porzucić swoją udaną i działającą wersję wydechu wiszącego.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez bohdi N lut 17, 2013 23:19  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Przykład zmiany podejścia do przepływu strumienia spalin u Czerwonych:
Obrazek

Ciekawostką jest fakt, że zmianę tą, wprowadzono po zastosowaniu tego wlotu powietrza pod nosem.
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez hideto N lut 17, 2013 23:45  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

A jaką tu zmianę bohdi widzisz ? bo to jest imho ten sam koniec tylko pod innym kontem ustrzelony.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez bohdi N lut 17, 2013 23:55  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Zmienili kąt spadku strumienia na bardziej "łagodny", poszerzając tunel odprowadzający spaliny.
Zgadzam się, nie widzimy samego wydechu (co ma kluczowe znaczenie), ale wyrażnie odprowadzają go "łagodniej" i bardziej szeroko na podłoge.
Możliwe, że ma to związek z wprowadzonym dodatkowym kanałem/nawiewem "spod nosa" i konstrukcją sekcji tylnej bolidu:
Obrazek

Kravitz wspominał równeż, że ta nietypowa dolna końcówka skrzydła może działac jako "przedłużenie" podłogi.
Ostatnio edytowano Pn lut 18, 2013 0:08 przez bohdi, łącznie edytowano 1 raz
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez MarK N lut 17, 2013 23:58  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Nie jest po lewej dolna część jest pod kątem do ścianki, po prawej się wydaje bardziej prostopadła. Ponadto z prawej koniec zewnętrznej sekcji jest węższy :) .

EDIT:
Mógłby mi ktoś przybliżyć co dają te żeberka na skrzydle Ferrari znajdujące się już za tylnym płatem?
Avatar użytkownika
MarK
 
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 21:08
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez pawel92setter Pn lut 18, 2013 9:22  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Więcej powietrza jest odprowadzone na boki, co prawdopodobnie daje trochę mniejsze ciśnienie między dyfuzorem a dolnym płatem. To powinno skutkować nieco lepszym dociskiem z tyłu, ale wątpię, żeby to miało duży wpływ na osiągi :)
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez MarK Pn lut 18, 2013 13:50  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

No okej, ale te żeberka są już ZA dyfuzorem i sporo ponad nim bo na całej wysokości skrzydła, więc dalej nie widzę związku :) .
Avatar użytkownika
MarK
 
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 21:08
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez SirKamil Pn lut 18, 2013 17:53  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Mają wyciągać na boki i przyśpieszać strugi opuszczające dyfuzor tak by ułatwić opuszczanie następnym porcjom powietrza, tenże dyfuzor. Mniej więcej ale z ich skutecznością jest trochę jak z yeti. Toyota wprowadziła to 4 lata temu a do dzisiaj niektórzy nie uznali ich za wystarczająco istotne aby poświęcić im czas z ważniejszych obszarów.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez jary Wt lut 19, 2013 8:42  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Williams FW35

Obrazek
Avatar użytkownika
jary
 
Dołączył(a): Pn sty 11, 2010 18:11

Postprzez songoq Wt lut 19, 2013 8:57  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

Najpóźniej prezentują najlepiej wyglądający bolid jak dla mnie w tym roku. Oby był tak szybki jak wygląda :) Na drugim miejscu pod względem wyglądu u mnie plasuje się Ferrari a na trzecim Sauber
Avatar użytkownika
songoq
 
Dołączył(a): Pt kwi 25, 2008 11:37

Postprzez Anderis Wt lut 19, 2013 8:58  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0679_o.jpg
Dobrze widzieć, że Experian zapłaci trochę $$$ za ekspozycję.

EDIT:
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez Kazik Wt lut 19, 2013 9:42  Re: Prezentacje samochodów na 2013 rok

No i niech tak będzie jak mówią wszyscy panowie na filmiku powyżej.Wierzą, że stworzyli bardzo konkurencyjny i innowacyjny bolid (bardzo ładny zresztą).Trzymamy za nich kciuki.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron