Pytania ogólne dotyczące torów

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez --- Pt paź 13, 2017 16:45  Pytania ogólne dotyczące torów

Założyłem nowy wątek, bo pozostałe były zbyt szczegółowe, i chyba trochę zbyt szczegółowe biorąc pod uwagę ilość wpisów pod nimi. Mam w tej chwili takie pytanie: jak w F1 definiowany jest zakręt? Czyli - dlaczego np. łuk pomiędzy zakrętami 9 a 10 w Australii lub łuk na prostej startowej w Kanadzie nie jest traktowany jako zakręt, a np. zakręty 7 i 9 z Rosji i 15 z Bahrajnu już są? Albo dlaczego ósemka z Turcji jest jednym zakrętem, a sekcja 16-18 z USA już trzema?
---
 
Dołączył(a): So mar 26, 2016 15:13

Postprzez slipstream Pt paź 13, 2017 19:14  Re: Pytania ogólne dotyczące torów

Właściwie to żadnej definicji nie ma chyba, a najlepiej pokazuje to tegoroczna sytuacja z RedBull Ringu, gdzie "dodano" jeden zakręt. Pomiędzy 1szym zakrętem, a nawrotem Remus do 2017 roku była prosta. W tym roku przed nawrotem Remus pojawił się zakręt zabierając nr 2 z Remus właśnie. Oczywiście, żadnych modyfikacji w samym torze nie wprowadzono, postanowiono jedynie uznać że zamiast prostej jest zakręt. Co więcej inne serie od dawna stosowały "układ" z zakrętem przed Remus. Więc wszystko to raczej uznaniowe traktowanie, a nie jakieś definicje i sztywne wytyczne.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez --- N lis 12, 2017 17:48  Re: Pytania ogólne dotyczące torów

(Rzecz jasna podziękowania za powyższą odpowiedź :) )

I mam nowe pytanie: wie ktoś ile nachylenia ma ostatni zakręt w Brazylii? I czy ma więcej od trzynastki w Chinach?
---
 
Dołączył(a): So mar 26, 2016 15:13


Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron