GP Niemiec 2013

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Pieczar Pn lip 08, 2013 13:45  Re: GP Niemiec 2013

Byłby za to inny problem. Kierowcy, którzy jadą jeden za drugim w odległości kilku sekund i walczą o punkty mogliby zostać rozdzieleni całym okrążeniem, jeśli lider w momencie wyjazdu SC znajdowałby się między nimi.

Trudno, coś za coś. Brak możliwości oddublowania był przez lata i takie przypadki zdarzały się bardzo rzadko. Nie ma rozwiązania idealnego, ale wolę takie niż bezsensowne krążenie SC po torze tylko po to, żeby oddublowani zawodnicy mogli dogonić ogon stawki. Co zresztą też jest stosowane wybiórczo, bo podczas GP W. Brytanii zdaje się któryś Caterham i Marussia nie zdąrzyły dojechać do końca stawki jak SC zjeżdżał z toru.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez slipstream Pn lip 08, 2013 14:47  Re: GP Niemiec 2013

A żyjemy ponoć w tak zaawansowanych technicznie czasach. Problemu z od dublowaniem by nie było, gdyby zamiast kręcić całe okrążenie kierowcy grzecznie ustawili się na końcu sznurka, a ktoś ręcznie w LT przestawił im licznik okrążeń mając na to sporo czasu. W końcu zrobić tak dla kilku aut to teoretycznie co za problem, o ile LT nie jest zamkniętym systemem, a jeśli jest to chyba można go na taką okoliczność otworzyć.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez chmiel Pn lip 08, 2013 14:52  Re: GP Niemiec 2013

Ale wtedy do gry wchodzi np. taki fakt, że nieuczciwie zaoszczędziliby dzięki temu opony. W końcu mieliby jedno kółko więcej na koncie, czyli zyskaliby bardzo dużo, a przy tym nie zużyli ani trochę opon. Wg mnie mimo wszystko najlepszym rozwiązaniem byłoby to zaproponowane przez Pieczara. Zdublowani przepuszczają szybszych, ustawiają się na końcu stawki bez oddublowywania się i tyle.
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez Anderis Pn lip 08, 2013 15:17  Re: GP Niemiec 2013

Moim zdaniem tak, jak teraz, jest najlepiej. W Le Mans nie raz SC jest z godzinę na torze, a w niektórych seriach wyścigowych zdarza się, że 2/3 wyścigu jest przejechane za SC. Jedno czy dwa okrążenia ścigania więcej w tak długim wyścigu nikogo nie zbawi.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez slipstream Pn lip 08, 2013 15:36  Re: GP Niemiec 2013

Ale wtedy do gry wchodzi np. taki fakt, że nieuczciwie zaoszczędziliby dzięki temu opony.

Szukajmy dalej niesprawiedliwości to się okaże że najlepszym wyjściem byłaby czerwona flaga i zatrzymanie wszystkich an torze.

Zdublowani przepuszczają szybszych, ustawiają się na końcu stawki bez oddublowywania się i tyle.

A pomyślałeś że w takim układzie jeśli lider zdubluje 9 zawodnika, ale nie zdąży 8, to ten 9 straci całe okrążenie do 8-ego choć tracił dajmy na to 10 sekund? I tka o niesprawiedliwości można by w nieskończoność mnożyć.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez SebaSTI Pn lip 08, 2013 15:48  Re: GP Niemiec 2013

fordern napisał(a):Co za bzdury, SC był całkowicie uzasadniony. Na torze znalazł się bolid, nad którym nikt nie panował. W momencie klepnięcia przycisku SC bolid wciąż znajdował się na torze, więc decyzja była jak najbardziej prawidłowa. Pretensje można mieć do tego, ile czasu SC spędził na torze - ale te pretensje trzeba już kierować do Marka Webbera, że nie dogonił wystarczająco szybko stawki po oddublowaniu się.



zaspałeś wtedy...SC był już po tym jak bolid zawadził o reklame i się zatrzymał....
Avatar użytkownika
SebaSTI
 
Dołączył(a): N lip 01, 2007 19:12
Lokalizacja: Matysówka_Rzeszów

Postprzez cichy Pn lip 08, 2013 15:53  Re: GP Niemiec 2013

Słuchanie radia Vettela po wyścigu doprowadza do mdłości, powinni ostrzegać przed tym.


Co do wrzeszczenia Vettela to ja po prostu wyłączam głośność na pilocie i jestem szczęśliwym człowiekiem.


:arrow:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... 6JByU#t=8s

żeby żyło się lepiej!


trololololooo
ObrazekDC|MW|JEV|VER|ALG|EVANS
Avatar użytkownika
cichy
 
Dołączył(a): Śr mar 19, 2008 13:34

Postprzez Pieczar Pn lip 08, 2013 16:49  Re: GP Niemiec 2013

slipstream napisał(a):A żyjemy ponoć w tak zaawansowanych technicznie czasach. Problemu z od dublowaniem by nie było, gdyby zamiast kręcić całe okrążenie kierowcy grzecznie ustawili się na końcu sznurka, a ktoś ręcznie w LT przestawił im licznik okrążeń mając na to sporo czasu. W końcu zrobić tak dla kilku aut to teoretycznie co za problem, o ile LT nie jest zamkniętym systemem, a jeśli jest to chyba można go na taką okoliczność otworzyć.

To rozwiązanie ma 3 zasadnicze wady
- mniejsze zużycie paliwa o to 1 okrążenie,
- mniejsze zużycie opon
- konieczność wyliczenia czasu tego 1 okrążenia w przybliżeniu

Zdecydowanie najgorsza opcja. Ale jeśli już tak idziemy w technologie to dobrym rozwiązaniem byłoby po prostu ograniczenie (czy to elektroniką, czy poprzez minimalny czas okrążenia) prędkości wszystkich znajdujących się na torze. Wtedy znika problem "niesprawiedliwości" zbitą stawką i inne problemy wynikające z SC. A prędkość byłaby na tyle mała, że porządkowi spokojnie mogliby sprzątać tor. Tyle, że wtedy nie byłoby tego elementu rozpoczęcia wyścigu niejako "od nowa" jak miało to miejsce chociażby w Chinach w 2010 roku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez atb Pn lip 08, 2013 17:23  Re: GP Niemiec 2013

Tylko jak jadą wężykiem, to przez dłuższy czas w sprzątanej części toru nie ma żadnego bolidu, więc można nawet zablokować na chwilę tor ciężkim sprzętem, czy wyskoczyć w 20 chłopa do zbierania/zamiatania odłamków. Jakby jechali z zachowaniem odstępu czasowego, to co chwila jakiś bolid przejeżdżałby przez niebezpieczną strefę (a za bardzo też się zwolnić nie da, bo się hamulce spalą).
Zbicie w wężyk ok, oddublowanie ok, tylko w w momencie gdy ostatni dubel minął SC powinien być restart, a nie czekanie 1-2 okrążeń, aż wróci na koniec stawki.
No i jeszcze rzetelna ocena zasadności SC (nie przekonacie mnie, że wczoraj był zasadny - tam była podwójna żółta, więc nawet jak się wózek przetaczał przez tor z prędkością 5km/h, to każdy by go ominął).
Avatar użytkownika
atb
 
Dołączył(a): Wt wrz 09, 2008 21:32
GG: 25032226

Postprzez Anderis Pn lip 08, 2013 17:24  Re: GP Niemiec 2013

Pieczar- Twoja propozycja też ma znaczące wady. Prędkość nie może zostać ograniczona zbyt bardzo, bo opony i hamulce niebezpiecznie ostygną, a silniki przegrzeją się, jeśli pęd powietrza będzie niewystarczający, żeby je schłodzić. No bo żeby prędkość miała nie zagrażać porządkowym, to musiałaby być na prawdę niska, pewnie nie więcej, niż te 30-40 km/h, a to już pewnie byłoby bardzo niekorzystne z tego względu.

Większa prędkość byłaby już niebezpieczna, bo porządkowi nie mają komfortu całych zasobów swojej uwagi kierować na unikanie jeżdżących po torze bolidów, muszą być skupieni też na tym, co mają uprzątnąć itp.

Ustawienie się w sznureczek za samochodem bezpieczeństwa uważam za praktyczniejsze. Porządkowi mają 2 minuty całkowitego spokoju a bolidy mogą przez ten czas utrzymywać jakąś tam, względnie przyzwoitą prędkość.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez xdomino996 Pn lip 08, 2013 18:40  Re: GP Niemiec 2013

atb napisał(a):(a za bardzo też się zwolnić nie da, bo się hamulce spalą).

Z tego co wiem, to przegrzanie jest jest tutaj dużym problemem, aby spalić hamulce musiałby kierowca właśnie z dużych prędkości hamować do niemalże zera i tak kilka razy. Jak zwolni to hamulce ostygną i na nowo muszą się dogrzać. Podczas SC spalić się nie spalą. Co innego z silnikiem, jak kogoś poniesie i zacznie kręcić wysoko to może i by spalił, ale nie było jeszcze takiej sytuacji w ostatnich latach od kiedy oglądam, więc obstawiam, że silnik prowadzony na tych 10k też przetrwa przejazd za sc.
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez yankess Pn lip 08, 2013 18:49  Re: GP Niemiec 2013

Pieczar napisał(a):
slipstream napisał(a):A żyjemy ponoć w tak zaawansowanych technicznie czasach. Problemu z od dublowaniem by nie było, gdyby zamiast kręcić całe okrążenie kierowcy grzecznie ustawili się na końcu sznurka, a ktoś ręcznie w LT przestawił im licznik okrążeń mając na to sporo czasu. W końcu zrobić tak dla kilku aut to teoretycznie co za problem, o ile LT nie jest zamkniętym systemem, a jeśli jest to chyba można go na taką okoliczność otworzyć.

To rozwiązanie ma 3 zasadnicze wady
- mniejsze zużycie paliwa o to 1 okrążenie,
- mniejsze zużycie opon
- konieczność wyliczenia czasu tego 1 okrążenia w przybliżeniu

Zdecydowanie najgorsza opcja. Ale jeśli już tak idziemy w technologie to dobrym rozwiązaniem byłoby po prostu ograniczenie (czy to elektroniką, czy poprzez minimalny czas okrążenia) prędkości wszystkich znajdujących się na torze. Wtedy znika problem "niesprawiedliwości" zbitą stawką i inne problemy wynikające z SC. A prędkość byłaby na tyle mała, że porządkowi spokojnie mogliby sprzątać tor. Tyle, że wtedy nie byłoby tego elementu rozpoczęcia wyścigu niejako "od nowa" jak miało to miejsce chociażby w Chinach w 2010 roku.
Opcja z ograniczeniem prędkości też ma swoje wady... Największą z nich moim zdaniem byłoby to, że mając niewyśrubowaną prędkość maksymalną o czasie przejazdu decydowałoby obranie dobrego toru jazdy. I byłby dylemat - tracić czas i grzać opony, czy na odwrót?
Pomysłów tutaj jest tyle, co ludzi zainteresowanych tematem (jak sądzę) i je wszystkie można skwitować tak - jak nie urok, to sraczka.
Pomysł slipa uważam za bardzo optymalny, bo:
- i tak każdy tankuje na cały wyścig, nie sądzę, żeby te niecałe 2 kg mniej lub więcej były na tyle pomocne/szkodliwe, że faktycznie coś by od tego zależało. A nie bardzo wierzę, że ktoś chciałby bawić się w hazard i specjalnie tankować za mało...
- z oponami to faktycznie byłby spory grant, pytanie tylko jak spory,
- ten czas przy neutralizacji nie ma znaczenia, liczy się pozycja.

Tak swoją drogą, przy SC zbita stawka jest tym elementem, który bardzo kibicom w F1 się 'widzi', zawsze to więcej dramaturgii. Fakt - nie jest to rozwiązanie sprawiedliwe, że ktoś może nagle odrobić dużą stratę, a ktoś inny całą przewagę stracić... ale nie wiem, czy bym tutaj chciał tej sprawiedliwości.
Ostatnio edytowano Pn lip 08, 2013 20:11 przez yankess, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Pieczar Pn lip 08, 2013 19:21  Re: GP Niemiec 2013

Tylko jak jadą wężykiem, to przez dłuższy czas w sprzątanej części toru nie ma żadnego bolidu, więc można nawet zablokować na chwilę tor ciężkim sprzętem, czy wyskoczyć w 20 chłopa do zbierania/zamiatania odłamków. Jakby jechali z zachowaniem odstępu czasowego, to co chwila jakiś bolid przejeżdżałby przez niebezpieczną strefę

Można to ogarnąć wykorzystując kilku porządkowych, którzy kierowali by ruch jedną stroną  toru. Teraz też są sytuacje kiedy cały wężyk przejeżdża obok wykonywanych prac i nie jest to jakiś większy problem.

No bo żeby prędkość miała nie zagrażać porządkowym, to musiałaby być na prawdę niska, pewnie nie więcej, niż te 30-40 km/h, a to już pewnie byłoby bardzo niekorzystne z tego względu.

Wystarczyłaby taka prędkość jak teraz za SC. Oczywiście samo zwolnienie nie mogłoby nastąpić od razu, raczej byłoby to stopniowe wytracanie prędkości.

- i tak każdy tankuje na cały wyścig, nie sądzę, żeby te niecałe 2 kg mniej lub więcej były na tyle pomocne/szkodliwe, że faktycznie coś by od tego zależało. A nie bardzo wierzę, że ktoś chciałby bawić się w hazard i specjalnie tankować za mało...

Jak widać po ostatnim wyścigu zespoły nadal tankują "na styk". Swoją drogą ciekaw jestem czy Alonso szalałby tak pod koniec wyścigu, gdyby nie było w ogóle SC - podejrzewam, że musiałby zwolnić żeby mu starczyło paliwa.

Każde rozwiązanie jak widać ma swoje wady i zalety, ja jednak optuje przy tym co było kiedyś - brak możliwości oddublowania się i przesunięcie zdublowanych na koniec stawki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez chmiel Pn lip 08, 2013 22:07  Re: GP Niemiec 2013

slipstream napisał(a):
Zdublowani przepuszczają szybszych, ustawiają się na końcu stawki bez oddublowywania się i tyle.

A pomyślałeś że w takim układzie jeśli lider zdubluje 9 zawodnika, ale nie zdąży 8, to ten 9 straci całe okrążenie do 8-ego choć tracił dajmy na to 10 sekund? I tka o niesprawiedliwości można by w nieskończoność mnożyć.

Jasne, że pomyślałem. Wspominał już nawet w tym wątku o tej sprawie Anderis. Je jestem chyba jednak dalej za tym, że opcja ustawiania się zdublowanych na końcu stawki bez oddublowywania jest póki co najlepsza. Choć przyznaję, że ma ona wady i rozumiem, że ktoś inny może uważać odmienną opcje za najlepszą. A w ogóle najtrafniej to podsumował wszystko yankess.

yankess napisał(a):Pomysłów tutaj jest tyle, co ludzi zainteresowanych tematem (jak sądzę) i je wszystkie można skwitować tak - jak nie urok, to sraczka.

Niestety żaden z pomysłów nie jest idealny i chyba takiego nigdy nie znajdziemy.
Avatar użytkownika
chmiel
moderator
 
Dołączył(a): So sie 13, 2005 9:48

Postprzez fordern Wt lip 09, 2013 0:32  Re: GP Niemiec 2013

SebaSTI napisał(a):
fordern napisał(a):Co za bzdury, SC był całkowicie uzasadniony. Na torze znalazł się bolid, nad którym nikt nie panował. W momencie klepnięcia przycisku SC bolid wciąż znajdował się na torze, więc decyzja była jak najbardziej prawidłowa. Pretensje można mieć do tego, ile czasu SC spędził na torze - ale te pretensje trzeba już kierować do Marka Webbera, że nie dogonił wystarczająco szybko stawki po oddublowaniu się.



zaspałeś wtedy...SC był już po tym jak bolid zawadził o reklame i się zatrzymał....


Jesteś pewien? :roll:



Obrazek
Na dalszym planie nadjeżdża już Vettel, a bolid Bianchiego toczy się akurat po linii wyścigowej. SC uzasadniony.
Obrazek
Avatar użytkownika
fordern
 
Dołączył(a): Cz lis 02, 2006 15:21
Lokalizacja: Kyoto Ring
GG: 1411891

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość