Przed Grand Prix Brazylii 2014

Moderator: Ekipa F1

Postprzez hideto N lis 09, 2014 15:54  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Nie mówimy Phaedra o drodze publicznej, wobec której masz absolutną rację, ale o torze wyścigowym. Przyczepność toru pochodzi głównie z warstw gumy naniesionych przez różne pojazdy po nim się poruszające. Tor Interlagos jest dość intensywnie użytkowany i wymiana nawierzchni, zdziera warstwę gumy do zera, pozbawiając tor tego fragmentu przyczepności. Dość sporego fragmentu.
Obrazek
Dopiero gdy stracimy wszystko stajemy się zdolni do wszystkiego. Prawie śmierć niczego nie zmienia, dopiero śmierć... zmienia wszystko.
Avatar użytkownika
hideto
 
Dołączył(a): Cz maja 03, 2007 18:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Lukas N lis 09, 2014 16:00  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

A poza tym, to że byli zaskoczenie poziomem przyczepności nie oznacza, że był on chociaż bliski optymalnego.
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez SirKamil N lis 09, 2014 16:03  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Phaedra napisał(a):W piątek kierowcy byli zaskoczeni znakomitą przyczepnością, wiem bo oglądałem oba treningi.

Ja też. W drugim nieszczególnie.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Phaedra N lis 09, 2014 16:19  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Zgadza się, ale stary asfalt jest suchy i twardy, dopiero po nagumowaniu robi sie super przyczepny. Dodatkowo jest łagodniejszy dla opon. W Sao Paulo panowały idealne warunki podczas wylewania nowego asfaltu czyli pochmurno i deszczowo. Nowy asfalt nie lubi słońca i potrzebuje wody. Na starym asfalcie po deszczu czasy spadają o 2 sek i poprawa czasów trochę zajmuje , tutaj nie trzeba tak nagumować toru i po kilku okrążeniach w sobotę kierowcy kręcili 1.11-1.12 na szybkich okrążeniach. Jak popada to będzie ślizgawka.

ps. wrócimy do tej dyskusji za rok,przewiduje spadek czasów o 2-3 sek na okr.
Ostatnio edytowano N lis 09, 2014 16:39 przez Phaedra, łącznie edytowano 1 raz
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Postprzez hejter N lis 09, 2014 16:34  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Phaedra napisał(a):panowały idealne warunki podczas wylewania nowego asfaltu czyli pochmurno i deszczowo. Nowy asfalt nie lubi słońca i potrzebuje wody.

A co to za teorie? Zacznijmy od tego, że teoretycznie w deszczu tzw.asfalt nawet nie powinien być kładziony. Chyba, że mówisz o właściwościach świeżo położonego asfaltu, na którym deszcz może być przydatny, aby go "zmyć"(tzw. asfalt zaraz po wbudowaniu ma tendencje do wydzielania parafiny).
Avatar użytkownika
hejter
 
Dołączył(a): Pn sty 13, 2014 17:58
Lokalizacja: nieznana

Postprzez Phaedra N lis 09, 2014 16:48  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Piszę o ogólnych warunkach panujących w ostatnich tygodniach.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Postprzez SirKamil N lis 09, 2014 17:02  Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014

Phaedra napisał(a):
ps. wrócimy do tej dyskusji za rok,przewiduje spadek czasów o 2-3 sek na okr.
Da się zrobić :dobrze:
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Poprzednia strona

Powrót do Sezon 2014

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości