Przed GP Australii 2014

Moderator: Ekipa F1

Postprzez leni93 So mar 15, 2014 17:30  Re: Przed GP Australii 2014

Podczas testów już w Jerez ktoś się wypowiadał, że największy moment obrotowy jest dostępny przy około 10k obrotów, także kręcenie wyżej nie ma sensu.
Avatar użytkownika
leni93
 
Dołączył(a): Cz gru 11, 2008 22:23
Lokalizacja: Częstochowa/Warszawa
GG: 7937112

Postprzez Kazik So mar 15, 2014 17:31  Re: Przed GP Australii 2014

Jest jeszcze te 100 kg paliwa na wyścig. :detektyw:
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez bartoszcze So mar 15, 2014 18:03  Re: Przed GP Australii 2014

Hamilton mówił, że z powodu warunków wrzucał biegi wcześniej, bo taka jest moc.

“The conditions made it extremely difficult,” said Hamilton. “So much more power so you’re short-shifting into six, seventh before you can actually get the full throttle.”
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez xdomino996 So mar 15, 2014 18:12  Re: Przed GP Australii 2014

Nic dziwnego, V8 też nie zawsze kręcili na deszczu do maksa.

PS. Era turbo w F1 mi jak najbardziej odpowiada, bolidy z czasem będą szybsze, a to świetnie rokuje. Jestem ciekaw co by było gdyby do V8 z zeszłego sezonu zastosowali turbosprężarkę i ERS. To byłyby rakiety.
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez Pan Kierowca So mar 15, 2014 18:15  Re: Przed GP Australii 2014

Rakiety to by były, gdyby zastosowali to do V10 sprzed 2005 :P A tamte silniki już na sucho osiągały moc ponad 800 KM :D
Pan Kierowca
 
Dołączył(a): N lis 23, 2008 19:39

Postprzez xdomino996 So mar 15, 2014 18:26  Re: Przed GP Australii 2014

Podejrzewam, że V10 (i zresztą cała reszta) nie wytrzymały takiej mocy, fakt na pewno byłyby to diabelnie mocne i szybkie maszyny, ale musieliby wrócić do zasady silnik na kwalifikacje/wyścig :)
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez Ralph1537 So mar 15, 2014 19:36  Re: Przed GP Australii 2014

Strasznie ciche te silniki i przypominają dźwiękiem samochód uliczny
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Ralph1537
 
Dołączył(a): Cz mar 01, 2007 13:50
Lokalizacja: zadupie Szczecin
GG: 4829006

Postprzez Duif So mar 15, 2014 19:51  Re: Przed GP Australii 2014

Samochodu ulicznego to na pewno nie ;)
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pan Kierowca So mar 15, 2014 20:04  Re: Przed GP Australii 2014

Bardziej to, co napisałem parę postów wcześniej - krzyżówkę WRC, wiertarki Bosch i jakiejś Formuły Nippon, czy innego A1GP. W efekcie już praktycznie zatarła się różnica między F1, a GP2. Kwestia czasu, aż osiągami już w ogóle nie będzie się dało odróżnić tych serii.
Pan Kierowca
 
Dołączył(a): N lis 23, 2008 19:39

Postprzez leni93 So mar 15, 2014 20:10  Re: Przed GP Australii 2014

No nie wiem czy osiągi będą spadać. Na początku będzie trochę wolniej, ale za rok w Australii poziom czasów sądzę, że będzie podobny do tego z 2013 roku
Avatar użytkownika
leni93
 
Dołączył(a): Cz gru 11, 2008 22:23
Lokalizacja: Częstochowa/Warszawa
GG: 7937112

Postprzez pawel92setter So mar 15, 2014 20:13  Re: Przed GP Australii 2014

Pan Kierowca napisał(a):Bardziej to, co napisałem parę postów wcześniej - krzyżówkę WRC, wiertarki Bosch i jakiejś Formuły Nippon, czy innego A1GP. W efekcie już praktycznie zatarła się różnica między F1, a GP2. Kwestia czasu, aż osiągami już w ogóle nie będzie się dało odróżnić tych serii.


Jaka różnica się zatarła? F1 brzmi zupełnie inaczej, jest bardziej zaawansowana technologicznie i szybsza.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Duif So mar 15, 2014 20:15  Re: Przed GP Australii 2014

Dla mnie to, że te silniki są jakie są, jest znakiem czasu. Od zawsze f1 szła za najnowszą technologią i nie widzę powodu dla którego dalej miałyby obowiązywać 10-cylindrowe potwory, o pojemności, która jest, coby nie mówiąc, na dzisiejsze czasy zdecydowanie za duża. Dźwięk jest tylko wypadkową tych zmian. Który wbrew pozorom potrafi sprawić uśmiech na twarzy. Mam ogromne wrażenie, że brzmienie w TV jest mocno sfałszowane kiepską realizacją tego dźwięku.

Dla każdego kto mówi, że F1 zeszła na psy, polecam lekturę nowości motoryzacyjnych na rynku - zwłaszcza tematu nowej generacji "hybryd". I po takiej lekturze proszę tu przyjść, i stwierdzić że McLaren P1 jest gorszy od McLaren'a F1 (auto drogowe).
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pan Kierowca So mar 15, 2014 20:20  Re: Przed GP Australii 2014

pawel92setter napisał(a):jest bardziej zaawansowana technologicznie i szybsza.


Do czasu, panie dzieju. Za kilka lat prawdopodobnie przesiądziemy się na jeszcze słabsze silniki.

Jakiś czas temu oglądałem okrążenie toru testowego Top Gear w bolidzie GP2 w barwach Lotusa. Jedynie po dźwięku silnika (wtedy jeszcze w Królowej Motorsportu były V8) skonstatowałem, że to rzeczywiście juniorska seria. No, może jeszcze po drobnych różnicach w wyglądzie, ale to bardzo drobnych. Kilka lat temu był karting, różne europejskie serie open-wheel, po nich Formuła 3000 (późniejsze GP2), potem długo, długo, dłuuuugo nic, i dopiero latające po torach bolidy Formuły 1.

Względnie podobają mi się tylko silniki Mercedesa w normalnych ujęciach kamery (czyli nie z on-boardu), bardzo przypominają dźwiękiem końcówkę lat 70. i większość 80.
Ostatnio edytowano So mar 15, 2014 20:24 przez Pan Kierowca, łącznie edytowano 2 razy
Pan Kierowca
 
Dołączył(a): N lis 23, 2008 19:39

Postprzez Duif So mar 15, 2014 20:21  Re: Przed GP Australii 2014

Panie Kierowco, ale obecne silniki są mocniejsze.

EDIT:
Naprawdę zanim zaczniecie w ten sposób komentować, poczytajcie o dzisiejszych silnikach. Mniejszy nie znaczy gorszy i słabszy.
Ostatnio edytowano So mar 15, 2014 20:25 przez Duif, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rolnik sam w dolinie So mar 15, 2014 20:24  Re: Przed GP Australii 2014

Pan Kierowca napisał(a):
pawel92setter napisał(a):jest bardziej zaawansowana technologicznie i szybsza.


Do czasu, panie dzieju. Za kilka lat prawdopodobnie przesiądziemy się na jeszcze słabsze silniki.

Jakiś czas temu oglądałem okrążenie tory testowego Top Gear w bolidzie GP2 w barwach Lotusa. .

GP2 w Top Gear?
Chyba musiałem przegapić jakiś odcinek. No chyba, że mówisz o lotusie T125, pytanie tylko co to ma wspólnego z obecną F1?
rolnik sam w dolinie
 
Dołączył(a): Pt kwi 03, 2009 19:38

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości