Chcieli załatwić sprawę na jednym komplecie opon (średnich) tak jak Vettel, ale przeliczyli się. Reszta stawki jak wyjechała na miękkich pod koniec to bardzo się poprawili, Grosjean jeszcze był troszkę blokowany na swoim ostatnim okrążeniu i tak się złożyło. Ciekawe jak mu jutro pójdzie, start z P17, więc pewnie założą mu średnie opony. Pierwszy pit jest przewidywany (przy starcie na twardszej mieszance) koło 30 okrążenia. Pewnie nie będzie prowadził po pierwszym zakręcie jak 2 tygodnie temu
To była odpowiedź na post, który zniknął
Jutro Vettel z pewnością straci swój rekord 100% okrążeń na prowadzeniu w Indiach, będzie musiał zjechać wcześniej niż startujący na twardszych gumach.
Start, dojazd do T1 jest krótki, 230 metrów, a potem ta długa prosta i tam się będzie dziać
Webber i Alonso mają utrudnioną sytuację ze względu na opony, ale to powinno przynieść później zyski. Startujący na miękkich, mają zjechać koło 6 okrążenia i po zjeździe wylądować za startującymi na średnich, którzy mają zjechać dopiero koło 30 okrążenia (Alonso powiedział " w piątek zrobiłem 15 okrążeń, dzisiaj 3 i nie mam pojęcia co będzie jutro z softami - co będzie właściwym wyborem, dowiemy się na mecie"). Trzeba wyczuć odpowiedni moment zmiany na miękkie, czy to 2. stint, czy to 3. stint, na ile okrążeń etc. Startujący na miękkich, po pierwszym zjeździe wylądują za startującymi na twardszych (załóżmy że Force Indie i Williamsy startują na twardych - trzeba ich wyprzedzić!), tymczasem taki Webber czy Alonso pojadą sobie "bezproblemowo" z przodu. Grosjean atakując z tyłu musi wyprzedzać, a Lotus jest wolny na prostych
Strefa DRS jest wydłużona o 160 metrów, więc będzie trochę łatwiej. Grosjean musi pokazać cierpliwość i opanowanie gdy będzie się przeciskał, a tymi cechami się jeszcze szczególnie nie wykazał.