Przed GP Indii 2013

Moderator: Ekipa F1

Postprzez TommyYse N paź 27, 2013 8:59  Re: Przed GP Indii 2013

Paul Hembery | Dyrektor sportowy Pirelli:
Przy mniej więcej sekundzie różnicy między obiema mieszankami od początku było wiadomo, że strategia będzie istotnym elementem kwalifikacji. Przy planowaniu taktyki na wyścig trzeba było jednak zbalansować szybkość miękkiej mieszanki z większą wytrzymałością pośredniej. W porównaniu z wczorajszymi treningami warunki na torze uległy poprawie – nawierzchnia była bardziej nagumowana i to wprowadziło nowy element do obliczeń.

W Q3 kierowcy stosowali różne strategie: wiele zespołów podzieliło taktykę między swoich zawodników, starając się pokryć każdą ewentualność. Spodziewamy się, że miękkie opony wytrzymają maksymalnie 15 okrążeń, a pośrednie od 30 do 35 okrążeń. Przewidujemy więc taktykę od dwóch do trzech pit-stopów, przy czym oczywiście kierowcy ruszający na pośredniej mieszance zaliczą dłuższy pierwszy przejazd.

Według naszych obliczeń rywalizacja powinna być bardzo wyrównana, tak jak w całym sezonie. Ponownie będziemy mogli się przekonać, jak strategia dotycząca wykorzystania ogumienia może wprowadzić dodatkowy wymiar do wyścigu.

Strategiczne podpowiedzi Pirelli:
Dwa postoje to teoretycznie najszybsza taktyka na liczącą 60 okrążeń Grand Prix Indii, ale w dużej mierze zależy to od samochodu i innych czynników, jak ruch na torze.

Optymalną strategią dwóch pit-stopów jest start na miękkiej mieszance, zmiana na pośrednią na 2. okrążeniu i ostatnia zmiana na pośrednią na 28. okrążeniu.

Alternatywną strategią może być start na pośredniej mieszance, zmiana na pośrednią na 28. okrążeniu i zmiana na miękką na 57. okrążeniu.

by f1ultra.pl
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 2:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez xdomino996 N paź 27, 2013 9:18  Re: Przed GP Indii 2013

Pit na 2 okrążeniu? Pogrzało kogoś tam? Pierw mówi, że wytrzymają 15 okr, a potem, że optymalną strategią jest zjazd na 2 okr...
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez idylla N paź 27, 2013 9:38  Re: Przed GP Indii 2013

Czemu?:-) Zjeżdżasz tor wolny i gnasz, nasz prawie czterokrotny może się o coś takiego pokusić, tym bardziej że tempo na pośredniej miał lepsze i to grubo od wszystkich pozostałych.
#supportKubica, talent and passion not money
idylla
 
Dołączył(a): Cz paź 24, 2013 5:18

Postprzez xdomino996 N paź 27, 2013 9:41  Re: Przed GP Indii 2013

Tor wolny i cała stawka do wyprzedzenia, nie ma szans, aby taka strategia się powiodła. Może będą musieli zjechać na 4-5 okr, ale nie na 2.
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez Darondi N paź 27, 2013 9:51  Re: Przed GP Indii 2013

Na 4 czy 5 okrążeniu zespołu takie jak Marussia będą bliżej takiego Vettela, który zrobi wtedy pit stop, niż na drugim okrążeniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Darondi
 
Dołączył(a): Śr sie 15, 2007 21:56
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
GG: 9071731

Postprzez Kazik N paź 27, 2013 9:58  Re: Przed GP Indii 2013

Jeżeli samo Pirelli mówi o możliwym scenariuszu pit stopa po dwóch kółkach lub alternatywnie na dwa kółka przed końcem to chyba świadczy to o "niezwykłej" jakości miękkiej mieszanki przygotowanej na GP Indii.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez xdomino996 N paź 27, 2013 10:04  Re: Przed GP Indii 2013

Darondi napisał(a):Na 4 czy 5 okrążeniu zespołu takie jak Marussia będą bliżej takiego Vettela, który zrobi wtedy pit stop, niż na drugim okrążeniu.

No nie wiem, po 1 okr na pewno Seba mieć już koło 10s przewagi, przejazd to koło 20s straty, więc 2.5s nawet na zużytych oponach na okr szybciej od Caterhama i Marussi to chyba nie są duże wymagania.
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez bartoszcze N paź 27, 2013 10:08  Re: Przed GP Indii 2013

Pirelli nie mówi o jakości mieszanki, tylko o szybkości. Jeżeli mieszanka po 3 kółkach okazuje się wolniejsza o sekundę niż na początku (pamiętając, że większość nie będzie miała nowych miękkich, tylko używane), to lepiej się przesiąść na świeże, mniej tracące pośrednie - natomiast nie oznacza to, że po 4 kółkach zatrzymasz się na poboczu z przetartą gumą.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Darondi N paź 27, 2013 10:14  Re: Przed GP Indii 2013

xdomino996 napisał(a):
Darondi napisał(a):Na 4 czy 5 okrążeniu zespołu takie jak Marussia będą bliżej takiego Vettela, który zrobi wtedy pit stop, niż na drugim okrążeniu.

No nie wiem, po 1 okr na pewno Seba mieć już koło 10s przewagi, przejazd to koło 20s straty, więc 2.5s nawet na zużytych oponach na okr szybciej od Caterhama i Marussi to chyba nie są duże wymagania.


No dobra, ale na 5 okrążeniu będzie miał tej przewagi 30 sekund i będzie bliżej "ogona" Marussi. Zjeżdżając wtedy na pit, po wyjeździe wpieprzyłby się zapewne w pociąg Marussia->Caterham->i jakieś niedobitki. Dlatego na drugim kółku postój jest trochę optymalniejszym rozwiązaniem, bo będzie miał trochę czasu na rozgrzanie opon i spokojne wyprzedzanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Darondi
 
Dołączył(a): Śr sie 15, 2007 21:56
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
GG: 9071731

Postprzez katinka N paź 27, 2013 10:23  Re: Przed GP Indii 2013

Pirelli nie mówi o jakości mieszanki, tylko o szybkości

Naprawdę? Chyba akurat tutaj jakość ma związek z szybkością. Jeśli już po 2 kółkach (licząc te z quala po 3-4) opona się tak zużywa, ma mniejszą przyczepność i nie pozwala kierowcy na najszybszą jazdę, co na początku wyścigu jest ważne, to chyba trochę coś jest nie tak z tą jakością.
"It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not"
#44 #93 #46 #91 #65 #77 #5 - MotoGP WSBK Moto2 Moto3<3 Żegnaj Jules#17 ♡
Avatar użytkownika
katinka
 
Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 9:31
Lokalizacja: tam gdzie czuję zapach morza...

Postprzez Lukas N paź 27, 2013 10:27  Re: Przed GP Indii 2013

Dla uściślenia, nie 3-4 tylko 3 z quala, 1 rozgrzewkowe, 2 wyścigu co daje minimum 6 :) Oczywiście Pirelli mogłoby przywieźć twardą i pośrednią ale wtedy mielibyśmy 1 postój, teraz będą 2, czyli dokładnie tyle ile zakładano oraz tyle samo co w latach gdy opony były "lepsze jakościowo". O wiele bardziej można się uczepić dziur, które się w nich robią niż samego zużycia, ale na to nikt nie zwraca uwagi :P
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez xdomino996 N paź 27, 2013 10:28  Re: Przed GP Indii 2013

@Darondi, niby tak, ale równie dobrze, Vettel może na miekkich uciekać Mercedesowi, który będzie blokował Webbera i Alonso, więc póki nie zjedzie mercedes nie ma sensu aby Vettel się pakował do pitu. A druga sprawa, że pit na 2 okr nie wchodzi w rachubę, jakby wiedzieli, że tak jest to wszyscy by pojechali na pośredniej.
PS. Temperatura też może nie pozwolić idealnie rozgrzać pośrednich na rozgrzewkowym.
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez bartoszcze N paź 27, 2013 10:32  Re: Przed GP Indii 2013

katinka napisał(a):
Pirelli nie mówi o jakości mieszanki, tylko o szybkości

Naprawdę? Chyba akurat tutaj jakość ma związek z szybkością.


Naprawdę. Zamówiono u Pirelli opony o szybkim zużyciu, to się zużywają tak jak zostało zamówione.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez RdQ_ N paź 27, 2013 10:37  Re: Przed GP Indii 2013

xdomino996 napisał(a):że pit na 2 okr nie wchodzi w rachubę, jakby wiedzieli, że tak jest to wszyscy by pojechali na pośredniej.

Serio? :D
Avatar użytkownika
RdQ_
 
Dołączył(a): Pt mar 15, 2013 22:36

Postprzez R90 N paź 27, 2013 11:31  Re: Przed GP Indii 2013

Haha piękna strategia dla Webbera again. Chyba się kapnęli, że Webber mógł realnie zagrozić Vettelowi.
Jak dla mnie już 100x lepsze były by 2 pit stopy z 2x miękka lub raz twarda i miękka. To oni go wypuscili na 2 okr i znów pit stop. Brak słów. 4-ro krotny miszczu powinien sam się umieć bronić a nie ciągle trzeba go prowadzić i wieczne pomagania ze strony zespołu. Dno plus metr mułu
R90
 
Dołączył(a): Pt kwi 23, 2010 10:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2013

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości