Strona 2 z 2

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: Pt cze 01, 2018 9:42
przez bartoszcze
FIA raczej nie publikuje list kierowców, którym wydała superlicencje (które są ważne na konkretny rok kalendarzowy), a punkty dla konkretnych kierowców zwykle sobie podliczam na bieżąco. Najbardziej aktualna lista to chyba:
https://www.racefans.net/2017/01/23/sup ... g-drivers/

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: N paź 21, 2018 15:59
przez Matthias
Jaką punktację będzie miała przyszłoroczna F3, połączenie serii europejskiej i GP3?

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: N paź 21, 2018 16:53
przez bartoszcze
Nie ma na razie zmian w tabeli, więc pewnie tyle co obecna europejska F3, wyżej punktowana niż GP3 [było: GP2].

@down
Dzięki za zwrócenie uwagi, palec mi ujechał.

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: N paź 21, 2018 17:57
przez Matthias
Od kiedy to Euro F3 jest wyżej punktowana od GP2?

Edit: OK, domyślam się, że chodziło o GP3.

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: N paź 28, 2018 19:29
przez Matthias
Może ktoś wytłumaczyć, dlaczego Gelael mógł wystąpić w tegorocznych testach w środku sezonu, ale Ticktum już nie? O ile wiem sprawa Ticktuma rozbiła się nie o tą sprawkę sprzed trzech lat, bo ban mu się skończył rok czy dwa lata temu, lecz o ilość punktów do superlicencji. Tylko jakim cudem Indonezyjczyk ma ich więcej, i jak aż 14, bo taka liczba obiła mi się gdzieś o oczy.

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: N paź 28, 2018 19:33
przez bartoszcze
Do udziału w testach nie trzeba superlicencji.
Ticktum miał problem nawet z licencją A, jeśli dobrze zrozumiałem.

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: N paź 28, 2018 19:39
przez Pauree
Matthias napisał(a):Może ktoś wytłumaczyć, dlaczego Gelael mógł wystąpić w tegorocznych testach w środku sezonu, ale Ticktum już nie? O ile wiem sprawa Ticktuma rozbiła się nie o tą sprawkę sprzed trzech lat, bo ban mu się skończył rok czy dwa lata temu, lecz o ilość punktów do superlicencji. Tylko jakim cudem Indonezyjczyk ma ich więcej, i jak aż 14, bo taka liczba obiła mi się gdzieś o oczy.

Z tego co wiem, Gelael ma tylko 6 punktów za Azjatycką Le Mans.

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: Wt paź 30, 2018 9:42
przez Mariusz
Punkty do superlicencji F1:
- Galael: 6 punktów uzyskanych za 3 miejsce w Asian Le Mans Series w sezonie 2015/2016 + treningi piątkowe z Toro Rosso w F1 + udział w testach w latach 2017-2018 z Toro Rosso (łącznie przejechanych ponad 3,1 tys. km)
- Ticktum: 27 punktów łącznie, w tym: 2 pkt za 6 miejsce w MSA Formula Championship (regionalne zawody Formuły 4 w Anglii i Szkocji) w sezonie 2015 + 25 pkt za 2 miejsce w FIA Formula 3 European Championship w roku 2018.

Obrazek

Kolumny w tabeli oznaczają kolejno: imię i nazwisko kierowcy, rok urodzenia, wiek kierowcy, sumę punktów za lata 2015-2017, punkty uzyskane w roku 2015, punkty uzyskane w roku 2016, punkty uzyskane w roku 2017.

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: Wt paź 30, 2018 16:14
przez Matthias
Dobra, już wszystko jasne. Jak przeczytałem, na testy (nie wiem jak na treningi F1, ale chyba to samo kryterium) trzeba mieć 14 punktów, przy czym na samą okazję testów można dostać 5 pkt za darmo od federacji, i 5 pkt za samo jeżdżenie w pełnych dwóch sezonach w single-seaterach. Gelael miał więc 16, a Ticktum 7 - w trakcie sezonu miał zaledwie 2, bo 25 zdobył niedawno, 5 pkt zdobył od federacji, a 5 pkt za dwa pełne sezony w single-seaterach nie miał właśnie ze względu na jego wybryk.

@Mariusz Masz może pełną listę? W szczególności mnie interesuje ilu Polaków i ile dziewczyn znajduje się w tej chwili na tej liście.

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: Wt paź 30, 2018 16:47
przez Mariusz
Na liście, którą dysponuję są tylko dwaj Polacy:
- Robert Kubica - superlicencja przyznana w 2017 i 0 punktów
- Bartłomiej Mirecki - 5 pkt
Dane punktowe są z wiosny 2018.

Ciekawostka: Mick Schumacher miał 20 punktów, a za mistrzostwo teraz w F3 dostanie jeszcze 30 punktów, czyli kwalifikuje się już do pełnej superlicencji na sezon 2019 w F1.

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: Wt paź 30, 2018 16:49
przez Matthias
A jednak. Nie śledzę ich za dokładnie więc pomyślałem, że może jakieś gole punkciki mogły się przytrafić Janoszowi, Bosakowi czy Giermaziakowi. Ale na dobrą sprawę to nawet nie jestem szczególnie zainteresowany, gdzie oni w tej chwili jeżdżą ...

Dzięki za info :)

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: Wt paź 30, 2018 19:25
przez Europejczyk
Z tego co wiem, to Giermaziak w ogóle nie jeździ :-D

Re: Superlicencja - zasady wprowadzone w 2015 r.

PostNapisane: Wt paź 30, 2018 19:31
przez F1V0
Giermaziak zajmuje się prowadzeniem jakiejś rodzinnej firmy. Ponoć coś w przyszłym roku ma kombinować ze startami w USA.