Ciekawostki dotyczące procesu produkcyjnego HALO :
1) System HALO składa się z 5 elementów (dwie rurki, dwa mocowania na końcach oraz łącznik V) wykonanych z najpopularniejszego w lotnictwie stopu tytanu (ozn. Ti-6Al-4V) połączonych spawami. Całość waży około 7 kg (wymagania FIA : 6,85 - 7,05 kg), jednak całkowity wpływ na wagę bolidu to około 12-13 kg (mocowania, śruby, dodatkowe elementy konstrukcyjne bolidu).
2) Rurki wykonywane są za pomocą obróbki elektroerozyjnej (specjalne działo elektryczne drąży otwór wewnątrz, a następnie obrabia powierzchnię zewnętrzną w celu dopasowania średnicy). Następnie rurki wyginane są na sterowanej numerycznie, elektrycznej giętarce.
3) Początkowe projekty z jedną rurką zawiniętą w kształt litery U, zostały zastąpione dwiema rurkami co zapewniło możliwości korekty rozstawu mocowań na etapie spawania.
4) Elementy spawane są elektrycznie "na zimno", aby uniknąć wad materiału (możliwe mikropęknięcia) i zminimalizować powstawanie tlenków na powierzchni materiału (powstają w wysokich temperaturach przy klasycznym spawaniu). Spawanie dodatkowo odbywa się w osłonie gazowej - nie ujawniono jaka mieszanka gazów jest stosowana.
5) Łącznik V jest wykonywany na obrabiarce 5-osiowej MAZAK-3 i trwa to około 40h.
6) Najpierw spawa się rurki ze sobą, potem łącznik V. W ostatnim etapie spawane są mocowania. Odbywa się to w specjalnej maszynie, ponieważ wcześniejsze procesy spawalnicze nagrzewały tytan co mogło prowadzić do odchyleń wymiarów. To ostatni z procesów który musi skorygować ewentualne odchylenia, aby zapewnić wysokie tolerancje wymiarów mocowań (rozstaw mocowań śrub musi być z dokładnością do 100 mikronów).
7) Dlaczego tytan a nie włókna węglowe ? O ile karbon jest wystarczająco wytrzymały pod statycznym obciążeniem, źle zachowuje się w przypadku uderzenia.
8) W celu optymalizacji kosztów tytanowe HALO stosowane jest jedynie w F1, F2 i FormulaE. W niższych seriach HALO jest wykonane ze stali i waży około 13kg, czyli prawie 2x więcej niż tytanowy odpowiednik.
9) od 2021 roku planowane jest wprowadzenie nowej wersji HALO (tzw. HALO IV) ale na obecnym etapie nie ma jeszcze ujawnionych szczegółów projektu.