Turbodiesel w F1 od 2011 ?!?

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Turbodiesle w F1 ???

Tak
49
32%
Nie
44
29%
Nie mam zdania
8
5%
Niech będzie jaki chce silnik byle F1 nie ucierpiała
52
34%
 
Liczba głosów : 153

Postprzez TobaccoBoy Pt maja 18, 2007 13:19  

Oczywiście my wiemy że w snach nawet nie ma co się mierzyć z takim bolidem, ale jednak tak niskie cyfry nijak nie przekonają ludzi z zewnątrz że F1 to szczyt sportów motorowych. Ot, głupie V6 i 2,2 l.


Ot te głupie 1,5 L V6 były wodą F1 przez niemal całe lata 80-te :wink:

Zabawa z licytacją liczbami to dosyć amerykański pomysł na elitarność. W przeszłości F1 wiele razy ustępowała innym seriom (kto dziś pamięta, że wyścigi samochodów sportowych prze dziesiątki lat były wyżej w drabince motorsportowej? Dopiero na początku lat 90-tych F1 stała się taką elitarną F1- i to nie do końca) i tylko reklama pana Ecclestone'a zrobiła prestiż tegi sportu. Do końca lat 70-tych silniki F1 dysponowały mocą w okolicach 490 KM, nie przekraczały 300 km/h za bardzo (zaś CART czy samochody sportowe biły na głowę wieloma osiągami. Fakt, wiele też było po stronie F1). Nie płakałbym, bo nie ma nad czym. Ciężkie czasy (takie jak obecne, kiedy recesja dotyka największych gigantów motoryzacji) wymagają pewnych reform. Gdyby F1 trwała w niezmienionej formie to Ue już dawno by zakratkowała wszystkich wielkich w F1 za nieekologiczność, łamanie norm spalin, nieprzestrzeganie innych przepisów.
TobaccoBoy
 

Postprzez Kubuś Fatalista Pt maja 18, 2007 13:21  

Ten pomysł z silnikiem na 5 GP to cos dziwnego. F1 ma stawać się tańsza. A tu taki wynalazek zespoły będą musiały wydac kupe kasy aby silniki były nie zawodne. Ale może się mylę
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez TobaccoBoy Pt maja 18, 2007 13:30  

Kubuś Fatalista, no trochę. Gdyż gdyby silniki nie biały ograniczników na 10.000 obr/min, to wtedy by sie kręciły na te 15 000 obr/min, a wtedy by żywotność szybko padła. A tak 5 tys obrotów daje rezerwę, przez co silniki zwiększą swoją żywotność.
TobaccoBoy
 

Postprzez slipstream Pt maja 18, 2007 13:39  

TobaccoBoy napisał(a):Ot te głupie 1,5 L V6 były wodą F1 przez niemal całe lata 80-te

Ot, wiem jak było i wiem że nie to jest naistotniejsze w calej imprezie.
I nie mam się zamiaru licytować która seria jest najmocniejsza bo to tez nie o to chodzi.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez kamil.pl5 Pt maja 18, 2007 13:57  

Co do turbodiesla nie mam nic przeciwko bo niby ochrona środowiska i te sprawy ale za to nie będzie już charakterystycznego dźwięku tych silników...
Obrazek
Czy istnieje coś gorszego niż miłość brzydkiej kobiety? Owszem - przyjaźń pięknej kobiety - Albert Camus
Avatar użytkownika
kamil.pl5
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 14:40

Postprzez SoBcZaK Pt maja 18, 2007 14:24  

TobaccoBoy napisał(a):sobczak, gdzie jest napisane, że te przepisy napisał Mosley? To jest wynik pracy komisji, w której ważną rolę grają zespoły. Miej pretensje do Rona, Jeana i kilku innych. Max wg przepisów nie ma prawa wprowadzić żadnego przepisu. On tylko daje je do legislacji. To rada podejmuje decyzje. Max ma prawo oddać głos, kiedy jest 50-50.

no dobra rozumiem że to rada ustala takie kretyńskie decyzje, ale czy to nie jest uśmiercanie F1? w 2005r były silniki v10 i nikomu to nie przeszkadzało, 2006 były v8 i też to nie przeszkadzało, teraz jest dalej v8 ale zamrożono ich rozwój, w 2011 będziemy mieli silniki v6 z turbo, w 2020 będziemy mieli silniki napędzane na baterie słoneczne, w 2050 nie będzie wogóle silników a w 2100 nie będzie wogóle F1 ze wzgledów bezpieczeństwa
Formuła 1 kiedyś- kosztowna, szybka, piękna...
Formuła 1 dziś- coraz tańsza, coraz wolniejsza, coraz brzydsza...
Avatar użytkownika
SoBcZaK
moderator
 
Dołączył(a): So lut 03, 2007 19:55
Lokalizacja: from SPARTA!!!
GG: 24742679

Postprzez plastus Pt maja 18, 2007 15:49  

Tobacco, to dlaczego TC nie ma się włączać tylko i wyłącznie wtedy kiedy boost? Na reszte wyścigu niech siedzi cicho, a chłopaki niech się męczą.

I uważam że nie ważne jest jak duży jest silnik, ile osiąga obrotów i.t.p. Jeśli dalej będą przyśpieszały tak szybko i będą osiągały takie prędkości to mogą mieć i litr :D

Inna sprawa że rzeczywiście takie obniżanie pojemności nie za bardzo służy reklamie. Wyobraźcie sobie rozmowę za 5 lat z gościem, którego zachęcacie do oglądanie F1

-No fajnie, ale jakie są tam silniki?
-No wiesz, 2.2 litra...
-No a obroty?
-No wiesz, 10 000..
-A to tyle co moja bryka?
-no..

I w tym momencie poległeś :D Także jeśli dalej chcą sprzedawać ten sport, to raczej sami sobie dołek kopią...
plastus
 
Dołączył(a): Śr sie 02, 2006 7:23
Lokalizacja: Krosno

Postprzez slipstream Pt maja 18, 2007 16:00  

plastus napisał(a):I w tym momencie poległeś

To tylko marketing i psychika, tyle tylko ze F1 NIE ma byc jak normalne auto ze sklepu, temu powinno jesli już odpowiadać auto WRC. Dalej bedę uważał że liczby tez powinny budzić swoisty respekt (nie im wiecej tym lepiej) ale juz pokaźne sumy.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Phaedra Pt maja 18, 2007 20:51  

TobaccoBoy napisał(a):Gdyby F1 trwała w niezmienionej formie to Ue już dawno by zakratkowała wszystkich wielkich w F1 za nieekologiczność, łamanie norm spalin, nieprzestrzeganie innych przepisów.


Diesel bez katalizatora i ekologia ?. Jezeli F1 ma byc ekologiczna to tylko LPG . Jak panowie z FIA zobacza start 24 aut w klebach czarnego smolistego dymu to szybko im przejdzie ta "ekologia" . Diesel w F1 to marketingowa obluda. Niech najpierw przetestuja to rozwiazanie w jakiejs pomniejszej serii . Widzialem diesle startujace w zawodach na 1/4 mili i nie byl to bynajmniej ekologiczny widok.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Postprzez slipstream Pt maja 18, 2007 20:54  

Jedna bardzo wazna kwestia mi umknęła, a mianowicie.

P@veL napisał(a):
TobaccoBoy napisał(a):max 10 000 RPM

NIE! NIE! NIE! Zdecydowanie za mało, przynajmniej o 6000.


TobaccoBoy napisał(a):Gdyż gdyby silniki nie biały ograniczników na 10.000 obr/min, to wtedy by sie kręciły na te 15 000 obr/min, a wtedy by żywotność szybko padła


Nie zapoimanjcie wszyscy pisząc o obrotach i ich limicie że ma to być Turbodiesel!!!. Dla diesla, choćby nie wiem jak bardzo wyczynowego 10 tys. rpm to bedzie już i tak bardzo wysoka wyżyłowanan wartość !


Phaedra napisał(a):Niech najpierw przetestuja to rozwiazanie w jakiejs pomniejszej serii

W LeMans już od 3 lat mamy diesla, a teraz Peugot wystawia do boju swoje HDI z filtrem FAP, który czyni z Diesla bardzo czysty silnik (w sensie ekologicznym - zawrotość różnych tlenków itd.) Względy wizualne czarnego czy siwego dymu to już tylko kwestia wtórna bo te czarne spaliny diesla bywają dzisiaj czystsze niż zwykłej benzyny w noajnowszyh autach.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Adam Senna fan Pt maja 18, 2007 21:09  

jeslii ten piękny dzwięk sie nie zmieni..moze byc;)
Adam Senna fan
 

Postprzez Phaedra Pt maja 18, 2007 21:51  

slipstream napisał(a):W LeMans już od 3 lat mamy diesla


wszystkie trzy a zobaczysz 24 to zmienisz zdanie, silnik ma 5,5 litra i jest odciażony te maja miec 2.2l i ok 650KM. Specyfikacja silnika Audi czy Peugota do silnika w F1 bedzie sie miala jak piesc do nosa. Pomijam fakt ze silnik 2.2 l turbo o mocy 650 KM to na razie teoria, nikt takiego silnika jeszcze nie zbudował. OK sam jestem ciekawy jak im to wyjdzie.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Postprzez slipstream Pt maja 18, 2007 22:11  

Phaedra napisał(a):Pomijam fakt ze silnik 2.2 l turbo o mocy 650 KM to na razie teoria, nikt takiego silnika jeszcze nie zbudował.

Wiesz, 2,4 V8 o mocy 800 KM kręcocego sie do 20 tys. rpm tez nikt nie zbudował przed wejściem regulaminu. Bedzie zapotrzebowanie na niego, to się wtedy się zbuduje bez problemu. W końcu patrząć na mozliwości dzisiejszych silników F1 w opozycji do normalnych jednostek też można powiedzieć ze to tylko teoria.

Phaedra napisał(a):wszystkie trzy a zobaczysz 24 to zmienisz zdanie

Dlaczego mam zmienić zdanie ? Jak powiedziałem - czarny dym to tylko klwestia wizualna.

Phaedra napisał(a):Specyfikacja silnika Audi czy Peugota do silnika w F1 bedzie sie miala jak piesc do nosa

A ja nie porównuje specyfikacji mocy, ale czystości na którą sie powoływałeś. Nie musisz mi tłumaczyć że jednostki LeMans od F1 znaczaco się różnią, ale poruszyles temat czystości diesla a nie jego mocy i osiągów. Wątpliwym jest zeby w LeMans tez mieli katalizatory, jednak filtry w dieslach stosują tam z powodzeniem więc czemu ten element nie miałby trafić do F1 ?
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez Phaedra Pt maja 18, 2007 22:57  

slipstream zmierzam do tego ze silnik diesla w kwestii ekologii niczego tak naprawde nie zmieni. Tu trzeba radykalnego podejscia ze strony FIA a nie promowac lobby i wmawiac ze diesel bedzie cacy. Niech powiedza wprost o co im chodzi, bo na biopaliwie nowoczesne silnik CR za dlugo nie pochodza. Ono nadaje sie do starych diesli.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Postprzez slipstream Pt maja 18, 2007 23:28  

Phaedra napisał(a):slipstream zmierzam do tego ze silnik diesla w kwestii ekologii niczego tak naprawde nie zmieni.

Oj to tu sie mozesza zdziwić. Proponuję poszukac na necie dokładną specyfikację chemiczną czastek jakie zawierają spaliny Diesla i Benzyny. Chociaż silnik z zapłonem iskrowym przy porównywalnej mocy wydala więcej dwutlenku wegla (tu watekj ekologiczny), to emituje znacznie mniej węglowodorów i tlenków azotu, a jego spaliny nie zawierają sadzy (ale te składniki skutecznie redkuja takie filtry jak FAP Peugota). Krótko mówiąc - diesle wydzielają mniej szkodliwych dla środowiska związków (majacych wpływ na efekt cieplarniany chocby), za to wydzielają więcej trujących dla człowieka z czym zresztą wszyscy producenci skutecznie walczą.

Phaedra napisał(a):bo na biopaliwie nowoczesne silnik CR za dlugo nie pochodza

Rozumiem że posiadasz jakieś cenne dane na potwierdzenie tego i nie jedziesz na masowej histerii jaką pewien czas temu wywołał pomysł wprowadzenia biopaliwa. Będą zmuszeni zbudowac silnik na Biopaliwo, to zbudują, nic nie stoi na przeszkodzie - wystarczy inaczej CR, mówiąc trywialnie, skonfigurować (a jesli uzyjesz argumentu że producenci się sprzeciwiają Biopaliwu to tak będziesz mieć racje - silniki były produkowane pod inne parametry paliwa i zmiana może zaszkodzić, ale jesli od razu beda produkowac pod konkretny parametr to wcale CR nie bedą pracowac tak krótko jak uwazasz)
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości