GP Wielkiej Brytanii

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Lukasz1234 Pn lip 01, 2013 14:36  Re: GP Wielkiej Brytanii

Na starcie wyścigu miał lekki kontakt z Webberem i uszkodził przednie skrzydło. Widocznie wraz z kolejnymi pokonywanymi okrązeniami to uszkodzenie się mocno pogłębiło, w efekcie czego nagle mocno spadło mu tempo i zdecydowano się słusznie wycofać.
Avatar użytkownika
Lukasz1234
 
Dołączył(a): Pn lut 15, 2010 15:53

Postprzez hideto Pn lip 01, 2013 14:54  Re: GP Wielkiej Brytanii

Zresztą długą chwilę było widać jak wszyscy go mijali na torze jakby maluchem jechał.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez bohdi Pn lip 01, 2013 14:58  Re: GP Wielkiej Brytanii

Czy wy trochę nie przesadzacie ? najbardziej piję tutaj do bohdiego.

Wnętrze kokpitu F1, jest strefą 'aerodynamicznie martwą'. W zasadzie nie jest realne, by coś wpadło do środka przy pełnej prędkości, już nie mówiąc o ty by przy tej prędkości, coś upadło w okolicach jego szyi


Nie sadze abym przesadzal, daleki jestem rowniez od traktowania kierowcow niczym delikatne primabaleriny.
Zgadza sie, jest strefą 'aerodynamicznie martwą', ale tylko teoretycznie.
Najlepszym dowodem jest wczorajszy przypadek, gdy fragment opony, ktory walna w czolo Kimiego spadl w okolice jego lewej reki. Mozna to zobaczyc na filmiku.
Mozna gdybac, co by bylo, gdyby byl to ostry kawalek podlogi bolidu, rozgrzana guma, kawalek metalu.

Przykład z kartką papieru też raczej kiepski...

Dobrze wiesz, o co mi chodzi. Jak sam napisales, rozne materialy nabieraja innej "twardosci" wraz ze wzrostem predkosci i niegrozny, 1/2 kilogramowy kawalek gumy, moze stac sie zabojczy, jesli uderzysz w niego/ leci on odpowiednio "szybko".

Z tego co mówiono na sky, Pirelli w trakcie sezonu zmieniło wewnętrzną strukturę opony, te wszystkie druty itp i od tego momentu opony zaczęły być dość delikatne.

Tam nadal sa elementy metalowe.
Tym roznia sie od opon zeszlorocznych, ktore zamiast tego mialy pasek z kevlaru.
This shockwave is something that can be exacerbated with the kind of steel belt design that has been introduced for this year, which is why the kerb factors were not a problem in 2012 when Pirelli's tyres featured a Kevlar belt. With the steel-belt tyres running around 10-degrees centigrade hotter than last year's Kevlar version, any temperature increase caused by the shockwaves will have put the rubber closer to the danger zone.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/108479

Gdyby uderzyła niżej, najprawdopodobniej miałby mniejsze obrażenia. Bo wizor jest kuloodporny. Zresztą efektem tego wypadku było powiększenie strefy 'kuloodpornej'.

Zgadza sie. Ale pamietasz, zaraz po wypadku Filipa, dyskusje DC z Brundlem (chyba) na BBC, gdzie obaj nie byli pewni, czy wizor wytrzymalby uderzenie tej sprezyny. Zgadza sie rowniez, ze po jego wypadku zmieniono sposob laczenia wizora z kaskiem.

Najbardziej w tej całej sprawie śmieszy mnie to co ujawnił w piątek SKY.... mianowicie zespoły mają zakaz wypowiedzi na temat awarii opony, niezależnie czy jest to przebicie, delaminacja czy wręcz jej rozsadzenie, dopóki Pirelli nie wygłosi oficjalnego oświadczenia... to jest zapisane w kontrakcie pomiędzy FIA/FOM a Pirelli.

Dokladnie, tez zwrocilem na to uwage.
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez Gszegosz Pn lip 01, 2013 15:08  Re: GP Wielkiej Brytanii

Fantastyczne grand prix, bo bez Seba na podium. Wielkie gratulacje dla Nico za utrzymanie nerwów na wodzy i dowiezienie pierwszej pozycji mimo naciskającego Webbera. Co do sytuacji z oponami, jasną sprawą jest że staje się to już niebezpieczne i ktoś powinien zatrzymać ten chory proceder. Opony które może przeciąć krawężnik nie nazywajmy oponami, a pirelli traci w oczach na tych incydentach. Czekam na ogłoszenie przyszłorocznego dostawcy. Wyjaśni ktoś na poważnie co stało się z Grosejanem na końcu?
Avatar użytkownika
Gszegosz
 
Dołączył(a): Cz maja 09, 2013 18:23

Postprzez Lukasz1234 Pn lip 01, 2013 15:11  Re: GP Wielkiej Brytanii

Nie ma co tu wyjaśniać, wszystko zostało już napisane pare komentarzy wcześniej
Avatar użytkownika
Lukasz1234
 
Dołączył(a): Pn lut 15, 2010 15:53

Postprzez SilverX Pn lip 01, 2013 16:25  Re: GP Wielkiej Brytanii

MPOWER napisał(a):Niech teraz jeden chociaż nie przyzna, że Mercedes na tych testach nic nie zyskał. Rosberg wygrywa, Lewis goni stawkę.

Ogólnie - szkoda mi Raikkonena. Miał szansę na walkę o pozycję nr 2. Nawet na pierwszą. Lotus popełnił ewidentny błąd. A co się stało z Grosjean?
W każdym razie Lotus i Ferrari stoją a Merce i RBR przyśpieszają. Po tempie wyścigowym widać, że mamy taką kolejność - RBR Merc Ferrari Lotus.
Szkoda Lewisa, że nie zwyciężył przez tą oponę. Szkoda Vettela, że padła mu skrzynia. Szkoda, że Massie opona zniszczyła wyścig, bo miał po świetnym starcie szansę na podium.
No cóż, takie wyścigi. Za tydzień kolejny cyrk i zobaczymy co tam się będzie dziać.

Raikkonen nie miał tempa na pierwsze miejsca... Mercedes patrząc na tempo Hamiltona był najszybszy, Rosberg był minimalnie wolniejszy od Vettela. Właśnie dobrze się stało, że Vettel nie dojechał do mety, aż wyskoczyłem z kanapy... Jeżeli Mercedes utrzyma takie genialne tempo w kolejną niedzielę to tym lepiej dla walki o mistrzostwa.
SilverX
 
Dołączył(a): Pn lut 14, 2011 18:10

Poprzednia strona

Powrót do Sezon 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron