Strona 37 z 37

Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

PostNapisane: Cz lut 20, 2014 20:55
przez SirKamil
Mexi napisał(a):Masz może jakieś dobre zdjęcie tyłu Lotusa?


Mam dzisiaj. Wczorajsza gra cieni jednak nie zmyliła, oto latający tył Lotusa.
Obrazek

Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

PostNapisane: Cz lut 20, 2014 22:16
przez bartoszcze
Trudne do skopiowania?

Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

PostNapisane: Cz lut 20, 2014 22:19
przez Shaitan
Najs kecz :dobrze: . Enstone nie zawodzi :brawo: . Oby tylko było im dane wykorzystać ten potencjał.

Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

PostNapisane: Cz lut 20, 2014 22:29
przez xdomino996
Lubię Grosjeana, ale obiektywnie to kto ma ten potencjał wyciągnąć? Grosjean może nie być aż tak regularny, a Pastor to już w ogóle... Inaczej by sprawa wyglądała jakby zatrudnili Hulkenberga, ale byli łasi na pieniądze. Bolid może być z kosmosu, ale i tak mogą to łatwo przegrać.
Inną sprawą jest, że auto w tunelu może spisywać się genialnie, ale prawdę poznamy na torze, być może im się uda, a może nie, E22 jest niezwykle zaprojektowany, bardzo odważny projekt, oby nie przeholowali.

Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

PostNapisane: Cz lut 20, 2014 23:14
przez Mexi
SirKamil napisał(a):
Mexi napisał(a):Masz może jakieś dobre zdjęcie tyłu Lotusa?


Mam dzisiaj. Wczorajsza gra cieni jednak nie zmyliła, oto latający tył Lotusa.
Obrazek


Dzięki ;) Ładnie to wygląda, liczę, że silnik dopisze.

Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

PostNapisane: Cz lut 20, 2014 23:15
przez MPOWER
SirKamil napisał(a):Ależ cacucho, kopara opada :omg:

Najs czy nie najs. Oby znowu nie było powtórki jak co sezon....początek genialny a potem zadycha. :dusi:

Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

PostNapisane: Cz lut 20, 2014 23:19
przez SirKamil
bartoszcze napisał(a):Trudne do skopiowania?

W przyszłorocznych samochodach dość trudne, masę roboty. W tegorocznych raczej niemożliwe. Potrzeba nowej skrzyni biegów w całości. Nie wiem czy Lotus nie zastosował aby konfiguracji przekładni z poprzecznymi wałkami zamiast klasycznie wzdłużnymi, co poszerza skrzynie na samym jej początku ale i skupia niemal cały mechanizm z przodu tuż przy silniku i dalej do wahaczy i półosi pozwala poprowadzić już wąziutki minimalny kształt ma szerokość zębatki. Wydaje mi się, że tak jest, choć pewności nie ma a zdjęć gołej skrzyni pewnie szybko nie zobaczymy. Tak czy owak biorąc pod uwagę całe to podcięcie, geometrię tylnych wahaczy i półosi względem piast, to skrzynka E22 jest niezwykłym urządzeniem.

Dwa, wszystko jest częścią primo całościowej koncepcji aerodynamicznej, secundo powiązane ściśle z ogólną architekturą wewnętrzną, integracją poszczególnych elementów i tak dalej; bo nie sądzę np. aby sekcje boczne miały przypadkiem taki a nie inny prowadzony płynnie a potem wyraźnie załamany kształt kończący owe sekcje.

Ilustrując różnicę na przykładzie normalnej koncepcji samochodu z wąskim, smukłym tyłem biorąc na warsztat Mercedesa W03 ( http://gurpzf1.files.wordpress.com/2012 ... lbase1.jpg ) jego podłoga wygląda tak, a to co zrobiono w Lotusie mniej więcej na podstawie pewnych punktów odniesienia pokazuje czerwona linia:

Obrazek

Ergo w Lotusie odkleili część tyłu od podłogi, nie zawyżając jednocześnie skrzyni, co wprawiło mnie w lekkie osłupienie. Z drugiej strony nad tym czy da się zrobić z tyłu samochodu F1 rodzaj ogona który samodzielnie formowałby profil aerodynamiczny tworzący docisk i odsłaniał powierzchnię podłogi też tworzącą docisk zastanawiałem się od tamtego sezonu na zasadzie "co zamiast EBD, co zamiast skrzydła belki... skąd wytrzasnąć ten cholerny docisk", Ci z Lotusa nie chcieli pisnąć czy też to rozważali... a jednak rozważyli, raz a dobrze :)

Re: Prezentacje samochodów na 2014 rok

PostNapisane: Pt lut 21, 2014 18:04
przez Lukas
Rozwiązanie z pewnością bardzo ciekawe, ale i niesforne. Lotus zapowiada, że jutro może późno wyjechać na tor, gdyż czekają na części zamienne z fabryki. Problemem jest... skrzynia biegów. Permane twierdzi, że to ich uziemiało podczas testów. Optymizmu dodaje stwierdzenie, że silnik nigdy nie był dla nich problemem. No ale taki los rewolucyjnych wynalazków, pewnie gdy się uda ją okiełznać to się odpłaci :)