Ktoś pisał o dokładności ...
Dokładność 0,1 mm oczywiście nie jest niczym nadzwyczajnym pod warunkiem, że nie trzeba uzyskać takiej tolerancji jako efekt końcowy kilku spawanych elementów. Co innego bowiem wywiercić dwie dziury z dokładnością wymiaru 0,1 mm w kawałku blachy, a co innego wywiercić w oddzielnych elementach i zespawać kilka elementów tak by uzyskać wymaganą dokładność. Kto majsterkował w garażu to wie o co chodzi ...
UPDATE.
O tytanie ... Przepisy nie zabraniają - przynajmniej nie kojarzę. Powszechne jest wykonywanie z tytanu śrub, pedałów (choć z innego stopu), a ostatnio nawet płyty w podłodze. Zwiększona ilość iskier lecących z podwozia, które widać w ostatnich latach to efekt właśnie płyty tytanowej, która ściera się 2-2,5 raza szybciej od stalowej, natomiast elementy wylatujące w postaci iskier mają mniejszą energię kinetyczną (ze względu na mniejszą masę), co ponoć ma być bezpieczniejsze dla pojazdów i kierowców z tyłu. Wróble ćwierkają, że to był pomysł FIA.
To jeszcze garstka ciekawostek o HALO, bo widzę, że się spodobało
1) Dostawców HALO z tytanu jest trzech : brytyjskie "SSTT", włoskie "V system" i niemieckie "CP Autosport" które dostało homologację jako pierwsze.
2) 9 zespołów wybrało "CP Autosport" a niektóre zespoły zakupiły HALO z każdej z firm.
3) Jak mówi Steffen Zacharias z CP Autosport, jednym z poważniejszych problemów w przygotowaniu pierwszych HALO do homologacji była konieczność zakupu 10 ton stopu tytanu w ciągu 1,5 miesiąca w postaci kutych bloków.
4) Powierzchnia każdego HALO wysyłanego do zespołów jest specjalnie przygotowywana w celu umożliwienia łatwiejszego przywierania do powierzchni dodatkowych elementów (oryginalnie stop tytanu niezbyt "klei" się do czegokolwiek).
5) CP Autosport na sezon 2018 wykonało około 500 HALO (dla F1, F2 i FormulaE)
6) A w takiej oto postaci HALO jest dostarczane do zespołów :