przez SirKamil So lis 08, 2014 19:40 Re: Przed Grand Prix Brazylii 2014
Czuje mały niedosyt, bo liczyłem, że jednak zejdą poniżej 70 sekund. Nie zmienia to faktu, że to najszybsze kwalifikacje w historii tego toru. Wprawdzie odrobinę szybciej pojechała po nim garstka gentlemanów w 2004, ale nie w zasadniczych kwalifikacjach.
Oczywiście, że kluczowa jest tu moc tych wstrętnych ekologicznych zespołów napędowych. Z jednej strony sprawność wolumetryczna i dalej, znacznie mniejsza wrażliwość silnika turbo na obniżoną zawartość tlenu w powietrzu a z drugiej większy udział energii elektrycznej w mocy oddawanej przez zespół napędowy, której tlen w ogóle nie jest potrzebny. Jak się przyjrzeć, to elastyczność tych samochodów jest oszałamiająca. Gdy w tandemie działa silnik w zakresie obrotów mocy maksymalnej i gdy MGU-K rzuca całą moc na wał, to w widełkach pewnych prędkości- od tych roboczo przyjmijmy 100 do 260 km/h- te pojazdy spięte ostrogami wręcz się katapultują. Generalnie piszę w tym momencie o Mercedesie i Williamsie, bo tutaj jest to najbardziej widoczne.
Przy tym wszystkim trzeba pamiętać, że to wszystko nadal jest dość surowe. Również pakiet Mercedesa. Spodziewam się, że przyszłoroczny pakiet z Brixworth będzie jeszcze zauważalnie lepszy od tegorocznego, podobnie jak podwozia mimo zmian regulacji przodu samochodu.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.