Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Pauree Pn maja 14, 2018 9:30  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Pragnę zwrócić uwagę, że w artykule, który podałem, widać DOKŁADNIE TO SAMO...
Zanim rzucisz się komuś do gardła w obronie swoich racji, zastanów się czy zrobiłbyś to samo w realu... Na pewno byś tego nie zrobił - więc dlaczego chcesz robić to w internecie?
Avatar użytkownika
Pauree
 
Dołączył(a): Pn sty 01, 2018 12:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Woolf Śr maja 16, 2018 7:16  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Incydent wyglądał niegroźnie, a różnica prędkości była niewielka. Moim zdaniem sam kask spełniłby swoje zadanie (na podstawie materiału wideo). Halo będzie jednak wychwalane, bo trzeba je uzasadniać.
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez Arnulf Śr maja 16, 2018 17:09  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Woolf napisał(a):Moim zdaniem sam kask spełniłby swoje zadanie


A moim zdaniem mamy zerowe pojęcie, czy spełniłby swoje zadanie czy nie. W takich kolizjach naprawdę niewielka różnica powoduje, że kierowca wychodzi z samochodu o własnych siłach, albo jest z niego wyciągany w krytycznym stanie.
Nie raz tutaj na forum już dyskutowaliśmy o tym, że niektóre niebezpieczne sytuacje wyglądają na pierwszy rzut oka całkiem niewinnie.

Nie chciałbym się przekonywać, jako kibic wyścigów samochodowych, czy w analogicznej sytuacji bez halo kierowca nie doznałby poważniejszych obrażeń. Na pewno w tej sytuacji halo nie przeszkodziło.
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez krzych N sie 26, 2018 15:46  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Czyżby halo znowu się przydało ? Na zbliżeniu widać było slady gumy na bolidzie Eklerka w okolicy kokpitu.
2010 : True World Champion - Fernando Alonso
Avatar użytkownika
krzych
 
Dołączył(a): Śr lut 25, 2009 15:10
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez marcus9550 N sie 26, 2018 15:49  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
marcus9550
 
Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 17:32
Lokalizacja: Puławy
GG: 450628

Postprzez slipstream N sie 26, 2018 15:53  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

A jednak to ślad gumy a nie zdarty lakier z halo... Natomiast co do pęknięć na halo, to cienkiej warstwy wierzchniej (nazwijmy ją wykończeniową) nakładanej na właściwą strukturę.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Arnulf N sie 26, 2018 16:00  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Skoro to w tej sytuacji są to ślady gumy to halo w 100% spełniło swoją rolę. Surtees zginął właśnie przez latające koło, tutaj to koło także już nie trzymało się na sztywno bolidu Alonso.
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez slipstream N sie 26, 2018 16:02  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Ale moim celem nie jest umniejszanie roli halo w tym przypadku. Zwyczajny opis tego co widać.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez bartoszcze N sie 26, 2018 16:08  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Przecież koło do końca utrzymało się przy bolidzie, bo za to są odpowiedzialne zupełnie inne zabezpieczenia.
Ponadto moim zdaniem miejsce kontaktu wskazuje, że nic się nie poruszało w kierunku głowy Leclerca.
Halo na pewno nie zaszkodziło, może pozwoliło się czuć bezpieczniej, ale nie sądzę, żeby dziś miało wpływ na bezpieczeństwo kierowcy.
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Arnulf N sie 26, 2018 16:22  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Bartoszcze, może tak, może nie. Widać wyraźnie, że koło znalazło się niebezpiecznie blisko głowy kierowcy. Faktycznie, trzeba byłoby przeanalizować, czy trajektoria "lotu" koła spowodowałaby zagrożenie dla życia kierowcy, gdyby halo nie było.
Jednak na tym przykładzie widać, że latające prawie swobodnie koło wokół głowy kierowcy nie jest jakąś abstrakcją.
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez bartoszcze N sie 26, 2018 16:26  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Tu jest slo-mo filmik ze Sky.
https://twitter.com/SkySportsF1/status/ ... 2036431872

Tam koło w ogóle zbliża się?
Nick Heidfeld w bezpośredniej rywalizacji zdobył więcej punktów niż Robert Kubica więc jest lepszym kierowcą wg kryteriów moderatora NN.
http://fotoforum.gazeta.pl/photo/1/ff/bg/z4hd/6BNKBnMf2qPWcpNavB.jpg
Avatar użytkownika
bartoszcze
 
Dołączył(a): Pn wrz 09, 2013 21:39
Lokalizacja: Jeden z Wszechświatów

Postprzez Arnulf N sie 26, 2018 16:29  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Bartoszcze co za różnica czy to koło przeleciałoby 10 cm od głowy kierowcy? W tej sytuacji może i by się obeszło bez poważnych konsekwencji, ale była to bardzo niebezpieczna sytuacja. Halo profilaktycznie stanowiło dodatkową ochronę dla kierowcy.
Arnulf
 
Dołączył(a): Pn sie 25, 2008 8:56
Lokalizacja: Mielec/Kraków

Postprzez Woolf N sie 26, 2018 17:28  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Patrząc na tą klatkę z transmisji TV, jak i na powtórkę slo-mo, skłaniam się ku wersji, że ślady powstały nie od "przetarcia oponą", a poprzez solidne przerysowanie podłogą McLarena. Halo było punktem podparcia w locie MCL33.
Pęknięcie, które widać na zdjęciu, to moim zdaniem pęknięcie struktury, a nie odchodząca warstwa farby (za gruba na farbę, to nie ściana w salonie na taką ilość farby).
Jakkolwiek, dostępne materiały są w niskiej jakości i nie dają mi 100-procentowej pewności.
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Postprzez slipstream N sie 26, 2018 17:32  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

a nie odchodząca warstwa farby

Halo nie bezpośrednio malowane. Zasadnicza konstrukcja halo dostarczana przez FIA jest schowana pod warstwą z tworzywa/cienkiego włókna którą zespoły modelują i która dopiero jest malowana i te pęknięcia to właśnie pęknięta "obudowa" halo.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Woolf N sie 26, 2018 17:37  Re: Halo i inne nowe systemy ochrony głowy kierowcy

Tutaj w lepszej rozdzielczości:

Obrazek

Widywałem już nieraz w swoim życiu pęknięty kompozyt (skrzydła szybowców), widziałem odchodzącą farbę i moim zdaniem to, co widzimy na zdjęciu, to pęknięty kompozyt.
Woolf
 
Dołączył(a): Pt lip 18, 2008 7:47

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości