Dobra - po polsku news Autosportu z linka z mojego postu:
Zespołom F1, tak jak kibicom i FIA, też nie podoba się fakt, iż w dzisiejszych czasach wyprzedzanie podczas wyścigu jest w normalnych warunkach bardzo utrudnione. Ekipy porozumiały się zatem i już pracuję nad rozwiązaniami, które rozwiążą ten problem w przyszłości.
Zamiast wprowadzenia standardowej aerodynamiki, co jest z jednym z pomysłów FIA, zespoły chcą zachować możliwość indywidualnych rozwiązań. Na Hungaroringu trwały na ten temat rozmowy i Autosport ujawnia, że porozumienie jest już bardzo bliskie.
Powołana została Grupa Robocza Wyprzedzania, którą kierują Paddy Lowe z McLarena, Pat Symmonds z Renault i Rory Byrne z Ferrari, zaś asystentem jest Jean-Claude Migeot z FIA, który kieruje pracami w tunelu aerodynamicznym.
Właśnie w tunelu przez ostatnie dwa miesiące trwały intensywne badania nowych projektów dyfuzorów. Optymalne rozwiązanie zostało już wybrane, a kolejnym krokiem będzie opracowanie tylnego skrzydła, które tak skieruje strugę powietrza, aby pomóc samochodem jadącym z tyłu w wyprzedzaniu.
Grupa obawia się jednak negatywnych efektów zbyt bliskiej jazdy jednego samochodu za drugim i już myśli o ich minimalizacji, np. przez wprowadzenie dwupołożeniowego przedniego skrzydła. Przedstawione będę też propozycje kompletnych zmian przepisów aero - mówi się o znaczącym ograniczeniu stosowania drobniejszych elementów.
Pozostaje czekać na więcej szczegółów....
Kilka wniosków:
Wprowadzenie CDG jednak nie jest takie pewne jak miało być
Zespołu chcą "ratować" przestrzeń reklamową na bolidach
Standaryzacja (w najgorszym dla "eks-pierdów" znaczeniu) raczej nie nastapi
Szykują się całkowicie nowe rozwiązania z nowymi skrzydłami i dyfuzorami na czele...
PS: Wiem, wiem - edytować, ale ten news, a poprzednia wypowiedź dotyczy dwóch zasadniczo odmiennych spraw.....