Re: Sezon ogórkowy 2011
Napisane: Śr lis 17, 2010 21:00
Master napisał(a):Zwiększyli przecie z 620kg do 640kg.
Z 2010 na 2011, a jeszcze w 2009 było 605kg, czyli porównaj, 35 kg różnicy czyli kers by się zmieścił i zapas został.
Master napisał(a):Zwiększyli przecie z 620kg do 640kg.
wartek napisał(a):ale co ty chcesz tam dopracowywac i co tak zle sie sprawowalo w 2009 roku?
moc jest ograniczona przepisami i to jest jedyny problem.
jedyne co mozna zrobic to jeszcze troche obnizyc mase, ktora w przyszlym roku nie bedzie miala az tak duzego znaczenia ze wzgledu na zwiekszony limit
axel napisał(a): W przyszłym sezonie KERS powinien byc lepiej dopracowany, jeśli jednak dalej będzie się sprawował jak w 2009r. to po raz kolejny i czas i duże pieniądze pójdą w błoto, i takie to mamy ograniczenie kosztów..
Sprawność - sterowanie tak duża mocą (81 KM to 59 000 Wat) to problem, zakładając sprawność układu sterującego na poziomie 80% (nie znam sprawności tych modułów - nie będę o niej dyskutować) mamy 14 000 wat oddane w postaci ciepła na samej elektronice. To oko 150 żarówek 100W lub prawie 3 takie płyty ceramiczne grzejące "na maksa":wartek napisał(a):no to powiedz co oprocz masy moga ulepszyc
kers moze rozwijac 81KM przez 6,8s na okrazeniu i co tu mozna ulepszyc?
Psuł się, akumulatory nie wytrzymywały intensywnego ładowania, system tracił pojemność - (baterie do wymiany po jednym wyścigu ?) były problemy z chłodzeniem - np. tylko BMW miało chłodzenie powietrzem (jak się okazało - zamiast atutu było to problemem) reszta chłodzenie cieczą. Tłoczenie cieczy = dodatkowe opory, chłodnice w sidepodach zabierają miejsce i masę, zmniejszają sprawność aktualnego chłodzenia... Pomijam "wesołe przygody tańczącego mechanika" BMW, który poznał się bliżej z zasilaniem KERS'u. W innej fabryce doszło do wybuchu (testy przed sezonowe).wartek napisał(a): czy w 2009 roku ktorys kers nie byl w stanie osiagnac tej mocy?
w jakim sensie zle sie sprawowal w 2009? tracil moc pod koniec wyscigu? akumulatory nie potrafily zebrac tyle energi? psul sie albo wybuchal?
wartek napisał(a):axel napisał(a):lubczyk napisał(a):A które z teamów już zadeklarowały że nie będą korzystać ?
Jedynie chyba Lotus zadeklarował, że napewno nie będzie posiadał systemu KERS 2011r. Natomiast wszystkie czołowe zespoły powinny posiadac ten system, bo co jeśli ktoś go nie wprowadzi, a będzie dawał duże korzysci. W przyszłym sezonie KERS powinien byc lepiej dopracowany, jeśli jednak dalej będzie się sprawował jak w 2009r. to po raz kolejny i czas i duże pieniądze pójdą w błoto, i takie to mamy ograniczenie kosztów..
ale co ty chcesz tam dopracowywac
Slip, dla mnie poza tym co napisałeś sens korzystania z KERS był podważony jego dużymi ograniczeniami