Przed GP Austrii 2014

Moderator: Ekipa F1

Postprzez karolVTEC Pt cze 20, 2014 15:03  Re: Przed GP Austrii 2014

A1 powrócił, teraz czekamy na Imole :-D

Co do układu stawki... zapowiada się walka o P3 między Alonso a Williamsami, może jeszcze Red Bulle coś wniosą. Dalej McLareny, Raikkonen i STR z Force India. Może być ciekawie :grin:
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna
Avatar użytkownika
karolVTEC
 
Dołączył(a): Wt maja 11, 2010 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Tomski Pt cze 20, 2014 16:42  Re: Przed GP Austrii 2014

Testy :razz:
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Tomski
 
Dołączył(a): Pt sie 26, 2011 15:17

Postprzez Grzesiek1713 Pt cze 20, 2014 16:47  Re: Przed GP Austrii 2014

up: Rosberg bez potencji z tymi iskrami :) Zresztą pomysł ogólnie może i fajny, ale zdecydowanie mało tych iskier i tylko były widoczne na prostej :( Według mnie stawka jak w Kanadzie.. Merc potem Red Bull/Williams i Force India pojedzie na 1 pit
HAM | VET | RIC | KVY | VES
Red Bull F1 2015
POLUB: http://www.facebook.com/f12015
Avatar użytkownika
Grzesiek1713
 
Dołączył(a): Wt lut 01, 2011 9:38

Postprzez Arnulf Pt cze 20, 2014 17:03  Re: Przed GP Austrii 2014

Niech mi ktoś wyjaśni sens tych iskier całych. Czy to nie powoduje dodatkowego współczynnika tarcia pomiędzy podłogą a torem, co przyczynia się do generowania dodatkowego oporu dla silnika?
Jeśli tak (a raczej tak logicznie rzecz biorąc), to dlaczego dawniej nie ustawiano odrobinę większego prześwitu bolidom?
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez slipstream Pt cze 20, 2014 17:07  Re: Przed GP Austrii 2014

dlaczego dawniej nie ustawiano odrobinę większego prześwitu bolidom?

Własnie dlatego że nie powoduje dodatkowego współczynnika tarcia pomiędzy podłogą a torem, co przyczynia się do generowania dodatkowego oporu dla silnika. Takie niuanse zespoły miały opracowane i zysk czasowy na okrążeniu z niższego zawieszenia nawet krzeszącego iskry był większy niż z podwyższonym zawieszeniem żeby nie iskrzyło. W każdym razie, efektowność takiego snopu iskier jest niewspółmierna do tego jak niskie tarcie powodują.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Arnulf Pt cze 20, 2014 17:41  Re: Przed GP Austrii 2014

Też brałem taki czynnik pod uwagę, że straty wynikające z szorowania tyłkiem po asfalcie mogą być niższe od zysków w postaci niskiego zawieszenia. W każdym bądź razie, dzięki za odpowiedź.
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez mpluta2 Pt cze 20, 2014 18:32  Re: Przed GP Austrii 2014

Nico Rosberg zdecydowanie lepiej iskrzył rok temu w Korei :D
Obrazek
mpluta2
 
Dołączył(a): Śr sty 26, 2011 10:03

Postprzez karolVTEC Pt cze 20, 2014 19:20  Re: Przed GP Austrii 2014

Dla tych, którzy siedzą w jaskini i jeszcze nie wiedzą... sędziowie rozpatrzyli ponownie wniosek Force India w sprawie słynnej kolizji z Kanady i (niestety) kara +5 miejsc na starcie dla Pereza została podtrzymana.
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high." A. Senna
Avatar użytkownika
karolVTEC
 
Dołączył(a): Wt maja 11, 2010 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Simi Pt cze 20, 2014 22:06  Re: Przed GP Austrii 2014

Mercedes wciąż z przodu. Alonso tuż za nimi, ale nie ma się co łudzić - jutro i w niedzielę już tak nie będzie. Zamiast niego przypuszczalnie będzieRed Bull, choć dziś wyglądali zaskakująco słabo. Williams jest chyba konkurencyjny, McLaren całkiem przyzwoicie - może znów wpadną jakieś punkty.
"You watch Prost and what he could do with an F1 car and you’d think you can do that. You’d watch Senna and you absolutely knew you couldn’t.” - Nigel Roebuck
Avatar użytkownika
Simi
 
Dołączył(a): Cz cze 25, 2009 18:19
Lokalizacja: Europa

Postprzez Kubuś Fatalista So cze 21, 2014 8:41  Re: Przed GP Austrii 2014

barti_kakti napisał(a):Najlepsze jest to, że czas Schumiego to była maszyna V12.


Myślałem, że V18 ...

Ferrari od 1995 roku nie używa silników V12.
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez bartoszcze So cze 21, 2014 8:50  Re: Przed GP Austrii 2014

rno2 napisał(a):Różnicę dostrzegam porównując czasy np. PP z ubiegły lat i z tego roku. Wcale się tego nie czepiam - napisałem, że z kolejnymi latami bolidy będą coraz szybsze (chyba, że FIA będzie narzucać coraz bardziej restrykcyjne ograniczenia aero)...


W dzisiejszej notce Allen z Gillanem oceniają, że do końca roku bolidy przyspieszą nawet o cztery sekundy w porównaniu do początku roku.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Arnulf So cze 21, 2014 9:35  Re: Przed GP Austrii 2014

W dzisiejszej notce Allen z Gillanem oceniają, że do końca roku bolidy przyspieszą nawet o cztery sekundy w porównaniu do początku roku.


Ale dalej tego nie zrozumieją. Ja byłem zaskoczony, że na początku sezonu czasy były niewiele gorsze od zeszłorocznych, bo wiedziałem, że to raczkująca technologia i wszystko w wyniku rozwoju się poprawi. Ale jak ktoś ma wielki ból o to, że rok temu Vettel zrobił czas o 2 sekundy szybszy i nie może tego wytrzymać to tylko współczuć, że się ludzie takimi pierdołami przejmują.
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez slipstream So cze 21, 2014 10:58  Re: Przed GP Austrii 2014

Tak, te bóle o 2 sekundy... Wszyscy jednak zapominają o jednym że w F1 wcale nie chodzi o to żeby była coraz szybsza. Chodzi o utrzymanie jej pewnego stałego poziomu w pewnych określonych widełkach, nawet jeśli oznaczają one wahania kilka sekund w dół po zmianach, które potem z czasem zmniejszają się, a gdy pójdą w tym za daleko, to znów ustala się nowe przepisy nieco tonujące te zapędy.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez baron So cze 21, 2014 11:10  Re: Przed GP Austrii 2014

Mercedesy w 3 treningu na pół gwizdka. Red Bulle słabo na swym domowym torze, a Kvyat zaskakuje szybkością.

Układ sił wg. mnie:

1.Mercedes
2.Williams
3.Ferrari
4.Red Bull/Mclaren
5.Toro Rosso
6.Force India
7.Lotus
8.Sauber
9.Marussia
10.Caterham
baron
 
Dołączył(a): Pt lip 13, 2007 13:15
Lokalizacja: Konin

Postprzez Saruto So cze 21, 2014 11:33  Re: Przed GP Austrii 2014

slipstream napisał(a):Tak, te bóle o 2 sekundy... Wszyscy jednak zapominają o jednym że w F1 wcale nie chodzi o to żeby była coraz szybsza. Chodzi o utrzymanie jej pewnego stałego poziomu w pewnych określonych widełkach, nawet jeśli oznaczają one wahania kilka sekund w dół po zmianach, które potem z czasem zmniejszają się, a gdy pójdą w tym za daleko, to znów ustala się nowe przepisy nieco tonujące te zapędy.

Dlatego właśnie kibice przestają oglądać F1 ;) i popularność systematycznie leci w dół.

Jeśli chodzi o trzeci trening to nic nie wniósł do ogólnego tematu. Czas w kwalifikacjach będzie lepszy o 1,5s. Jeśli nie zacznie padać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Saruto
 
Dołączył(a): Pn lis 19, 2007 18:27
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość