GP HISZPANII 2016 - kluczowe modyfikacjeJak można było się spodziewać, w pierwszej europejskiej rundzie kilka zespołów zadebiutowało z nowymi rozwiązaniami w swoich samochodach i bez wątpienia będzie kontynuować ich rozwój w czasie testów po wyścigu na torze Catalunya. Przyjrzyjmy się tym najważniejszym...
Mercedes F1 W07 Hybrid - zmodyfikowane "monkey seat"Mistrzowie nie spoczywają na laurach. W Barcelonie w końcu zadebiutowało ich nowe przednie skrzydło testowane w Rosji, jak również nowe pionowe łopatki pod zawieszeniem, oraz przedstawione poniżej nowe "monkey seat" pod tylnym skrzydłem.
Zawiera ono dodatkową szczelinę w górnej sekcji, której główną funkcją ma być raczej wygładzanie strugi powietrza, aniżeli generowanie dodatkowego docisku.
McLaren MP4-31 - nowe przednie skrzydłoTylko Jenson Button jeździł z tym skrzydłem, zaprojektowanym przez byłego aerodynamika Red Bulla, Petera Prodromou. Największe zmiany to zdecydowanie szersze spłaszczenie obok płyty brzegowej skrzydła (żółte podkreślenie, w detalu dotychczasowe rozwiązanie) oraz duże rozcięcie w tej płycie (żółty obszar). Zauważmy, że zamiast kilku mniejszych płatów, zastosowano dwa większe ze szczelinami (czerwone strzałki) w obszarze bliskim środka symetrii. Fernando Alonso musiał pozostać przy starej wersji skrzydła, co zapewniło zespołowi użyteczne informacje w porównaniu osiągów obu wersji.
Obaj kierowcy ścigali się też z nowymi kanałami chłodzącymi hamulce, sprawdzonymi w piątkowy poranek przez Buttona.
Ferrari SF16-H - niesymetryczne przednie hamulceFerrari w Hiszpanii znalazło się wśród użytkowników większych kanałów chłodzących hamulce. Ponadto, używali niesymetrycznego układu z trzema jajo-kształtnymi otworami w bębnie piasty, obserwowanymi jedynie po prawej stronie samochodu. To ułatwia transport ciepła z hamulców do opony i pomaga zbalansować temperatury względem lewej przedniej opony - tej, która wykonuje najwięcej pracy na tym torze.
Force India VJM09 - nowe przednie skrzydłoForce India wprowadziło coś, co niemal urasta do wersji B ich samochodu - zaczynając od nowego zawieszenia, które otrzymał Sergio Perez, nowych sidepodów i pokrywy silnika oraz nowej podłogi z dostrzegalnymi zmianami w obszarze przodu tylnych opon.
Najbardziej widoczne są jednak różnice w przednim skrzydle - ze znacznie głębszym pionowym uskokiem (1) w zewnętrznym obszarze, który jednocześnie stał się szerszy (2). Górne skrzydełko również jest nowe, z zakrzywioną pionową lotką (3), podobnie lotki (4) obok płyty brzegowej - wszystko zaprojektowane, by lepiej zarządzać przepływem powietrza wokół przednich opon.
Rysunki autorstwa Giorgio Pioli
źródło 1 źródło 2PS. Czy termin "monkey seat" albo "sidepod" posiadają jakieś sensowne tłumaczenie?