Prezentacje samochodów na 2014 rok

Moderator: Ekipa F1

Postprzez SirKamil Cz lut 20, 2014 20:55  Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

Mexi napisał(a):Masz może jakieś dobre zdjęcie tyłu Lotusa?


Mam dzisiaj. Wczorajsza gra cieni jednak nie zmyliła, oto latający tył Lotusa.
Obrazek
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez bartoszcze Cz lut 20, 2014 22:16  Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

Trudne do skopiowania?
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Shaitan Cz lut 20, 2014 22:19  Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

Najs kecz :dobrze: . Enstone nie zawodzi :brawo: . Oby tylko było im dane wykorzystać ten potencjał.
Mika: "Real men never cry"

Alonso: "I am aware that today I spent some of the luck remaining in life"
Avatar użytkownika
Shaitan
 
Dołączył(a): Pn mar 09, 2009 18:26
Lokalizacja: Starside

Postprzez xdomino996 Cz lut 20, 2014 22:29  Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

Lubię Grosjeana, ale obiektywnie to kto ma ten potencjał wyciągnąć? Grosjean może nie być aż tak regularny, a Pastor to już w ogóle... Inaczej by sprawa wyglądała jakby zatrudnili Hulkenberga, ale byli łasi na pieniądze. Bolid może być z kosmosu, ale i tak mogą to łatwo przegrać.
Inną sprawą jest, że auto w tunelu może spisywać się genialnie, ale prawdę poznamy na torze, być może im się uda, a może nie, E22 jest niezwykle zaprojektowany, bardzo odważny projekt, oby nie przeholowali.
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez Mexi Cz lut 20, 2014 23:14  Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

SirKamil napisał(a):
Mexi napisał(a):Masz może jakieś dobre zdjęcie tyłu Lotusa?


Mam dzisiaj. Wczorajsza gra cieni jednak nie zmyliła, oto latający tył Lotusa.
Obrazek


Dzięki ;) Ładnie to wygląda, liczę, że silnik dopisze.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez MPOWER Cz lut 20, 2014 23:15  Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

SirKamil napisał(a):Ależ cacucho, kopara opada :omg:

Najs czy nie najs. Oby znowu nie było powtórki jak co sezon....początek genialny a potem zadycha. :dusi:
Avatar użytkownika
MPOWER
 
Dołączył(a): N lip 08, 2007 19:56
Lokalizacja: Z północy

Postprzez SirKamil Cz lut 20, 2014 23:19  Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

bartoszcze napisał(a):Trudne do skopiowania?

W przyszłorocznych samochodach dość trudne, masę roboty. W tegorocznych raczej niemożliwe. Potrzeba nowej skrzyni biegów w całości. Nie wiem czy Lotus nie zastosował aby konfiguracji przekładni z poprzecznymi wałkami zamiast klasycznie wzdłużnymi, co poszerza skrzynie na samym jej początku ale i skupia niemal cały mechanizm z przodu tuż przy silniku i dalej do wahaczy i półosi pozwala poprowadzić już wąziutki minimalny kształt ma szerokość zębatki. Wydaje mi się, że tak jest, choć pewności nie ma a zdjęć gołej skrzyni pewnie szybko nie zobaczymy. Tak czy owak biorąc pod uwagę całe to podcięcie, geometrię tylnych wahaczy i półosi względem piast, to skrzynka E22 jest niezwykłym urządzeniem.

Dwa, wszystko jest częścią primo całościowej koncepcji aerodynamicznej, secundo powiązane ściśle z ogólną architekturą wewnętrzną, integracją poszczególnych elementów i tak dalej; bo nie sądzę np. aby sekcje boczne miały przypadkiem taki a nie inny prowadzony płynnie a potem wyraźnie załamany kształt kończący owe sekcje.

Ilustrując różnicę na przykładzie normalnej koncepcji samochodu z wąskim, smukłym tyłem biorąc na warsztat Mercedesa W03 ( http://gurpzf1.files.wordpress.com/2012 ... lbase1.jpg ) jego podłoga wygląda tak, a to co zrobiono w Lotusie mniej więcej na podstawie pewnych punktów odniesienia pokazuje czerwona linia:

Obrazek

Ergo w Lotusie odkleili część tyłu od podłogi, nie zawyżając jednocześnie skrzyni, co wprawiło mnie w lekkie osłupienie. Z drugiej strony nad tym czy da się zrobić z tyłu samochodu F1 rodzaj ogona który samodzielnie formowałby profil aerodynamiczny tworzący docisk i odsłaniał powierzchnię podłogi też tworzącą docisk zastanawiałem się od tamtego sezonu na zasadzie "co zamiast EBD, co zamiast skrzydła belki... skąd wytrzasnąć ten cholerny docisk", Ci z Lotusa nie chcieli pisnąć czy też to rozważali... a jednak rozważyli, raz a dobrze :)
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Lukas Pt lut 21, 2014 18:04  Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

Rozwiązanie z pewnością bardzo ciekawe, ale i niesforne. Lotus zapowiada, że jutro może późno wyjechać na tor, gdyż czekają na części zamienne z fabryki. Problemem jest... skrzynia biegów. Permane twierdzi, że to ich uziemiało podczas testów. Optymizmu dodaje stwierdzenie, że silnik nigdy nie był dla nich problemem. No ale taki los rewolucyjnych wynalazków, pewnie gdy się uda ją okiełznać to się odpłaci :)
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Poprzednia strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość