barthezz napisał(a):Zmierzam do tego, że wydłużenie bolidów w tak drastyczny sposób nie wynika głównie z pojemności zbiornika. Dlatego też przywołałem połowę lat 90, gdzie też był zakaz tankowania i silniki były większe gabarytowo. A to, że filozofia konstruowania bolidu się zmieniła to już inna sprawa.
Zmierzasz do tego, że rzucasz argumentem, który nie pasuje do dyskusji jaką tutaj toczyliśmy i na siłę próbujesz powiedzieć coś mądrego opierając się na własnym przeczuciu, a nie faktach. Bo
faktem jest to, że w 2010 roku bolidy były dłuższe względem roku minionego (2009, a nie lat 90.) przez większe baki, ponieważ podczas czasów tankowania nie było potrzeby, żeby były takie duże (tutaj wystarczy posłuchać wypowiedzi z tamtego okresu jeśli samemu się tego nie pamięta).
Do tego dyskusja zaczęła się od porównania rozmiarów bolidów z lat 2008 i 2018, przy której zacząłem się zastanawiać jak się ma długość bolidów z 2010 do teraźniejszych z racji właśnie wydłużonej długości przez powiększone baki na benzynę. Dzięki temu, że chłopaki rzucili
faktami okazało się, że wydawało mi się, iż modele 2010 były dłuższe wynika najprawdopodobniej z racji proporcji, ponieważ wtedy zwiększyła się jedynie długość z przyczyn konstrukcyjnych/praktycznych, a od 2017 zapisy regulaminowe dorzuciły przecież jeszcze większą szerokość. Czyli materiałem porównawczym była ostatnia dekada. To tak, jakby naukowcy debatowaliby na różnicach między dwoma rasami psów, a nagle jakiś random wszedł im w paradę mówiąc, że wyniki ich badań są nieakuratne, bo przecież jakby porównać te psy do ryby, to funkcja płuc u ssaków nie ma racji bytu.
barthezz napisał(a):Dlatego też uważam, że gadanie o wydłużeniu bolidów ze względu na baki i kers jest bzdurą.
Mówi się, że forum jest do dyskutowania i się zgodzę, ale zbyt często się dzieje tak, że ludzie chcą dyskutować dla samej dyskusji bez jakiegoś merytorycznego pomyślunku.
Także dziękuję reszcie za rozwianie wątpliwości, bo wciąż jak patrzę na chociażby McLarena z 2010 roku to wydaje mi się, że mógłby robić za Most Bosforski, jeszcze mając zapas w kieszeni. No ale jak już wspomniałem, wygląda na to, że to kwestia proporcji.
I żeby jeszcze rozwiać wątpliwości - teraźniejsze długości bolidów wynikają z przepisów technicznych, które takie wymiary narzucają; czysto teoretycznie silnik, bak, baterie, itp, dałoby się upchnąć tak, żeby bolidy były krótsze?