Turbodiesel w F1 od 2011 ?!?

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Turbodiesle w F1 ???

Tak
49
32%
Nie
44
29%
Nie mam zdania
8
5%
Niech będzie jaki chce silnik byle F1 nie ucierpiała
52
34%
 
Liczba głosów : 153

Postprzez Phaedra So maja 19, 2007 0:08  

Chodzi mi o radykalna ekologie np z LPG a nie zmiana benzyny na olej napedowy, bo to kosmetyka.
As long as the car is not red, I wish you the best! - Alonso - Monza 2006 r.
Avatar użytkownika
Phaedra
 
Dołączył(a): Śr lis 30, 2005 21:45
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Postprzez slipstream So maja 19, 2007 8:19  

Phaedra napisał(a):Chodzi mi o radykalna ekologie np z LPG

No to chyba tylko pozostaje tylko napęd elektryczny.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez SPIDER So maja 19, 2007 11:46  

Nic nie mam do turbodiesla. Podoba mi się to bardzo, ale martwi mnie tylko fakt, że taki silnik będzie musiał wytrzymać aż 5 GP. Teraz to może i jest niebotyczna liczba, ale za 4 lata. Zobaczymy. Tak czy owak, zespoły będą musiały się wiele napocić, aby taki silnik był w stanie wytrzymać taką ilość wyścigów - co niewątpliwie będzie trudnym zadaniem...
NIE UFAJ SYSTEMOWI. Podważaj autorytety w telewizji, szkole, pracy, kościele, radiu i prasie. Buduj sam swoją opinię o świecie.
Avatar użytkownika
SPIDER
moderator
 
Dołączył(a): Pn kwi 25, 2005 13:33

Postprzez TobaccoBoy So maja 19, 2007 16:29  

Tak czy owak, zespoły będą musiały się wiele napocić, aby taki silnik był w stanie wytrzymać taką ilość wyścigów - co niewątpliwie będzie trudnym zadaniem...


Dlatego mają mieć (choć jak będzie zobaczymy) ogranicznik na 10 k rpm, a nie ma 15. To prosty sposób na oszczędzenie silnika. W liczbach to i tak będzie wyglądało porażająco - diesel kręcący się na 10 k rpm.

Spece od F1 juz potwierdzają, że budowa turbodiesla na biopaliwo, który muzę się kręcić na kilkanaście tysięcy obrotów jest możliwe.

PS: Phaedra, proekologiczna linia FIA może nam się podobać lub nie, ale jakie czasy takie obyczaje. Nacisk polityczny na FIA jest ogromny. Obecnie, by wykupić u UE limity na WRC, F1, WTCC i kilkanaście innych sygnowanych przez siebie serii to wydatek setek milionów euro. Do tego ataki Zielonych i polityków-ekologów coraz mocniej dają się we znaki dla wszelkiego motorsportu. Sam bym chciał palących potężne ilosci paliwa V12 o pojemności 3,5 L, ale jestem realistą.
Zresztą, charakterystyka turbodiesla ma wiele zalet, wiec bym tak nie płakał..
TobaccoBoy
 

Postprzez Emporii N maja 20, 2007 22:50  

Czy jest już wiadomo ile te silniki będą miały mocy ? Jeżeli ponad 600KM czyli przy 10K rpm wykręcą jakieś +/- 1400Nm momentu... Ciekawe z czego oni zrobią skrzynie biegów która przeniesie taki moment :o A na starcie kierowce to chyba wsmaruje w siedzenie :smile:
Emporii
 

Postprzez slipstream N maja 20, 2007 23:03  

Emporii napisał(a):Czy jest już wiadomo ile te silniki będą miały mocy ? Jeżeli ponad 600KM

Szacuje się ze około 770 KM w tym także z odnawialnych źródeł energii.
Avatar użytkownika
slipstream
moderator
 
Dołączył(a): N maja 29, 2005 15:24
Lokalizacja: 1123, 6536, 5321

Postprzez los-kamilos Pn maja 21, 2007 8:29  

Jeżeli to ma być taka moc, to bolidy nie będą wolniejsze, tylko to samo. Jedyna różnica to to, że będą szybciej przyśpieszały - czyli bilans jak najbardziej na plus. Jedyne do czego można się przyczepić to to, że zniknie piękny głos silnika kręcącego się do 19krpm, ale do tego też będzie się można przyzwyczaić. Mi z całego tego zamieszania nie podoba się tylko wymóg o 5 GP - trochę za dużo. Jak wtedy będą wyglądać kary za wymianę? Wg. mnie trzeba by było doprowadzić do tego, aby ścigało się więcej teamów, wtedy zrobić proporcjonalne kary, bo inaczej to co? Za wymianę po 4 wyścigach cofnięcie o 3-4 miejsca?
Avatar użytkownika
los-kamilos
 
Dołączył(a): N mar 18, 2007 18:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Damos Pn maja 21, 2007 8:30  

Emporii napisał(a):Czy jest już wiadomo ile te silniki będą miały mocy ? Jeżeli ponad 600KM czyli przy 10K rpm wykręcą jakieś +/- 1400Nm momentu... Ciekawe z czego oni zrobią skrzynie biegów która przeniesie taki moment :o A na starcie kierowce to chyba wsmaruje w siedzenie :smile:
A jak to obliczyłeś ? Dla podanych obrotów i momentu moc wyniosła by ok 2000 KM. W naszym przypadku - jeśli Pmax jest przy maksymalnym momencie obrotowym i maksymalnych obrotach, to najwyższy moment obrotowy wyniesie ok 420 Nm. Należy ponadto pamiętać, że moment obrotowy będzie spadać wraz ze wzrostem prędkości obrotowej i swoje maximum uzyska pewnie przy ok 70%-80%obrotów więc faktycznie szczytowa wartość może zbliżyć się do 700 Nm. Nie jest to szokująca wartość - wystarczy poszperać na forach TDI :)

Moim zdaniem razem z dieslem powinni wprowadzić skrzynię CVT :lol:
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Emporii Pn maja 21, 2007 9:41  

W silnikach z zapłonem iskrowym wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału korbowego wzrasta moment obrotowy i dość szybko osiąga swe maksimum.Wartość maksymalna utrzymywana jest w niewielkim przedziale obrotów. Następnie gdy obroty nadal wzrastają moment maleje a jego wartość minimalna osiągana jest przy obrotach maksymalnych silnika.

W silnikach z zapłonem samoczynnym krzywa momentu obrotowego ma korzystniejszy kształt a uzyskiwane wartości momentu są dużo wyższe. Ponieważ silniki takie bardzo dobrze współpracują z turbosprężarkami można osiągnąć płaski przebieg krzywej momentu w znacznym zakresie obrotów. W Przebieg krzywych mocy i momentu obrotowego w silniku wysokoprężnym. turbodoładowanych silnikach Diesla maksymalny moment jest dostępny w zakresie od 1750 do 3500 obr/min, co znakomicie ułatwia prowadzenie samochodu.

Zakres obr przystosowany do jazdy codziennej ( rzadka zmiana biegów ) dla wyścigów może być zmieniony.

Powyższy tekst jest zaczerpnięty z pewnego źródła. Na przykładzie Opla Vectry OPC 1.9 CDTi pięknie widać przykład potęgi diesla nad bęzyną. Vectra ta w dieslu ma 212KM i 400Nm momentu.

Nie od dziś wiadomo że moment w dieslach jest praktycznie 2 krotnie większy niż moc pojazdu, co udowodniło nawet audi budując 650 konnego diesla o momencie 1100Nm... Przykład audi nie jest maksimum możliwości diesla ponieważ silnik ten nie musi być praktycznie wogóle wymieniany.

Zamiast szperać na forach TDI warto poszperać w pracach dyplomowych i książkach dostępnych na Politechnikach ;)


Poza tym jest jeszcze zależność od dobranych przełożeń w układzie napędowym :)
Emporii
 

Postprzez TobaccoBoy Pt lip 13, 2007 14:01  

Renault czyni przystawki względem roku 2011.

WSbR od następnego sezonu na ethanolu
TobaccoBoy
 

Postprzez Kubuś Fatalista Pt lip 13, 2007 14:07  

TobaccoBoy na alkocholu ? Czy "ethanolu" to coś innego ?
Drzewo znów się zazieleni !
Avatar użytkownika
Kubuś Fatalista
 
Dołączył(a): So maja 06, 2006 10:12
Lokalizacja: Polesie

Postprzez Sanchez Pt lip 13, 2007 14:10  

Będą raczej jeździć na E98, a silnik ma być przystosowany do BIOpaliwa, a nie do Etanolu. To nie to samo TobaccoBoy
Avatar użytkownika
Sanchez
 
Dołączył(a): Pt cze 30, 2006 12:27
Lokalizacja: Piaseczno

Postprzez TobaccoBoy Pt lip 13, 2007 14:13  

Co nie zmienia faktu, iż Renault zaczyna coś w tej materii robić....
TobaccoBoy
 

Postprzez gongi Pn sie 06, 2007 11:41  

Wiecie co, cały ten pomysł jest beznadziejny, bo odbierze się f1 to co w niej jest najpiekniejszego, czyli dzwiek i moc silników. Z tego co czytałem w F1 Racing te silniki mają mieć moc 400KM, a rezlultaty mają być utrzymane dzięki ruchomemu aero.
Bez względu na to co się wydarzy, nie wyobrażam sobie disela w f1.
Avatar użytkownika
gongi
 
Dołączył(a): N maja 27, 2007 20:49
Lokalizacja: Kraków

Postprzez TobaccoBoy Pn sie 06, 2007 20:23  

gongi napisał(a):Wiecie co, cały ten pomysł jest beznadziejny, bo odbierze się f1 to co w niej jest najpiekniejszego, czyli dzwiek i moc silników. Z tego co czytałem w F1 Racing te silniki mają mieć moc 400KM, a rezlultaty mają być utrzymane dzięki ruchomemu aero.
Bez względu na to co się wydarzy, nie wyobrażam sobie disela w f1.


Jaki pomysł??? Turbodiesel nie pojawia się w f1. Będą turbodoładowane jednostki na biopaliwo.

Nie 400 KM, tylko około 700 KM.

WF1 moc silników i ich dźwięk nigdy nie był najpiękniejszą rzeczą - to czysto amerykańskie myślenie: więcej = lepiej. A to g*wno prawda.

F1 musi zmienić sie, by nie stać się molochem, który jest na bakier z prawem (UE zwłaszcza) i trendami na świecie.

Szukasz "mocy" i "dźwięku" - CCWS będzie dla ciebie. Do tego brak asfaltowych poboczy i Tilkego. :???: :???:

Choler - czy tak trudno przejrzeć poprzednie strony tematu, anie wyskakiwać jak filip z konopii....
TobaccoBoy
 

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron