Turbodiesel w F1 od 2011 ?!?

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Turbodiesle w F1 ???

Tak
49
32%
Nie
44
29%
Nie mam zdania
8
5%
Niech będzie jaki chce silnik byle F1 nie ucierpiała
52
34%
 
Liczba głosów : 153

Postprzez Bobrowy Wt sie 07, 2007 10:16  

Bardzo fajne zmiany się szykują, taka rewolucja będzie pozytywna dla rywalizacji konstruktorów. :) Będą się teraz projektanci i inżynierowie musieli napocić, spojrzeć na stare problemy z nowej perspektywy. Zbudowanie tych disli będzie sporym wyzwaniem. Efektem tego mogą być znaczne zmiany pozycji zespołów w stawce a to tylko uatrakcyjni ten sport. Dziwie się głosom, które twierdza, że za mało koni, obrotów, i innych pierdół, że będzie wolniej itd... Przecież ludzie, którzy się tym zajmują udowodnili już nie raz, że mogli by nawet dwusuwy tak zmajstrować by miały osiągi F1. :-D Ciągle FIA stara się kłaść im kłody pod nogi a oni te kłody wykorzystują do przyspieszania bolidów. Jakie by nie były przepisy jedno wiadomo na pewno BĘDZIE SZYBKO. Jeszcze jedna refleksja rozczulił mnie ten napęd na 4 koła Wielki Colin uśmiecha się zza grobu :P
"Wszystko przemija nawet najdłuższa żmija."Obrazek
Avatar użytkownika
Bobrowy
 
Dołączył(a): Wt paź 03, 2006 15:46
Lokalizacja: Łódź

Postprzez gongi Pt sie 10, 2007 14:30  

TobaccoBoy napisał(a):WF1 moc silników i ich dźwięk nigdy nie był najpiękniejszą rzeczą - to czysto amerykańskie myślenie: więcej = lepiej. A to g*wno prawda.


Może i tak, ale mi się obecny dźwięk podoba.
Avatar użytkownika
gongi
 
Dołączył(a): N maja 27, 2007 20:49
Lokalizacja: Kraków

Postprzez slipstream Pt sie 10, 2007 15:11  

Nie zapominajmy jakie były lamenty jak wprowadzano V8 i redukowano pojemność. Że jak tak można, że to będzie inny dźwięk etc. I co? W momencie wprowadzenia zmian wszyscy Ci co tak gorliwie i ortodoksyjnie krzyczeli ze to zbrodnia zamilkli i zapewne góra 1% z nich do dziś utrzymuje się w tych poglądach, bo cała reszta to był tylko lament dla lamentu i krytyki
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Pieczar Pt sie 10, 2007 15:44  

slipstream napisał(a):i zapewne góra 1% z nich do dziś utrzymuje się w tych poglądach

I ja należe do tego 1% :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Pieczar
 
Dołączył(a): Wt kwi 26, 2005 20:26
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez TobaccoBoy Pt sie 10, 2007 16:06  

Pieczar, ja do 99%.
Bzyk 3 L V10 czy 2,4 L V8 to g*wno jakich mało przy szlachetnym tonie 2,65 L V8 T 8) :-) :-D
TobaccoBoy
 

Postprzez SoBcZaK Pt sie 10, 2007 16:46  

mnie to tam obojętnie jak będzie brzmiało :D i tak będzie głośno i będzie słychac że to F1, zresztą do wszystkiego sie da przyzwyczaić
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez Kubuś Fatalista Pt sie 10, 2007 16:50  

Jesli ma brzmieć jak np. Honda RA 168 E to nie mam nic przeciwko. Mam pytanie czy te silniki to będzie cos w rodzaju tych z ery turbo tylko że na biopaliwa ?
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez TobaccoBoy Pt sie 10, 2007 16:56  

Kubuś Fatalista napisał(a): Mam pytanie czy te silniki to będzie cos w rodzaju tych z ery turbo tylko że na biopaliwa ?

Najprościej to ujmując - bardzo podobne, z tym, że przez ostatnie 20 lat technologia poszła daleko do przodu i trzeba uwzględnić systemy odzysku energii oraz limit przepływu energii, czyli trzeba będzie pracować nad efektywnością silników.
TobaccoBoy
 

Postprzez Ave Pt sie 10, 2007 18:53  

No łał normalnie. Czyli bedziem miec nowa klasyfikacje: efektywnosc pod wzgledem odzysku uwzgledniajac limity. Tytul to tytul, czego chciec wiecej ;)
Avatar użytkownika
Ave
 
Dołączył(a): Śr kwi 13, 2005 18:39
Lokalizacja: Wroclaw

Postprzez L3O Pn sie 13, 2007 8:58  

z dieslem formuly beda jescze glosniejsze :)
Avatar użytkownika
L3O
 
Dołączył(a): N sie 12, 2007 22:45

Postprzez TobaccoBoy Pn sie 13, 2007 9:26  

L3O, chciałbym przypomnieć, iz jak na razie w kwestii klekotów w F1 cisza. Wg najnowszych propozycji to będą silniki na biopaliwo, ale nie klekoty. Ot V4 czy V6 o pojemności od ok. 1,5 L do 2,2 L (nie wiadomo jakie propozycje zostaną przyjęte), które dzięki biopaliwku, systemom odzysku energii i coraz lepszej wydajności będą mogły robić od 700 KM w górę (to zależy od inżynierów).
TobaccoBoy
 

Postprzez TobaccoBoy Pn sie 13, 2007 14:16  

Dobra - po polsku news Autosportu z linka z mojego postu:

Zespołom F1, tak jak kibicom i FIA, też nie podoba się fakt, iż w dzisiejszych czasach wyprzedzanie podczas wyścigu jest w normalnych warunkach bardzo utrudnione. Ekipy porozumiały się zatem i już pracuję nad rozwiązaniami, które rozwiążą ten problem w przyszłości.

Zamiast wprowadzenia standardowej aerodynamiki, co jest z jednym z pomysłów FIA, zespoły chcą zachować możliwość indywidualnych rozwiązań. Na Hungaroringu trwały na ten temat rozmowy i Autosport ujawnia, że porozumienie jest już bardzo bliskie.

Powołana została Grupa Robocza Wyprzedzania, którą kierują Paddy Lowe z McLarena, Pat Symmonds z Renault i Rory Byrne z Ferrari, zaś asystentem jest Jean-Claude Migeot z FIA, który kieruje pracami w tunelu aerodynamicznym.

Właśnie w tunelu przez ostatnie dwa miesiące trwały intensywne badania nowych projektów dyfuzorów. Optymalne rozwiązanie zostało już wybrane, a kolejnym krokiem będzie opracowanie tylnego skrzydła, które tak skieruje strugę powietrza, aby pomóc samochodem jadącym z tyłu w wyprzedzaniu.

Grupa obawia się jednak negatywnych efektów zbyt bliskiej jazdy jednego samochodu za drugim i już myśli o ich minimalizacji, np. przez wprowadzenie dwupołożeniowego przedniego skrzydła. Przedstawione będę też propozycje kompletnych zmian przepisów aero - mówi się o znaczącym ograniczeniu stosowania drobniejszych elementów.


Pozostaje czekać na więcej szczegółów....


Kilka wniosków:

Wprowadzenie CDG jednak nie jest takie pewne jak miało być

Zespołu chcą "ratować" przestrzeń reklamową na bolidach

Standaryzacja (w najgorszym dla "eks-pierdów" znaczeniu) raczej nie nastapi

Szykują się całkowicie nowe rozwiązania z nowymi skrzydłami i dyfuzorami na czele...

PS: Wiem, wiem - edytować, ale ten news, a poprzednia wypowiedź dotyczy dwóch zasadniczo odmiennych spraw.....
TobaccoBoy
 

Poprzednia strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron