Strona 6 z 8

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 12:55
przez bohdi
Jak kierowca w trakcie wyścigu przekroczy prędkość w pit-lane o 0,5 km/h, to to też najprawdopodobniej wpływu na rywalizację by nie miało, ale kierowca dostaje za takie przewinienie DT i może stracić nieporównywalnie więcej, niż zyskał na złamaniu przepisów.

Rozmawiamy o kwalifikacjach, a nie wyścigu. W kwalu za przekroczenie prędkości w pitlane jast kara finansowa, nieprawdaż?

Nie ma wymiernika, bo nie wiemy ile Kimi/inny kierowca by zyskał/stracił gdyby Fin ustawił się w pl jak człowiek, tak?

Jeśli nie ma wymiernika, to dlaczego zawodnik dostaje karę mającą "wymierny" wpływ na jego zawody?

Jedno miejsce w tył (tak, wiem w teorii dwa).

Kara wzięta z "sufitu", zgadzam się.

Nawet zagrożenie stworzył, bo gdyby ten, co ustawił się prawidłowo, pojechał tak, jakby Kimiego tam nie było (a nie powinno być), to mogłoby dojść do kolizji.

Czyli wszystko opiera się na "co by było gdyby"?

Jeszcze raz napiszę, zgadzam się, Kimi złamał przepisy, należała mu się kara (finansowa, reprymenda), ale ta, którą dostał jest kompletnie niewspółmierna do rodzaju przewinienia.
Tak z innej beczki, to ciekawe dlaczego w warunkach wyścigu jazda "koło w koło" w pitlane jest dopuszczalna, skoro jest znacznie bardziej niebezpieczna niż ustawienie się Fina we wczorajszym kwalu?

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:03
przez Anderis
bohdi napisał(a):Jeśli nie ma wymiernika, to dlaczego zawodnik dostaje karę mającą "wymierny" wpływ na jego zawody?

Bo takie są przepisy.

bohdi napisał(a):Czyli wszystko opiera się na "co by było gdyby"?

Tak. Czasem trzeba użyć wyobraźni i przewidzieć możliwe konsekwencje jakiegoś postępowania. To, że akurat tym razem nic się nie stało nie znaczy, że można to puścić płazem. Nie jeden przepis się na tym opiera, zarówno w F1, jak i w systemach prawnych obowiązujących w cywilizowanym świecie.

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:05
przez songoq
Tak z innej beczki, to ciekawe dlaczego w warunkach wyściguj jazda "koło w koło" w pitlane jest dopuszczalna, skoro jest znacznie bardziej niebezpieczna niż ustawienie się Fina we wczorajszym kwalu?

wydaje mi się że podczas wyścigu jest zielone światło na końcu pit-lane, a w kwalu było przecież czerwone.

A co do kary to jest oczywiście słuszna, Kimi zyskał na swoim manewrze.

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:06
przez THC-303
bohdi napisał(a):
Nie ma wymiernika, bo nie wiemy ile Kimi/inny kierowca by zyskał/stracił gdyby Fin ustawił się w pl jak człowiek, tak?

Jeśli nie ma wymiernika, to dlaczego zawodnik dostaje karę mającą "wymierny" wpływ na jego zawody?

No to dlaczego są wymierne kary za blokowanie, gdy nie wiadomo ile blokowany na tym stracił, albo za nie zwolnienie przy YF, gdy nie wiadomo ile niezwalniający zyskał? Ponawiam pytanie.

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:11
przez McLfan
Slip pokazał dobitnie. Dyskusja się toczy tylko dlatego, że sprawa dotyczy Kimiego "Mam na wszystko wyje*ane" Raikkonena. Nikt nawet nie podpiera się w dyskusji drugim z ukaranych kierowców.

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:12
przez Gie
A co z tym punktowym system kar? Coś tam kombinowali z przyznawaniem punktów karnych za przewinienia, po przekroczeniu jakiejś tam wartości kierowca miał być odsuwany od startów czy coś w tym stylu.

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:39
przez Karol24
System punktowy podobno działa w ukryciu, ale nie zostanie wprowadzony. To nie ma szans przejść. Już teraz jest zbyt dużo kar, a dodatkowe ich sumowanie byłoby zbędne. W końcu są reprymendy, które już się sumują (Webber jest zagrożony) a sędziowie mogą również nie dopuścić kierowcy do kolejnego wyścigu.

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:40
przez leni93
Obrazek

hehe

Mam takie pytanie, dlaczego piszą, że Grosjean z 29 pola, wiem że dostał kare przesunięcia o te 10 pozycji, ale rozumiem, że wystartuje normalnie z 22 pola, a nie całkiem gdzieś tam na końcu?

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:44
przez Anderis
To chyba oczywiste, że nie będzie pustych pól startowych pomiędzy Grosjeanem, a przedostatnim zawodnikiem? :-P

Zespół celowo wyolbrzymił sytuację.

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:48
przez leni93
No dla mnie to jest oczywiste, ale pytam dla pewności i dlaczego tak właśnie w Lotusie piszą :P

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 13:54
przez xdomino996
McLfan napisał(a):Slip pokazał dobitnie. Dyskusja się toczy tylko dlatego, że sprawa dotyczy Kimiego "Mam na wszystko wyje*ane" Raikkonena. Nikt nawet nie podpiera się w dyskusji drugim z ukaranych kierowców.

Niestety tak to wygląda, podobnie bylo z Perezem nikt nie potrafił stanąć po jego stanie, tylko od razu najlepiej zabrać licencje Perezowi bo miał kontakt z Raikkonenem. Tutaj nie jestem pewien co do tej kary, ale nie gadam, że w FIA pracują małpy, tylko po prostu szanuję ta decyzje. Owszem fanem Fina nie jestem, ale bądźmy poważni, jak chcemy bronić udowodnić, że FIA jest mylne, to chociaż jak pisze McLfan brońmy obu kierowców.

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 14:00
przez bohdi
Bo takie są przepisy.

A właśnie, że nie!
Nigdzie w regulaminie nie ma zapisu o karze "-2 pola" za przewinienie, które popełnili Kimi i DR.

Nie jeden przepis się na tym opiera, zarówno w F1, jak i w systemach prawnych obowiązujących w cywilizowanym świecie.

Zgadzam się w całej rozciągłości.

wydaje mi się że podczas wyścigu jest zielone światło na końcu pit-lane, a w kwalu było przecież czerwone.

Wydaje mi się, że nie zrozumiałeś mojego zapytania.

No to dlaczego są wymierne kary za blokowanie, gdy nie wiadomo ile blokowany na tym stracił, albo za nie zwolnienie przy YF, gdy nie wiadomo ile niezwalniający zyskał? Ponawiam pytanie.

Bo dotyczą "aktywnej" walki na torze, czy to w warunkach wyścigu bądż kwalifikacji, a nie "stania" w kolejce do wyjazdu z pitlane.

Dyskusja się toczy tylko dlatego, że sprawa dotyczy Kimiego "Mam na wszystko wyje*ane" Raikkonena. Nikt nawet nie podpiera się w dyskusji drugim z ukaranych kierowców.

Bo obie sytuacje były identyczne, a łatwiej jest napisać imię jedneo kierowcy.
Nie ośmieszaj się.

No dla mnie to jest oczywiste, ale pytam dla pewności i dlaczego tak właśnie w Lotusie piszą

Bo mają dobry humor :wink: .

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 14:17
przez Reikai
Wiadomo jakie są przewidywania pogodowe co do dzisiejszego wyścigu?

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 14:24
przez bohdi
Za The Weather Channel:
23 Celsius
50% Change of rain
18 km/h wind speed.

Tutaj link do kamerki z Montrealu:
http://www.earthcam.com/canada/montreal ... treal2_str

Re: Przed GP Kanady 2013

PostNapisane: N cze 09, 2013 14:25
przez TommyYse
O godzinie 14:00 lokalnego czasu (start wyścigu), będzie najbardziej zachmurzona część dnia, ale prawdopodobieństwo opadów nikłe (poniżej kilkunastu procent). Później chmury odlecą 8-) i będzie słonecznie.

http://www.accuweather.com/en/ca/montreal/h2k/hourly-weather-forecast/56186
http://www.accuweather.com/en/ca/montreal/h2k/weather-radar/56186 - radar

Jak widać prognozy się różnią. Ja proponuje nie bawić się w przewidywanie i poczekać, oraz błagać żeby w tym czasie nie było burzy w twojej miejscowości :-)