Czy wy trochę nie przesadzacie ? najbardziej piję tutaj do bohdiego.
Wnętrze kokpitu F1, jest strefą 'aerodynamicznie martwą'. W zasadzie nie jest realne, by coś wpadło do środka przy pełnej prędkości, już nie mówiąc o ty by przy tej prędkości, coś upadło w okolicach jego szyi
Nie sadze abym przesadzal, daleki jestem rowniez od traktowania kierowcow niczym delikatne primabaleriny.
Zgadza sie, jest strefą 'aerodynamicznie martwą', ale tylko teoretycznie.
Najlepszym dowodem jest wczorajszy przypadek, gdy fragment opony, ktory walna w czolo Kimiego spadl w okolice jego lewej reki. Mozna to zobaczyc na filmiku.
Mozna gdybac, co by bylo, gdyby byl to ostry kawalek podlogi bolidu, rozgrzana guma, kawalek metalu.
Przykład z kartką papieru też raczej kiepski...
Dobrze wiesz, o co mi chodzi. Jak sam napisales, rozne materialy nabieraja innej "twardosci" wraz ze wzrostem predkosci i niegrozny, 1/2 kilogramowy kawalek gumy, moze stac sie zabojczy, jesli uderzysz w niego/ leci on odpowiednio "szybko".
Z tego co mówiono na sky, Pirelli w trakcie sezonu zmieniło wewnętrzną strukturę opony, te wszystkie druty itp i od tego momentu opony zaczęły być dość delikatne.
Tam nadal sa elementy metalowe.
Tym roznia sie od opon zeszlorocznych, ktore zamiast tego mialy pasek z kevlaru.
This shockwave is something that can be exacerbated with the kind of steel belt design that has been introduced for this year, which is why the kerb factors were not a problem in 2012 when Pirelli's tyres featured a Kevlar belt. With the steel-belt tyres running around 10-degrees centigrade hotter than last year's Kevlar version, any temperature increase caused by the shockwaves will have put the rubber closer to the danger zone.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108479Gdyby uderzyła niżej, najprawdopodobniej miałby mniejsze obrażenia. Bo wizor jest kuloodporny. Zresztą efektem tego wypadku było powiększenie strefy 'kuloodpornej'.
Zgadza sie. Ale pamietasz, zaraz po wypadku Filipa, dyskusje DC z Brundlem (chyba) na BBC, gdzie obaj nie byli pewni, czy wizor wytrzymalby uderzenie tej sprezyny. Zgadza sie rowniez, ze po jego wypadku zmieniono sposob laczenia wizora z kaskiem.
Najbardziej w tej całej sprawie śmieszy mnie to co ujawnił w piątek SKY.... mianowicie zespoły mają zakaz wypowiedzi na temat awarii opony, niezależnie czy jest to przebicie, delaminacja czy wręcz jej rozsadzenie, dopóki Pirelli nie wygłosi oficjalnego oświadczenia... to jest zapisane w kontrakcie pomiędzy FIA/FOM a Pirelli.
Dokladnie, tez zwrocilem na to uwage.
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.