Przed Grand Prix Brazylii 2014

Moderator: Ekipa F1

Postprzez xdomino996 So lis 08, 2014 19:08  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Pewnie że tak, ale szybsze mieszanki dotyczą producenta, a mniejszy docisk bolidu. A cały czas zauważamy, że to bolidy są wolniejsze :) . Ale to i tak nic, pewnie za rok Mercedes przyśpieszy gdzieś o 2s względem rekordów z początku tego sezonu. Tak więc bolidy będą szybsze.
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez slipstream So lis 08, 2014 19:08  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Bo były szybsze mieszanki

No i co z tego? Skoro porównujemy dzisiejsza F1 z tą dawną "lepszą" to porównujmy te pakiety jako całość — dzisiejsze bolidy na dzisiejszych oponach z ówczesnymi bolidami na ówczesnych oponach, bo wszelakie biadolenie że na dzisiejszych oponach tamta F1 byłaby szybsza to tylko szukanie dziury w całym aby "coś" udowodnić. Tamta "lepsza F1" to też tamte opony, a nie dzisiejsze. Kropka.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez SirKamil So lis 08, 2014 19:40  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Czuje mały niedosyt, bo liczyłem, że jednak zejdą poniżej 70 sekund. Nie zmienia to faktu, że to najszybsze kwalifikacje w historii tego toru. Wprawdzie odrobinę szybciej pojechała po nim garstka gentlemanów w 2004, ale nie w zasadniczych kwalifikacjach.

Oczywiście, że kluczowa jest tu moc tych wstrętnych ekologicznych zespołów napędowych. Z jednej strony sprawność wolumetryczna i dalej, znacznie mniejsza wrażliwość silnika turbo na obniżoną zawartość tlenu w powietrzu a z drugiej większy udział energii elektrycznej w mocy oddawanej przez zespół napędowy, której tlen w ogóle nie jest potrzebny. Jak się przyjrzeć, to elastyczność tych samochodów jest oszałamiająca. Gdy w tandemie działa silnik w zakresie obrotów mocy maksymalnej i gdy MGU-K rzuca całą moc na wał, to w widełkach pewnych prędkości- od tych roboczo przyjmijmy 100 do 260 km/h- te pojazdy spięte ostrogami wręcz się katapultują. Generalnie piszę w tym momencie o Mercedesie i Williamsie, bo tutaj jest to najbardziej widoczne.

Przy tym wszystkim trzeba pamiętać, że to wszystko nadal jest dość surowe. Również pakiet Mercedesa. Spodziewam się, że przyszłoroczny pakiet z Brixworth będzie jeszcze zauważalnie lepszy od tegorocznego, podobnie jak podwozia mimo zmian regulacji przodu samochodu.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Michal2_F1 So lis 08, 2014 20:04  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Myślicie, że Ferrari jest ustawione trochę pod deszcz? Są zdecydowanie najwolniejsi na prostych, sporo wolniejsi nie tylko od Renault, ale nawet od Saubera. Choć równie dobrze mogą po prostu mieć setup z większą ilością docisku na suchy tor, co w przypadku deszczu może tylko pomóc.
Michal2_F1
 
Dołączył(a): N gru 14, 2008 10:12
Lokalizacja: Radziejów

Postprzez Duif So lis 08, 2014 20:11  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

A możesz podać wyniki na prostej? Jestem na komórce i nie mam jak sprawdzić ;)
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Angulo So lis 08, 2014 20:36  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

hideto napisał(a):Z Rosbergiem będzie tak jak ostatnio wszędzie. PP i P2 na mecie. Moim zdaniem scenariusz będzie identyczny do ostatnich GP.

Nie byłbym taki pewien - Rosberg wydawał się szybszy w treningach, wówczas, gdy w ostatnich GP było odwrotnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angulo
 
Dołączył(a): Wt kwi 15, 2008 17:21
Lokalizacja: Gołkowice
GG: 5966780

Postprzez rzeznik So lis 08, 2014 20:39  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Szybszy na jednym kółku, czy podczas symulacji wyścigu?
3, 14, 17, 44.
rzeznik
 
Dołączył(a): Pt sty 07, 2011 16:27

Postprzez Kamikadze2000 So lis 08, 2014 20:55  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Nico palił się w bezpośredniej i bardziej przegrywał ze sobą, niż z Hamiltonem. Liczę, że tym razem udowodni, że potrafi jeszcze stawić opór i wygrać. Bez kompleksów. :D
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 18:32

Postprzez Arnulf N lis 09, 2014 9:02  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Lukas napisał(a):Ale było mniej docisku - tak można się przerzucać w nieskończoność


Tak mi się przypomniało: obecne bolidy są jeszcze parę kilogramów cięższe od tych zeszłorocznych ;). Nie ma już sensu kontynuować tematu z "wolniejszą F1", bo gdy widać jak czarne na białym, że F1 wcale nie stała się wolniejsza, to wyskakują takie argumenty jak niedawno: "bo w równych warunkach jest wolniejsza". Naprawdę z punktu widzenia czysto sportowego/technicznego - sezon 2014 jest bardzo fajną odmianą od ubiegłych lat. Martwią wciąż jednak te finanse....

Kwalifikacje jak kwalifikacje - wielkiego szoku nie było. Oglądałem trochę "jednym okiem", więc może mi umknęły jakieś ciekawsze szczegóły. Końcówka była ciekawa. Nie wiem jakim cudem Hamilton z tym błędem na ostatnim okrążeniu, mając 0,17 straty po drugim sektorze uzyskał lepszy czas od Rosberga... Aż szkoda, że później Niemiec i tak wyszedł na swoje, bo byłoby to jedne z bardziej ciekawych okrążeń PP w tym sezonie. Williamsy chyba faktycznie coś popsuły w ostatnich przejazdach, ale ogólnie zajmują "swoje" miejsce i kładą podkład pod dołożenie kolejnej cegiełki utrzymania P3 w klasyfikacji generalnej.
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez slipstream N lis 09, 2014 9:09  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Oglądałem trochę "jednym okiem", więc może mi umknęły jakieś ciekawsze szczegóły.

Williamsy chyba faktycznie coś popsuły w ostatnich przejazdach

Massa na pewno, choć własnie ejdnym okiem trudno było dostrzec bo było to pokazane jedynie na onbardzie Ricciardo (potem nie było powtórki) jak w S-kach na samym początku Massa jadący daleko przed nim zrobił świece dymną z przedniego lewego koła.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Arnulf N lis 09, 2014 9:19  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Coś mi się kojarzy, że Brundle mówił, iż Massa popsuł 2 sektor. A może chodziło o Bottasa, byłem trochę zajęty, więc mi umknęło. Nieważne zresztą. Tak samo Hulkenberg popełnił błąd na ostatnim przejeździe, chociaż on sam stwierdził, że zablokowanie koła w pierwszym zakręcie nie wpłynęło na czas... Coś kiepsko to Force India w drugiej połowie sezonu sobie radzi. Pamiętam, że Hulkenberg na tym torze w ubiegłych latach pokazywał kawał dobrej jazdy (z nieodżałowanym przeze mnie GP w 2012 roku.... chyba największa szansa na wygraną mu wtedy uciekła, a jechał jak natchniony).
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez x64 N lis 09, 2014 9:46  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Czasy pewnie się poprawiły głównie przez zmianę nawierzchni. Jakby tu chodziło o samochody, to w poprzednich wyścigach także by się zbliżyli do rekordów, a tak nie było.
x64
 
Dołączył(a): Śr lis 16, 2011 17:56

Postprzez Duif N lis 09, 2014 10:18  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Który to się ukrywa pod takim Nickiem i trolluje?
Argumenty obalili poprzednicy:)
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez slipstream N lis 09, 2014 10:56  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Czasy pewnie się poprawiły głównie przez zmianę nawierzchni.

Cały czas mówimy o nowej, śliskiej nawierzchni bez takiej przyczepności jak w poprzednich latach... Jeszcze nie wymyślili takiej nawierzchni która na świeżo ma lepszą przyczepność niż ta używana przez lata wcześniej. Naprawdę to ośmieszanie się coraz bardziej coraz bardziej absurdalnymi argumentami.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Phaedra N lis 09, 2014 15:47  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Mylisz się, świeży asfalt jest najbardziej przyczepny. Paradoksalnie to przy niedbalstwie i oddawaniu obiektów na ostatnia chwile działa na jego niekorzyść. Kusz i ziemia nawiewane na klejącą , świeżo położoną nawierzchnie plus brak deszczu i po kilku tygodniach jest ślizgawka. Na Interlagos tego problemu nie ma, tor jest w mieście a nie w szczerym polu, plus regularne opady deszczu. Pirelli ma problemy z przegrzewaniem się tylnych opon w pochmurny dzień i temp. powietrza 23 stop. W piątek kierowcy byli zaskoczeni znakomitą przyczepnością, wiem bo oglądałem oba treningi.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron