KERS - Urządzenia ponownie wykorzystujące energię

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez SirKamil Wt lip 13, 2010 14:31  Re: KERS - Urządzenia ponownie wykorzystujące energię

Pocisk napisał(a):Ile ok. to całe ujstrojstwo bedzie ważyć?


KERS? 20-24 kg.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Pocisk Śr lip 14, 2010 10:41  Re: KERS - Urządzenia ponownie wykorzystujące energię

SirKamil napisał(a):
Pocisk napisał(a):Ile ok. to całe ujstrojstwo bedzie ważyć?


KERS? 20-24 kg.


Ok to teraz zadanie dla ambitnych:

Ile kg "aktywnego balastu" mają obecnie zaepoły do zbalansowania bolidu i jaki % wagi całego bolidu on stanowi?
I analogicznie jak ta sytuacja będzie wyglądała w przyszłym sezonie ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Pocisk
 
Dołączył(a): N lip 06, 2008 23:59

Postprzez SirKamil Śr lip 14, 2010 11:45  Re: KERS - Urządzenia ponownie wykorzystujące energię

To zależy od fabryki- konkretnego zespołu- radzenie sobie z zagadnieniem odchudzania samochodu wygląda bardzo różnie. Weźmy przykład McLarena- w 605 kg MP4-24 zdołali upakować dobrą koncepcję mechaniczną, 67-70 kilogramów jestestwa Hamiltona i jego wyposażenia, 25 kilogramowy KERS i oczywiście resztę samochodu wraz ze środkami smarnymi... Waga "reszty samochody", nie jest niestety podawana do opinii publicznej w tym paranoicznym sporcie, natomiast wszelakie przecieki głoszą, iż w 2009 była to masa w granicach 410-450 kg... to znaczy, że balast stanowi kilkadziesiąt kilogramów- umieszczanych głównie w okolicach przedniej osi w celu osiągnięcia osiowego rozłożenia masy w graniach 4x-5x%. Znając tempo rozwoju baterii, tymi 5 milionami na łeb pewnie ściągnął z KERS kilka kg- powiedzmy 2-3...(mówimy oczywiście o KERS bateryjnym- 20 kg to masa bliższa systemowi z kołem zamachowym), samochody przybrały trochę na masie własnej w związku z większymi bakami i przedłużeniem, ale nie 35 kg... udział balastu powinien odrobinę wzrosnąć- tak czy inaczej- to kilkanaście % masy bolidu, bez paliwa.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez Pocisk Śr lip 14, 2010 12:32  Re: KERS - Urządzenia ponownie wykorzystujące energię

@SirKamil
Chodziło mi właśnie o procentowy udział wolnego balastu do wykorzystania w bolidzie - czy w przyszłym sezonie będzie on wyiekszy/mniejszy niż w obecnym :detektyw:

Jak wiadomo min. limit masy pojazdu został podniesiony, ale jednocześnie pojawia się KERS i tutaj rodzi się pytanie:
-montować, czy może warto zrezygnowac z bateryjki na rzecz lepszej możliwości zbalansowania bolidu?

Jak pamiętamy, Ross Brown w ubiegłym sezonie stwierdził, że nie potrzebuje dopalacza i woli się skupić na lepszym wyważeniu auta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Pocisk
 
Dołączył(a): N lip 06, 2008 23:59

Postprzez P@veL Śr lip 14, 2010 12:47  Re: KERS - Urządzenia ponownie wykorzystujące energię

Tak, tylko że problemy wynikające z wyważenia auta miały źródło w nagłej zmianie jednostki napędowej. Bolid byl robiony pod silnik Hondy. Poza tym silnik Merca jest większy i podobno KERS by się już nie zmieścił. To raz. Dwa - w przyszłym sezonie będzie narzucony rozkład masy w celu lepszego zaadoptowania opon Pirelli.
Według mnie zamontowanie KERS bedzie się bardziej opłacać w przyszłym roku ponieważ w stosunku do ubiegłego masa zostanie podniesiona o 35 kg. To trochę więcej niż masa KERS. w tym roku bolidy utyły już o 15 kg i zdecydowaną częsć z tej masy nadrobiono balastem (ułamek przypadł na więcej materiałów do budowy bolidów w wyniku ich wydłużenia). Tak więc myślę że nie ma różnicy czy te 35 kg (ten rok+nastepny) nadrobisz KERSem czy dodatkowym balastem, bo jak wrzucisz KERS to zostanie ci jeszcze troche balasty żeby dobić do tych 35 kg, no i mamy narzucony rozkład masy w przyszłym roku
Avatar użytkownika
P@veL
 
Dołączył(a): Cz lut 16, 2006 16:44
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Karol Śr lip 14, 2010 13:20  Re: KERS - Urządzenia ponownie wykorzystujące energię

Pocisk napisał(a):Jak wiadomo min. limit masy pojazdu został podniesiony, ale jednocześnie pojawia się KERS i tutaj rodzi się pytanie:
-montować, czy może warto zrezygnowac z bateryjki na rzecz lepszej możliwości zbalansowania bolidu?


Jeśli dany zespół ma potencjał by go wprowadzić, to nikt sie nie bedzie zastanawiał. KERS w 2011 to bedzie mus, podniesiona waga minimalna do 640kg dostatecznie wybije z głowy jezdzenie bez niego. Wiekszosc liczących sie zespołów napewno bedzie go miała, jedyną niewiadomą są nowi + STR i Sauber. Hinwil raczej sie powinno skusić na niezły KERS od Ferrari.
Bullshit stops when the clutch drops.
Avatar użytkownika
Karol
redaktor
 
Dołączył(a): Wt paź 30, 2007 21:30
Lokalizacja: Trzebinia

Postprzez SirKamil Śr lip 14, 2010 21:38  Re: KERS - Urządzenia ponownie wykorzystujące energię

Pocisk napisał(a):@SirKamil
-montować, czy może warto zrezygnowac z bateryjki na rzecz lepszej możliwości zbalansowania bolidu?


Wystarczy, że przeczytasz post mój i kolegów, dokładnie. Niewiadoma stanie się wiadomą.
"Opony są takie same dla wszystkich." A. Newey, Luty 2011 r.
Avatar użytkownika
SirKamil
 
Dołączył(a): Śr wrz 14, 2005 22:12
Lokalizacja: Kraj kwitnącej lipy

Postprzez pepsi-opc Śr lis 17, 2010 20:03  Re: Sezon ogórkowy 2011

KERS będzie obowiązkowy na każdym torze w przyszłym sezonie czy samowolka jak w sezonie 2009 ??
Avatar użytkownika
pepsi-opc
 
Dołączył(a): So maja 16, 2009 22:47
Lokalizacja: Sochaczew
GG: 8255927

Postprzez gornik Śr lis 17, 2010 20:09  Re: Sezon ogórkowy 2011

Samowolka jak w zeszłym sezonie, znaczy się nieobowiązkowy.
Avatar użytkownika
gornik
 
Dołączył(a): N lut 21, 2010 12:19
Lokalizacja: Białogard

Postprzez lubczyk Śr lis 17, 2010 20:18  Re: Sezon ogórkowy 2011

A które z teamów już zadeklarowały że nie będą korzystać ? Pytam szczególnie w kontekście tych najlepszych.
lubczyk
 
Dołączył(a): N lip 15, 2007 12:44
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez rentonB Śr lis 17, 2010 20:28  Re: Sezon ogórkowy 2011

Raczej nie logicznym byloby nie posiadac KERSA ktory napewno jest lepiej dopracowany
"First braking, quite important, but not really"
R.K
Avatar użytkownika
rentonB
 
Dołączył(a): Pn mar 08, 2010 15:33

Postprzez wartek Śr lis 17, 2010 20:30  Re: Sezon ogórkowy 2011

nie tyle lepiej dopracowany co jeszcze zostanie zwiekszony limit minimalnej masy bolidu, wiec ewentualne straty bez znacznie mniejsze
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Postprzez Master Śr lis 17, 2010 20:39  Re: Sezon ogórkowy 2011

Zwiększyli przecie z 620kg do 640kg.
Master
 
Dołączył(a): Cz sie 30, 2007 15:10

Postprzez axel Śr lis 17, 2010 20:42  Re: Sezon ogórkowy 2011

lubczyk napisał(a):A które z teamów już zadeklarowały że nie będą korzystać ?

Jedynie chyba Lotus zadeklarował, że napewno nie będzie posiadał systemu KERS 2011r. Natomiast wszystkie czołowe zespoły powinny posiadac ten system, bo co jeśli ktoś go nie wprowadzi, a będzie dawał duże korzysci. W przyszłym sezonie KERS powinien byc lepiej dopracowany, jeśli jednak dalej będzie się sprawował jak w 2009r. to po raz kolejny i czas i duże pieniądze pójdą w błoto, i takie to mamy ograniczenie kosztów..
“W teorii nie ma różnicy pomiędzy teorią i praktyką. W praktyce - jest”
Avatar użytkownika
axel
 
Dołączył(a): Pn kwi 07, 2008 16:14
Lokalizacja: 50°09'N 22°30'E

Postprzez wartek Śr lis 17, 2010 20:58  Re: Sezon ogórkowy 2011

axel napisał(a):
lubczyk napisał(a):A które z teamów już zadeklarowały że nie będą korzystać ?

Jedynie chyba Lotus zadeklarował, że napewno nie będzie posiadał systemu KERS 2011r. Natomiast wszystkie czołowe zespoły powinny posiadac ten system, bo co jeśli ktoś go nie wprowadzi, a będzie dawał duże korzysci. W przyszłym sezonie KERS powinien byc lepiej dopracowany, jeśli jednak dalej będzie się sprawował jak w 2009r. to po raz kolejny i czas i duże pieniądze pójdą w błoto, i takie to mamy ograniczenie kosztów..



ale co ty chcesz tam dopracowywac i co tak zle sie sprawowalo w 2009 roku?
moc jest ograniczona przepisami i to jest jedyny problem.
jedyne co mozna zrobic to jeszcze troche obnizyc mase, ktora w przyszlym roku nie bedzie miala az tak duzego znaczenia ze wzgledu na zwiekszony limit
Avatar użytkownika
wartek
 
Dołączył(a): Pn gru 18, 2006 22:49

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości