GP Kanady 2014

Moderator: Ekipa F1

Postprzez TommyYse N cze 08, 2014 22:32  Re: GP Kanady 2014

Pieczar napisał(a):Swoją drogą ciekawe i do tego sezonu raczej nie spotykane zjawisko - słyszalny krzyk kibiców na trybunach :-P


Haha, a pamiętasz Silverstone 2013? Jak Vettel stawał po awarii? Tam był ryk :D

Angulo napisał(a):
Jakim cudem Button znalazł się na 4. miejscu?

Po prostu zrobił Alonso i Hulkenberga. :D Podziękuj realizatorowi.


JENSON <3<3<3 :twisted:

Ja mam nadzieję że jakiekolwiek wideo z tego się znajdzie - kilka okrążeń przed końcem ponoć ich wziął.


Co do wypadku, jak dla mnie wygląda to tak:
-Perez miał problemy z elektroniką i hamulcami, hamował wcześniej i odbił w lewo bo bał się że walnie w Seba.
-Massa zwyczajnie chciał opóźnić hamowanie i miał pecha że walnął w Pereza. Więc mi się wydaje że to wina Pereza była.


bartoszcze napisał(a):Sokół pisze, że Rosberg jechał drugą połowę wyścigu bez napędu hybrydowego, czyli - jak rozumiem - na samym silniku spalinowym. Amazing.

No niby bez 160KM jechał. 1. i 2. sektor był jego, a w 3. baaardzo tracił.
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 2:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez bohdi N cze 08, 2014 22:47  Re: GP Kanady 2014

Dla ścisłości:
Mylisz się i sam sobie zaprzeczyłeś.

Primo MGU-H niczego nie gromadzi. MGU-H to w zasadzie MGU-K w wersji mini, z tym, że o ile MGU-K odzyskuje energię z i oddaje na połączony z nim wał korbowy, to MGU-H dotyczy to samo, ale w zestawieniu z wałkiem turbosprężarki. Słowo Heat, ukryte po H to pewien marketingowy skrót myślowy, częściowo usprawiedliwiony technicznie (silnik spalinowy=silnik cieplny, więc jak się coś w nim kręci i odzyskuje się z tego energię itd.) o czym już tu pisałem.

Dla ścisłości-czytaj ze zrozumieniem.
Nie napisałem, że MGU-H jedynie "gromadzi" energie cieplną. Napisałem, że gromadzi/odzyskuje ją I zamiena w elektryczną. I zgoda, jest niczym innym, jak silniczkiem elektrycznym:
Well here's where it becomes a little more complex, married to the turbo shaft we find a MGU-H (Motor Generator Unit - Heat) this is fancy terminology for an electrical motor. Furthermore attached to the crankshaft (via a gearing arrangement) we find a MGU-K (Motor Generator Unit - Kinetic) which is essentially a beefed up version of the KERS electric motor used by the teams in one form or another since 2009 (excluding 2010).
- See more at: http://somersf1.blogspot.ie/2014/01/f1- ... IFcg0.dpuf


Secundo sam napisałeś, że MGU-H zapobiega "turbo lag", czyli innymi słowy rozkręca sprężarkę, gdy ciśnienie spalin nie pokonuje jeszcze jej bezwładności, a pełne doładowanie do komory spalania jest już potrzebne.

Zapobieganie "turbo lag" (które można wykonywać na wiele sposobów), a rozkręcanie turbiny to dwie zupełnie odmienne rzeczy, za które, z definicji odpowiedzialne są inne czynniki.
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez Lukas N cze 08, 2014 22:50  Re: GP Kanady 2014

Ale sprowadza się to do tego, że jest wykorzystywana energia elektryczna, wcześniej zgromadzona w bateriach, bo tak zapobiega się turbodziurze w obecnych silnikach F1. Przynajmniej tak twierdzi Renault:

MGU-H jest używane również do kontroli prędkości turbosprężarki, by sprostać zapotrzebowaniu silnika na powietrze (na przykład by ją spowolnić lub przyśpieszyć w celu uniknięcia turbo dziury)
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez Kazik N cze 08, 2014 22:51  Re: GP Kanady 2014

TommyYse napisał(a):

Co do wypadku, jak dla mnie wygląda to tak:
-Perez miał problemy z elektroniką i hamulcami, hamował wcześniej i odbił w lewo bo bał się że walnie w Seba.

Dopóki filmik działa to widać wyraźnie, że nie było raczej takiej opcji aby walnąć w Seba. Blisko ale...za daleko. Jakby nie było szkoda mi zarówno jednego jak i drugiego. Po dobry wynik jechali więc pożegnanie się z nim na jedno okrążenie przed końcem do przyjemnych nie należy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Kazik
 
Dołączył(a): N gru 23, 2007 15:02
Lokalizacja: Nysa

Postprzez TommyYse N cze 08, 2014 22:54  Re: GP Kanady 2014

Kara przesunięcia o 5 pozycji w Austrii dla Checo.
Ostatnio edytowano N cze 08, 2014 22:59 przez TommyYse, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 2:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Mati93 N cze 08, 2014 22:58  Re: GP Kanady 2014

Perez ukarany cofnięciem o 5 pozycji na starcie do GP Austrii za spowodowanie kolizji z Massą. Zmienił linię jazdy na hamowaniu, zajeżdżając drogę.

Dziwnę, jednak obstawiałem Masse za bardziej "winnego"
Avatar użytkownika
Mati93
 
Dołączył(a): Pt cze 20, 2008 12:49
Lokalizacja: Podlasie
GG: 8604191

Postprzez SirKamil N cze 08, 2014 23:05  Re: GP Kanady 2014

bohdi napisał(a):Dla ścisłości-czytaj ze zrozumieniem.


Spasuj troszeczkę, W.:)
Z moim czytaniem ze zrozumieniem wszystko gra i nic nie daje Ci podstaw do czynienia takich uwag. Cieszę się, że uzupełniłeś swoją wiedzę i doczytałeś właśnie jak działa MGU-H, ale wcześniej napisałeś bardzo jasno o gromadzeniu energii cieplnej a prądnice nic nie gromadzą a już z pewnością nie energię cieplną. Fikuśne wstawienie teraz między słowa "odzyskuje" a "gromadzi" ukośnika, nie zrówna ich znaczenia.

Zapobieganie "turbo lag" (które można wykonywać na wiele sposobów), a rozkręcanie turbiny to dwie zupełnie odmienne rzeczy, za które, z definicji odpowiedzialne są inne czynniki


Oczywiście, nic z tych rzeczy. Zapobieganie efektowi opóźnienia turbosprężarki to podtrzymanie lub zwiększenie prędkości obrotowej jej wałka w okresie deficytu ciśnienia gazów spalinowych... w rzeczywistości, praktyce funkcjonowania MGU-H a i jakże; z definicji i tych samych czynników wynikając takoż (jeśli już nawijamy makaron na uszy).
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Ziolek10 N cze 08, 2014 23:10  Re: GP Kanady 2014

Taki mały ot :-)

Pierwszy raz od GP Hiszpanii 2013 nie słyszeliśmy na podium niemieckiego hymnu - 392 dni później mieliśmy niesłyszaną już od GP Wielkiej Brytanii 2012 kombinację australijsko-austriacką.
Obrazek
Avatar użytkownika
Ziolek10
 
Dołączył(a): Cz maja 06, 2010 15:22

Postprzez idylla Pn cze 09, 2014 5:29  Re: GP Kanady 2014

Wyścig całkiem udany, ban dla realizatora!!!!! W pierwszej chwili po zakończeniu pomyślałem, ze jest błąd w wyniku końcowym dotyczący pozycji BUT.
Z pozytywów, Merc nie wygra 19-tu wyscigów w sezonie :wink: , co do zachowania ROS powinna być kara, a nie "ostatnie ostrzeżenie".
RIC fantastycznie, cały wyścig i świetny manewr na Perezie w na tyle odpowiednim momencie, że starczyło czasu na doścignięcie i wyprzedzenie ROS. VET równiez dobry wyścig.
Co do incydentu MAS-PER, pomimo kary dla tego drugiego mam nieodparte wrażenie, że kto inny na miejscu MAS nie "wkomponowałby się w Sergio", no ale...
Na plus FI dzięki strategii już tylko 10 oczek do SF, a gdyby nie kolizja byliby z przodu.
Ferrari dalej bez tempa, Mac podobnie. Czas przerzucić zasoby na przyszły sezon :wink: !!!!!
Komentatorzy choc to nie ten watek jak zwykle nie w tempie i nie w temacie!!!
#supportKubica, talent and passion not money
idylla
 
Dołączył(a): Cz paź 24, 2013 5:18

Postprzez bartoszcze Pn cze 09, 2014 6:54  Re: GP Kanady 2014

Oficjalny najlepszy wynik w speed trapie:
Felipe Massa
347,1 km/h
(jeśli dobrze liczę to gdzieś na 65. okrążeniu)
:-o

Aha, Jenson wykorzystał pojedynek Nando z Nico w nawrocie, kiedy obaj przestrzelili.
I had a little dice with Fernando [Alonso] and Nico [Hulkenberg] - Fernando almost hit Nico at the hairpin, and had to dive down the inside. Then they both ran wide and I got down the inside of both of them.


-- Pn cze 09, 2014 8:05 --

karolVTEC napisał(a):Nie jechał w strefie. Tzn. na prostej dojeżdżał do niego i było poniżej 1s, ale w punkcie pomiaru zawsze tych kilka setnych brakowało, aby otworzyć potem skrzydło.


Jeżeli przez jakieś 15 okrążeń jechał w zasięgu 1 sekundy i nie potrafił się zbliżyć bardziej, to jakim cudem miał to zrobić w końcówce na umierających oponach? Zupełnie nielogiczne. Checo mógł wygrać tylko gdyby samochód padł Rosbergowi jeszcze bardziej, a jemu samemu opony wytrzymały na tyle, by się utrzymać przed Danielem
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez marcus9550 Pn cze 09, 2014 8:46  GP Kanady 2014

Dla zainteresowanych - trwa retransmisja w Polsat Sport News


Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk
Avatar użytkownika
marcus9550
 
Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 17:32
Lokalizacja: Puławy
GG: 450628

Postprzez Arnulf Pn cze 09, 2014 8:53  Re: GP Kanady 2014

Bardzo dobry wyścig. Kolejny raz F1 pokazuje, że te tragiczne zmiany, które zabijają tą serię wyścigową... przynoszą zamierzone skutki. Do tego:

bartoszcze napisał(a):Oficjalny najlepszy wynik w speed trapie:
Felipe Massa
347,1 km/h


Jak to??? Przecież F1 jest coraz wolniejsza! Wszyscy narodowi narzekacze mają wreszcie czarne na białym to, że spadek czasów okrążeń o parę sekund (w tym roku najszybsze okrążenie było raptem 2,5 s gorsze od zeszłorocznego) to nie oznaka tego, że bolidy będą na poziomie GP2. Liczby mówią same za siebie i chyba docierają do ludu, bo tych głosów narzekających jakby mniej.

Szczególne gratulację należą się oczywiście Ricciardo, jak też ogólnie całemu Red Bullowi. Oczywistym jest, że jest to efekt problemów w Mercedesie, jednak wykorzystali to bezlitośnie (właściwie to Ricciardo wykorzystał). Pojechali również fantastyczny wyścig.
Jeśli chodzi o Rosberga i ten wyjazd poza tor - moim zdaniem brak kary jest słusznym rozwiązaniem. Nie zyskał pozycji, nie walczył bezpośrednio z Hamiltonem aby ścięcie szykany dało mu bezpośredni zysk w postaci obronionej czy zyskanej pozycji. A że powiększył trochę przewagę nad Hamiltonem - stąd to "ostatnie ostrzeżenie". Sędziowie nie zabili rywalizacji między tymi kierowcami, która mogła na tym etapie wyścigu mieć miejsce. A że później wyścig potoczył się trochę inaczej to już inna sprawa.
Nico Hulkenberg mnie trochę rozczarował tym wyścigiem. Wydaje się, że obecnie są na równi z Perezem. Byłem zadowolony jak przez pierwsze pół wyścigu jechał na twardszych oponach utrzymując stałą parosekundową stratę do Pereza i trzymając rywali za sobą. Wydawało mi się, że w takiej sytuacji gdy zmieni opony na miękkie bez większych problemów przebije się wyżej, tymczasem nic takiego nie miało miejsca. Właściwie nie było różnicy czy jechał na miękkich czy twardych, jego pozycja względem rywali była podobna.
O Williamsie można powiedzieć w sumie tylko tyle, że znów mocne punkty uciekły. Szkoda.

Ogólnie Kanada jak zawsze nie zawiodła.
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez Mexi Pn cze 09, 2014 9:27  Re: GP Kanady 2014

W zeszłym roku:
1 N. HULKENBERG 321.6
2 E. GUTIERREZ 321.6

więc różnica ogromna, zastanawia mnie co się będzie działo na Monzy, choć trzeba pamiętać, że przekładnię ustawia się chyba tylko 2 razy w sezonie.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Postprzez Lukas Pn cze 09, 2014 9:28  Re: GP Kanady 2014

Raz, plus jedna zmiana jako "joker".
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez Mexi Pn cze 09, 2014 9:31  Re: GP Kanady 2014

YY, tak, oczywiście, źle się wyraziłem, można mieć dwa różne ustawienia w sezonie a nie dwa razy zmienić. Zmiana jako joker? Tzn. na jeden wyścig tylko? Jeżeli tak, to albo już poszło na Monako albo pójdzie na Monzę.
RK: "Przepraszam to nie do d... tylko do pupy..heheheh" LOL
(21:40:17) Mexi: nando chyba ciśnie aż rozk**wi silnik ;p
(21:44:55) macko93: Alonso out
Avatar użytkownika
Mexi
 
Dołączył(a): So kwi 07, 2007 12:15
Lokalizacja: Łódź
GG: 3539392

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron