GP Japonii 2014

Moderator: Ekipa F1

Postprzez bartoszcze Cz paź 09, 2014 9:00  Re: GP Japonii 2014

Przy okazji rozmaitych rozważań i analiz snuję sobie własne przemyślenia i w tym celu zapytam: czy ktoś dysponuje czasami sektorów osiąganych przez bolidy na okrążeniu przed wypadkiem Sutila, po wypadku Sutila oraz po wypuszczeniu SC po wypadku Bianchiego?
Z porównania czasów okrążeń wynika, że po wypadku Sutila kierowcy jechali o sekundę wolniej na okrążeniu (zapewne właśnie w tym sektorze cała różnica), pod SC nawet i pół minuty wolniej, ale niewiele to mówi o prędkościach w tym sektorze.
A jeśli ktoś ma prędkości w Dunlop na przestrzeni tych kilku okrążeń to jeszcze lepiej.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez racingfan Cz paź 09, 2014 19:55  Re: GP Japonii 2014

Magnussen 2 okrążenia przed wypadkiem Bianchiego też miał na 7 problemy
http://www.gfycat.com/LightheartedDescriptiveBullfrog
racingfan
 
Dołączył(a): Śr lip 27, 2011 10:31

Postprzez maiesky Cz paź 09, 2014 21:33  Re: GP Japonii 2014

Damos napisał(a):
maiesky napisał(a): Jedyne co można było zrobić w procedurach, to upewnić się, że ciągnik nie wyjedzie dopóki nie będzie pewności że podczas jego obecności będą obok przejeżdżać bolidy.
:D Chyba: "dopóki nie będzie pewności że podczas jego obecności NIE będą obok przejeżdżać bolidy" ?

Nie demonizujmy - zamiast ciągnika mógł tam stać/leżeć inny bolid po wypadku i Bianchi mógł się pod niego wbić i zdekapitować lub nadziać na wystający wahacz lub drążek kierowniczy. Nie da się wszystkiego przewidzieć i przed wszystkim zabezpieczyć.

Tak, wcięło mi słowo NIE- dzięki za poprawkę.
To prawda, nie da się wszystkiego przewidzieć, ale prawdopodobieństwo że wbije się pod bolid jest mniejsze, niż pod ciągnik, bo ten pierwszy jest obudowany do samego dołu.
Bardzo mi żal Bianchiego, tyle życia przed nim, a teraz jeden wielki znak zapytania :(
Avatar użytkownika
maiesky
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 12:16
Lokalizacja: Świecie

Postprzez bartoszcze Pt paź 10, 2014 18:16  Re: GP Japonii 2014

Kolejna dość przerażająca informacja z konferencji prasowej:
Dyrekcja wyścigu nie widziała wypadku Bianchiego, meldunek nadszedł z posterunku sędziowskiego. Z przekazu na monitorach w dyrekcji wyścigu nie wynikało, co się stało. Nadajnik w samochodzie Marussia, który automatycznie przekazuje sygnał o wysokim przeciążeniu, został uszkodzony i nie wysłał informacji. Te czynniki spowodowały stratę około 20 sekund w początkowej fazie uruchamiania procedury ratunkowej.


Za SokolimOkiem.com
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Sar trek Pn paź 13, 2014 17:33  Re: GP Japonii 2014

Zależy gdzie ten nadajnik się znajdował. Jeśli koło wlotu powietrza nad głową kierowcy to przy takim uderzeniu nie było szans żeby cokolwiek zostało z najtrwalszego urządzenia.

Natomiast mam pewne przemyślenia co do wypuszczenia safety cara. Po pierwsze już wcześniej odniosłem wrażenie, że za pierwszym razem jest on wypuszczany przez dyrekcję wyścigu dość swobodnie. Natomiast, gdy mamy drugi incydent w wyścigu, nawet podobny w stopniu stwarzania zagrożenia do pierwszego, to mimo to safety car zostawał w boksach. To są moje odczucia których nie mogę poprzeć konkretnymi przykładami, gdyż sobie ich nie przypominam, ale tego mam wrażenie.

Po drugie Whiting działał tutaj pod pewną presją. O zbliżającym się tajfunie wiedziano już w czwartek. Mimo to nie zdecydowano się przełożyć zawodów na wcześniejszą godzinę. Gdyby wyścig się nie odbył lub został skrócony to wtedy byłaby to klęska FIA. Deszcz się nasilał, robiło się coraz ciemniej, a Whiting zapewne chciał, aby udało się przejechać pełen dystans wyścigu.
wyścigowe historie - strona o historii wyścigów Indy Car
Avatar użytkownika
Sar trek
 
Dołączył(a): Śr mar 26, 2008 21:25

Poprzednia strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron