GP Niemiec 2014

Moderator: Ekipa F1

Postprzez SirKamil N lip 20, 2014 16:46  Re: GP Niemiec 2014

Williams jest znakomicie zoptymalizowany pod kątem oporu aerodynamicznego plus PU Mercedesa. Stąd świetne wskaźniki spalania i mordercza forma na prostych. Jest ultra trudnym rywalem- bez bardzo dużej przewagi przyczepności nie da się ich wyprzedzić i odwrotnie, trudno odeprzeć ich atak.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez michal2111 N lip 20, 2014 17:12  Re: GP Niemiec 2014

Ciekawy i interesujący wyścig za nami - szkoda, że nie popadał deszcz. Moje oceny:

Mercedes - Rosberg absolutnie poza zasięgiem kogokolwiek. Dobra jazda Hamiltona prosto na podium.

Williams - kolejny świetny występ Bottasa. Felipe natomiast znów pechowo. W jego przypadku frustracja musi być wysoka. Trudno mi stwierdzić, kto zawinił przy kolizji - on czy Magnussen. Jedno jest pewne - kolejne spore punkty odjechały.

Red Bull - Vettel wreszcie przed Ricciardo - ten z kolei zaliczył znakomite pojedynki z Hamiltonem i Alonso.

Ferrari - Alonso pojechał jak zwykle - wycisnął więcej niż się dało. A Kimi... wyglądał jak chłopiec do bicia.

Force India - przyzwoita postawa i oba samochody w punktach.

McLaren - Magnussen na skutek kolizji pozbawił się szans na więcej punktów. Jenson jechał solidnie - starczyło jednakże to na 8 miejsce.

W wyścigu relatywnie niczego nie brakowało - były emocje, były świetne pojedynki oraz sporo wyprzedzania.
Avatar użytkownika
michal2111
 
Dołączył(a): Pt lis 02, 2007 21:54
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Postprzez Anderis N lip 20, 2014 17:40  Re: GP Niemiec 2014

Angulo napisał(a):Po to też przyspieszył trzeci postój, gdyby tego nie zrobił to mogę się założyć, że dojechałby na P2.

Bez sensu, bo lepiej odbyć postój w momencie, gdy SC jest już na torze, a nie na okrążenie przed. Okrążenie przed pozostali kierowcy jadą prędkością wyścigową i pokonują większy dystans podczas gdy kierowca odbywa pit stop, niż gdy to ma miejsce w momencie, gdy SC jest już na torze. Więc zjeżdżając podczas wyjazdu SC traci się mniej, niż robiąc to przed jego wyjazdem (oczywiście zanim bolidy zdążą zbić się "w kupę". Gdyby ogłoszono wyjazd SC, Rosberg i Bottas natychmiast zjechaliby do garażu i bez problemu wyjechali na tor przed Hamiltonem.

Co do P2, wczoraj i dzisiaj na Autosporcie szerzyłem pogląd, że Hamilton nie wyprzedzi Williamsa na torze i miałem rację. Moim zdaniem nie wyprzedziłby też na żadnej innej strategii. FW36 to takie pieruństwo, którego nie da się łyknąć na prostej. :D

Jak dla mnie wyścig rewelacyjny i potwierdza się moje dawne spostrzeżenie, że wyścigi są najbardziej interesujące wtedy, kiedy część stawki jedzie na dwa, a pozostała część stawki na trzy pit stopy. To już nie tylko to przebijanie się Hamiltona, ale i wiele innych walk. Szczególnie zaimponował mi swoją walką koło w koło Ricciardo.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez TommyYse N lip 20, 2014 20:59  Re: GP Niemiec 2014

Ricciardo, mister po wewnętrznej w 8. zakręcie 8-)

Szczególnie pierwsze 20 okrążeń były elektryzujące z kilkoma kanapkami na parabolice. Była ostra walka, ale sędziowie się nie wtrącali zgodnie z zapowiedziami o łagodniejszym podchodzeniu to walki na torze, a kilka sytuacji było co najmniej spornych ;)
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 2:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Anderis N lip 20, 2014 21:03  Re: GP Niemiec 2014

Ciekawe, że kierowcy powrócili do wygrywania domowych GP. Nie licząc GP Europy, żaden kierowca nie wygrał domowego wyścigu pomiędzy GP Brazylii 2008, a GP Hiszpanii 2013. Od GP Hiszpanii 2013 włącznie mieliśmy już 4 wyścigi wygrane przez kierowców startujących pod taką samą flagą, pod którą odbywało się dane GP. Nawet ściany wróciły do pomagania gospodarzom (awaria Rosberga na Silverstone i awaria Hamiltona w qualu na Hockenheim). :D
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez TommyYse N lip 20, 2014 21:08  Re: GP Niemiec 2014

Ach, ty Anderis i ta statystyka :-P

Małe korekty. Rosberg wygrał domowe w Monako i myślę że Alonso w Walencji 2012 też zaliczymy, co? :wink:
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 2:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Angulo N lip 20, 2014 21:11  Re: GP Niemiec 2014

Bez sensu, bo lepiej odbyć postój w momencie, gdy SC jest już na torze, a nie na okrążenie przed. Okrążenie przed pozostali kierowcy jadą prędkością wyścigową i pokonują większy dystans podczas gdy kierowca odbywa pit stop, niż gdy to ma miejsce w momencie, gdy SC jest już na torze. Więc zjeżdżając podczas wyjazdu SC traci się mniej, niż robiąc to przed jego wyjazdem (oczywiście zanim bolidy zdążą zbić się "w kupę". Gdyby ogłoszono wyjazd SC, Rosberg i Bottas natychmiast zjechaliby do garażu i bez problemu wyjechali na tor przed Hamiltonem.

Dlatego też byłem mega zdziwiony, że zjechał. Gdyby tego nie zrobil to nie dość, że byłby dużo bliżej Bottasa to jeszcze później na świeższych oponach szybciej by go dogonił i miałby dużo większe szanse na wyprzedzenie Fina.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 17:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez Anderis N lip 20, 2014 21:14  Re: GP Niemiec 2014

TommyYse napisał(a):Małe korekty. Rosberg wygrał domowe w Monako i myślę że Alonso w Walencji 2012 też zaliczymy, co? :wink:

Nie, nie zaliczymy, bo pisałem, że GP Europy nie zaliczamy. A Rosberg jeździ z flagą niemiecką, a nie Monaco. Bo tak patrząc, to niektórzy by co drugie GP mieli domowe. :D
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez TommyYse N lip 20, 2014 21:34  Re: GP Niemiec 2014

Btw nikt nie wietrzy spisku, czemu nie wypuścili SC?

http://www1.skysports.com/f1/report/12433/9388722/lewis-hamilton-believes-the-safety-car-should-have-been-deployed-during-german-gp

To Hamilton zarzucił temat. “Tak naprawdę, tam powinien być SC. No bo jak samochód może stac na środku toru przez kilka okrążeń i nie wyjeżdża SC... ale myslę że wiecie dlaczego.
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 2:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez Anderis N lip 20, 2014 21:37  Re: GP Niemiec 2014

TommyYse napisał(a):Btw nikt nie wietrzy spisku, czemu nie wypuścili SC?

Jak to nikt? Hamilton. :D

Ktoś to ładnie ujął na Autosporcie. Whiting nie mógł od razu zarządzić wyjazdu SC, bo wyszedłby na głupka w przypadku, gdyby Sutil jednak pojechał dalej. A do momentu, w którym stało się jasne, że Sutil już dalej nie pojedzie, wszyscy kierowcy przejechali tam chociaż raz i wiedzieli co się święci, więc SC nie był tak bardzo konieczny.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez TommyYse N lip 20, 2014 21:46  Re: GP Niemiec 2014

No właśnie też od razu pomyślałem że się wahają bo nie wiadomo czy zgasił, czy może pojedzie dalej. I ekipa strażacka się spisała, nie to co pewna z dalekiego wschodu. Błyskawicznie było autko z wężem gaśniczym ;)

I przypomniał mi się też Hamilton na Hungaro 2011 jak się kręcił próbując "wrócić", dostał karę wtedy, a sytuacja dzisiaj była podobna, bo kierowcy (m.in. Hamilton) musieli uciekać na sztuczną trawę na wyjeździe na prostą startową.

Rocquelin: "We need to increase the gap to Alonso."
Vettel :"Yeah tell that to my left-rear tyre."


Kvyat on Perez: "He [censored by FOM] my race."
Perez: "What is he doing?"
Lambiase:" Do you have any damage?"
Perez: "Don't think so."


Hamilton: "I thought he was letting me past. He went really wide. I've lost a lot of downforce from my front wing."

Hamilton: "It did look like he was letting me past, right?"
Bonnington: "Affirm Lewis, it did to us."


Bonnington to Hamilton on Bottas: "Lewis this should be an easy catch."


Miscommunication at Red Bull over fuel saving: Vettel: "Yeah I'm burning all I can." Rocquelin: "We need to save fuel!"



I uśmiałem się kiedy kierowcy dostrzegli tablice z napisem "SC" i żaden nie chciał zwolnić i się ustawić ładnie w rządku xD
Obrazek #22 #14 #5 #27 #3 #17
Avatar użytkownika
TommyYse
 
Dołączył(a): So lis 26, 2011 2:30
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez bohdi N lip 20, 2014 22:38  Re: GP Niemiec 2014

Ktoś to ładnie ujął na Autosporcie. Whiting nie mógł od razu zarządzić wyjazdu SC, bo wyszedłby na głupka w przypadku, gdyby Sutil jednak pojechał dalej. A do momentu, w którym stało się jasne, że Sutil już dalej nie pojedzie, wszyscy kierowcy przejechali tam chociaż raz i wiedzieli co się święci, więc SC nie był tak bardzo konieczny.


Od czasu pewnego golasa/głupka biegającego po torze obowiązuje zasada, że jeżeli ktokolwiek/jakikolwiek człowiek znajdzie się na torze, musi wyjechać, wymagany jest SC.
Wypuszczają SC gdy kawałki bolidu leżą na torze, gdy cały bolid blokuje prostą, juz nie.
Paranoja.
Dzisiejszą kpinę z regulaminu najlepiej podsumawał "minutą ciszy" Hamilton w wywiadzie dla Sky.
"Mój Bóg śpi w pokoju obok. Rusz Go, a wydłubię ci oczy plastikową łyżeczką "
...lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota.
Avatar użytkownika
bohdi
 
Dołączył(a): Cz lip 17, 2008 16:12
Lokalizacja: Gliwice/Waterford, Ireland

Postprzez Anderis N lip 20, 2014 23:04  Re: GP Niemiec 2014

Swoją drogą nie uważam, żeby ewentualny wyjazd SC poprawił lokatę Hamiltona na koniec wyścigu. Rosberg i Bottas mieli wystarczająco czasu, żeby w razie wyjazdu SC zjechać po nowe opony i wyjechać na tor przed Lewisem. A skoro Lewis nie potrafił wyprzedzić Bottasa na "świeższych" oponach, to trudno przypuszczać, by udało mu się to na takich samych.

Uprzedzenie wyjazdu SC zjechaniem na postój też raczej przewagi przy obecnych przepisach nie przynosi, wręcz przeciwnie. SC nigdy nie wyjeżdża liderowi od razu pod nos, tylko daje mu się szansę na odbycie pit stopu, podczas gdy cała reszta jeździ odgórnie ustalone czasy sektorów. Więc odbywając postój pod SC traci się mniej, bo w momencie, gdy Ty stoisz w boksie, pozostałe bolidy pokonają mniejszy dystans, niż pokonałyby normalną prędkością wyścigową. Nigdy nie zapomnę własnej złości, kiedy Williams dokładnie z tego powodu stracił masę pozycji w GP Monaco w 2011.
Avatar użytkownika
Anderis
 
Dołączył(a): Wt paź 16, 2007 19:19
GG: 1295936

Postprzez katinka Pn lip 21, 2014 8:03  Re: GP Niemiec 2014

Rany co za wyścig był i wspaniała jazda, walka Lewisa<3 Szkoda tej zmiany strategii i dodatkowego pit stopu, może wtedy mógłby powalczyć o więcej, no i jeszcze strata docisku po kontakcie z Buttonem. Ale i tak jest super z P20 na P3. Uwielbiam takiego Hamiltona, taką F1 i to wszystko co sprawia że oglądając GP serce bije jak durne. To wyprzedzanie Ricciardo i Raikkonena za jednym razem przez Lewisa było łał, tak jak i ta walka Vettela z dwoma Ferrari czy RIC z Alonso. Daniel zaskoczył mnie nawet, jest denerwujący, ale ikrę ma, walczył niesamowicie muszę przyznać :dobrze:

No i farciarz Rosberg znowu wygrał. Wystartował, jechał i dojechał podobnie jak Bottas, chociaż ten drugi przynajmniej nie dał się Hamiltonowi. Cieszą za to oba McLareny w pierwszej dziesiątce, mam nadzieję, że to początek lepszej formy tego zespołu. A brak FRIC-a jak widać chyba nikogo za bardzo nie spowolnił.
Nie dziwię się, że LH nie był zbyt zadowolony po wyścigu, już po qualu nie był, kolejna awaria każdego chyba by wnerwiła. To chyba za bardzo nie normalne, że tarcza hamulcowa Brembo, która robi najlepsze hamulce na świecie pęka po kilku okrążeniach w Q1. Niech Merc zamiast opowiadać bajki lepiej skupia się na obu bolidach tak samo i będzie ok.
"It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not"
#44 #93 #46 #91 #65 #77 #5 - MotoGP WSBK Moto2 Moto3<3 Żegnaj Jules#17 ♡
Avatar użytkownika
katinka
 
Dołączył(a): Wt sie 02, 2011 9:31
Lokalizacja: tam gdzie czuję zapach morza...

Postprzez pawel92setter Pn lip 21, 2014 8:35  Re: GP Niemiec 2014

Wady produkcyjne zdarzają się w każdej firmie, katinka. Zresztą może być wiele przyczyn takiej awarii. Może tarcza, albo zacisk były źle zamontowane? Nikt z nas nie wie jak to wyglądało.

Brak FRIC-a spowolnił wszystkich po równo- to dobrze. ;)
Jestem oczywiście bardzo zadowolony z kolejnego podium Bottasa (trudno go ocenić przez kolejny przedwcześnie zakończony wyścig Massy), ale zachwyca mnie jazda Ricciardo. Mimo trochę gorszego weekendu pokazał jak należy się przebijać i walczyć CZYSTO (Nie tak jak bohater wyścigu, czy jego kolega zespołowy ;) ).

Osobną kwestią jest forma Kimiego, która niedługo chyba przyprawi mnie o depresję. W pierwszych wyścigach był bliżej Alonso niż się tego spodziewałem, tylko miał pecha (niezawinione kontakty na starcie, w tym w Malezji, gdzie na suchym był od FA szybszy przez cały weekend). Niestety to co wyprawia ostatnio (pomijam GP Wielkiej Brytanii) woła o pomstę do nieba. Dla mnie to oczywiste, że Alonso jest wyraźnym numerem 1, jest faworyzowany przy poprawkach itd. (czemu się absolutnie nie dziwię!), ale Raikkonen powinien być znacznie bliżej. Wielkie problemy ze zdobywaniem punktów bolidem którym Alonso walczy o podium generalki to wstyd. Hiszpan tradycyjnie pojechał na 100%. To wynik tego, że on jest coraz lepszy, czy braku presji wynikającej z walki o mistrzostwo?
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron