Bolid czy kierowca?

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez damian1812 Śr cze 20, 2007 11:36  

Najważniejszy jest bolid później kierowca.Sutil ma talent,lecz przez słaby bolid chłopak nigdy się nie przebije do czołówki. Bolid 60% - kierowca 40%.
damian1812
 

Postprzez K Śr cze 20, 2007 15:22  

patgaw napisał(a):to jest nagorsze w f1 i trzeba cos z tym zrobic


Ma to pewien urok :) A tak serio, to jak to proponujesz zmienić patgaw? Przesadzić zawodników na rowery? Jedynym wyjściem byłoby zupełne ujednolicenie bolidów = cała stawka ściga się na tych samych maszynach tej samej firmy. To by nie przeszło.

Jak dla mnie wystarczyłoby podnieść niezawodność, żeby nie trzeba się było dodatkowo martwić o to czy skrzynia biegów wytrzyma wyścig.
Avatar użytkownika
K
 
Dołączył(a): Pn cze 04, 2007 19:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Postprzez patgaw Śr cze 20, 2007 15:47  

o ujednoliceniu areo (przynajmniej czescowym) sie juz od jakiegos czasu troche mowi..
a areo to z kolei 80% bolidu wiec wtedy gdyby ten lepszy zawodnik mial o te 20% gorszy bolid to by mogl juz walczyc z tym gorszym w lepszym bolidzie.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez Ralph1537 Śr cze 20, 2007 17:36  

bolidy powininny byc sobie bardziej rowne tak jak w niektorych wyscigach przepisy sa takie zeby wszyscy mieli rowne szanse pod wzgledem samochodu a w f1 niestety jakis czas temu byla monotonia caly czas wygrywalo ferrari z shumacherem na szczescie ostatnio sie to zmienilo kiedy alonso zaczal wygrywac a renault byl swietnym zespolem niestety to nie trwalo dlugo bo do tego sezou 2007 ale moze renault jeszcze wroci do formu a i tak robia postepy wiec wszystko zmierza dla nich ku dobremu ale mimo wszystko jak na mistrzowski zespol powinni bez kiwniecia palcem rywalizowac z ferrari czy clarenem a tymczasem musza walczyc z bmw i to roznie wychodzi.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Ralph1537
 
Dołączył(a): Cz mar 01, 2007 13:50
Lokalizacja: zadupie Szczecin
GG: 4829006

Postprzez Jędruś Śr cze 20, 2007 19:17  

A z tym Renault to już zupełnie inna historia :-)
Opony Mischelin były głównie zaprojektowane pod R25 i R26 więc mieli oni z tym punkcie przewagę.
R26 był bardzo intensywnie i długa a pewnie nawet zbyt długo dopracowywany tak aby Alonso mógł walczyć o tytuł mistrzowski a team wygrał klasyfikację.
R27 jest mniej dopracowany z powodu braku czasu.
Z wyścigu na wyścig widać znaczącą poprawę szybkości Renault co potwierdza tą powszechną opinie.
Obrazek
Nie kto inny jak człowiek stworzył piekło w samym środku raju.
Avatar użytkownika
Jędruś
 
Dołączył(a): Pn mar 12, 2007 13:48
Lokalizacja: Myszków
GG: 4983268

Postprzez wozszym Cz cze 21, 2007 11:44  

Moss określił to na 10:90 dla samochodu, ale samochód tworzą ludzie f1 to spotr zaspołowy.
F1 Racing!
Avatar użytkownika
wozszym
 
Dołączył(a): Śr maja 02, 2007 17:31
Lokalizacja: z gór

Postprzez Jacobser Cz cze 21, 2007 19:45  

Wracając do pytania autora tego tematu uważam, że nie da się ustalić procentowo udziału zawodnika i bolidu w sukcese. Po prostu wygrywa ten, który w danym wyścigu najlepiej współgra z bolidem. Bo jeśli samochód jest bardzo dobry, a kierowca popełni błąd to nie wygra. Podobnie gdy kierowca jest w szczytowej formie a bolid ulegnie awarii.
Formuła 1 - formuła,którą kochasz.
"F1 Racing"
Jacobser
 
Dołączył(a): Śr lis 23, 2005 21:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Zidi Pt cze 22, 2007 19:47  

Jacobser napisał(a):Bo jeśli samochód jest bardzo dobry, a kierowca popełni błąd to nie wygra. Podobnie gdy kierowca jest w szczytowej formie a bolid ulegnie awarii.

Jeżeli już mówimy o błędach, to nie byłbym tego taki pewien, gdyż składa się na to wiele innych czynników - warunki pogodowe (co innego przyblokować koła na suchym torze, a co innego na mokrym), charakterystyka toru (jeśli kierowca wyjedzie za tor na Szanghaju, to najwyżej wyjedzie na beton, ale na Monzie już tak przyjemnie nie jest) , czy nawet forma samego zespołu. (czego dobrym przykładem jest Couthard w GP Wielkiej Brytanii w 2002 i te jego kłopoty z niezdecydowanym teamem.)
Zidi
 

Postprzez L3O Pn sie 13, 2007 9:04  

musialbym zobaczyc Yamamoto w Maclarenie hehehehe

no bolid ma ogromne najwazniejsze znaczenie wedlug mnie 70:30
Avatar użytkownika
L3O
 
Dołączył(a): N sie 12, 2007 22:45

Postprzez Darth ZajceV Pn sie 13, 2007 11:23  

W jednym wywiadzie Kubica ciekawie podsumował co jest ważniejsze.. brzmiało to mniej więcej: "Albers w McLarenie był by w czołówce (ale by nie wygrywał), a Hamilton w Spykerze byłyby może przed ostatni."

Czyli można by powiedzieć, że wynik na torze to w 90% zasługa bolidu.


[Edit] - Poprawione wg. wskazówek z poniższego postu - Dzięki :)
Ostatnio edytowano Pn sie 13, 2007 11:35 przez Darth ZajceV, łącznie edytowano 1 raz
A ósmego dnia Bóg stworzył samochód... i zobaczył, że jest on dobry!



Obrazek
Avatar użytkownika
Darth ZajceV
redaktor
 
Dołączył(a): Pt kwi 13, 2007 13:58
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Postprzez patgaw Pn sie 13, 2007 11:27  

tam byl albers a nie sutil, sutil to calkiem przyzwoity kierowca.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez yankess Pn sie 13, 2007 12:37  

Darth ZajceV napisał(a):W jednym wywiadzie Kubica ciekawie podsumował co jest ważniejsze.. brzmiało to mniej więcej: "Albers w McLarenie był by w czołówce (ale by nie wygrywał), a Hamilton w Spykerze byłyby może przed ostatni."

Czyli można by powiedzieć, że wynik na torze to w 90% zasługa bolidu.


[Edit] - Poprawione wg. wskazówek z poniższego postu - Dzięki
I właśnie dlatego porownywanie 2 kierowcow różnych teamow nie ma sensu... jak chcemy porownywac talent Hamiltona, Rosberga i Kubicy, to trzeba spojrzeć pare lat do tyłu, gdzie wszyscy jeździli tymi samymi bolidami.
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez Qnik Pn sie 13, 2007 13:52  

Wg. mnie bolid ciągle jest najważniejszy, ale w środku stawki zaczynają się już coraz bardziej liczyć umiejętności kierowców. Ważnym czynnikiem jest też szczęście.

Raz, dwa razy do roku powinien być rozgrywany wyścig na jednakowych bolidach: np. z GP2, ChampCar albo wręcz na gokartach.
Avatar użytkownika
Qnik
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Cz wrz 29, 2005 16:09
Lokalizacja: Gdańsk
GG: 4933503

Poprzednia strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron