Kary za skrzynie biegów i elementy silnika
Napisane: Pn wrz 18, 2017 12:09
Jakiś czas temu Ross Brawn stwierdził, że kary przesunięcia kierowców na polach startowych za wymianę skrzyni biegów, czy elementów jednostki napędowej są niepopularne, niezrozumiałe dla fanów F1 i muszą zostać zmienione najpóźniej do wprowadzenia nowych zasad dot. silników w 2021.
Chyba nie ma na forum takiego tematu, a kwestia jest dosyć ciekawa. Powstaje pytanie jak rozwiązać ten problem (o ile w ogóle trzeba go rozwiązywać) i czy ograniczenia dot. ilości dostępnych podzespołów mają sens?
Moim zdaniem samo ograniczenie ilości podzespołów dostępnych bezkarnie jakoś się broni. Wydaje się, że wpisuje się to w bardziej ekologiczny i zrównoważony kierunek rozwoju obrany przez F1 w ostatnich latach. Uzyskanie odpowiedniej trwałości elementów napędowych jest dla zespołów dodatkowym wyzwaniem, a przy okazji godne podziwu jest skonstruowanie konkurencyjnego silnika, który dodatkowo wytrzymuje np. 5 weekendów, zamiast takiego, który nadaje się do wymiany po jednym wyścigu.
Pytanie natomiast co z karami. Mnie osobiście one jakoś specjalnie nie drażnią, ale rozumiem, że komuś mogą się wydać skomplikowane, lub niesprawiedliwe. W jakiś sposób trzeba jednak egzekwować limit podzespołów. Jeżeli nie grid penalty to w takim razie co? Jestem ciekawy, jakie macie pomysły i mam nadzieję na ciekawą luźną dyskusję.
Chyba nie ma na forum takiego tematu, a kwestia jest dosyć ciekawa. Powstaje pytanie jak rozwiązać ten problem (o ile w ogóle trzeba go rozwiązywać) i czy ograniczenia dot. ilości dostępnych podzespołów mają sens?
Moim zdaniem samo ograniczenie ilości podzespołów dostępnych bezkarnie jakoś się broni. Wydaje się, że wpisuje się to w bardziej ekologiczny i zrównoważony kierunek rozwoju obrany przez F1 w ostatnich latach. Uzyskanie odpowiedniej trwałości elementów napędowych jest dla zespołów dodatkowym wyzwaniem, a przy okazji godne podziwu jest skonstruowanie konkurencyjnego silnika, który dodatkowo wytrzymuje np. 5 weekendów, zamiast takiego, który nadaje się do wymiany po jednym wyścigu.
Pytanie natomiast co z karami. Mnie osobiście one jakoś specjalnie nie drażnią, ale rozumiem, że komuś mogą się wydać skomplikowane, lub niesprawiedliwe. W jakiś sposób trzeba jednak egzekwować limit podzespołów. Jeżeli nie grid penalty to w takim razie co? Jestem ciekawy, jakie macie pomysły i mam nadzieję na ciekawą luźną dyskusję.