Kilka pytań dotyczących techniki F1

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Europejczyk N paź 13, 2013 14:49  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Co oznaczają te znaczki na bolidach zaznaczone na zdjęciu ?


Obrazek
Moja kolekcja autografów :)
Masz pytania odnośnie autografów ? Pisz na PW - z chęcią pomogę :)
Avatar użytkownika
Europejczyk
 
Dołączył(a): Cz sie 16, 2012 8:57
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
GG: 12972985

Postprzez MarK N paź 13, 2013 15:15  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Naklejka tu po lewej z "piorunem", czy tam jak zwał, tak zwał, to oznaczenie, że może występować wysokie napięcie - wszystkie auta z KERSem muszą mieć takie oznaczenie. "N" to naklejka dla marshalli w razie wypadku, która powinna pomóc znaleźć przycisk włączający luz w bolidzie. Jeszcze gdzieś tam jest przycisk odpowiadający za system gaśniczy w kokpicie.
Avatar użytkownika
MarK
 
Dołączył(a): Cz mar 06, 2008 21:08
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez Europejczyk N paź 13, 2013 15:18  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Dzięki :) Od jakiegoś czasu się zastanawiałem co one oznaczają, a zawsze zapominałem zapytać :)
Moja kolekcja autografów :)
Masz pytania odnośnie autografów ? Pisz na PW - z chęcią pomogę :)
Avatar użytkownika
Europejczyk
 
Dołączył(a): Cz sie 16, 2012 8:57
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
GG: 12972985

Postprzez Duif Pn sty 27, 2014 11:45  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Posiada ktoś może jakieś rysunki, modele 3D, wizualicje przepływu powietrza wokół bolidu F1? Najlepiej kilku różnych konstrukcji?
Avatar użytkownika
Duif
 
Dołączył(a): Pn sie 01, 2011 11:37
Lokalizacja: Kraków

Postprzez krzysiu111 Pn sty 27, 2014 14:39  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Do obrazka wyżej...jest tam jeszcze lampka zapalająca się w sytuacji gdy nastąpi przeciążenie powyżej 15G. Dzięki temu ekipa medyczna wie co się stało i kierowca jest zabierany do centrum medycznego.

Kontrolka od KERS świeci się tylko w sytuacji gdy jest przebicie na obudowę - kierowca w środku jest bezpieczny, ale przy wysiadaniu musi zeskoczyć od razu na ziemię aby nie zostać porażonym (w sytuacji gdyby jedna noga dotykała samochodu a druga ziemi).

"N" to przycisk który nie tyle mechanicznie wrzuca luz, ale uruchamia specjalny zbiornik z płynem hydraulicznym który rozpycha sprzęgło i porządkowi mogą pchać bolid

Dźwignia do gaśnicy jest obok nogi w kokpicie i uruchamia rozpylanie proszku gaśniczego na silnik i do kokpitu
Ostatnio edytowano Cz paź 01, 2015 21:47 przez krzysiu111, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
krzysiu111
 
Dołączył(a): Pt maja 09, 2008 17:27
GG: 999400

Postprzez Lukas Pn sty 27, 2014 16:16  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Kontrolka KERS świeci się zawsze gdy system jest aktywny, a nie tylko jak jest przebicie.
„Zginęło wielu wspaniałych kierowców rajdowych, lecz odczytuję to jako pech, który w tej dyscyplinie przypłacić można dość szybko życiem. Jest to wielka tragedia, gdy w wyniku rywalizacji sportowej umiera człowiek.”
Avatar użytkownika
Lukas
redaktor
 
Dołączył(a): Cz sie 17, 2006 14:33
Lokalizacja: Piekary Śląskie
GG: 1285427

Postprzez FOLLY Śr sty 29, 2014 11:16  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Fajny artykuł Michała Łobodzińskiego o erze turbo w F1:
http://autokult.pl/14,turboformula-czyl ... otorsportu
Obrazek
Avatar użytkownika
FOLLY
 
Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 15:26

Postprzez rzeznik Pt lis 07, 2014 14:43  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Wiadomo już co z tymi płytkami tworzącymi iskry? Według mnie to bardzo fajny dodatek dla oka, no i nie wpływa na rywalizację jak DRS.
3, 14, 17, 44.
rzeznik
 
Dołączył(a): Pt sty 07, 2011 16:27

Postprzez Karol24 Pt lis 07, 2014 19:29  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Od przyszłego roku zamiast drewnianej deski pod bolidem będzie tytanowa płytka a więc pojawią się iskry.
Karol24
 
Dołączył(a): Wt wrz 13, 2011 13:49

Postprzez Kamikadze2000 Wt lis 11, 2014 15:17  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Karol24 napisał(a):Od przyszłego roku zamiast drewnianej deski pod bolidem będzie tytanowa płytka a więc pojawią się iskry.


Jeżeli ma to służyć wyłącznie celom czysto estetycznym, to bez sensu. Ale podobno nie tylko w tej kwestii będzie opcją lepszą.
Felipe Massa jest prawowitym Mistrzem Świata Formuły sezonu 2008. :D
Valentino Rossi prawdziwym mistrzem sezonu 2015. :D Marc "Glebiarz" Marquez out
Kamikadze2000
 
Dołączył(a): N maja 03, 2009 18:32

Postprzez xdomino996 N maja 24, 2015 12:48  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Ja mam pytanie troszkę techniczne, na ile % bolidy mają zblokowany dyferencjał?
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez pawel92setter N maja 24, 2015 14:58  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Na tyle na ile ustawią. ;) Nie wiem jakie są możliwości regulacji. Pewnie różne w zależności od producenta.
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez xdomino996 N maja 24, 2015 16:48  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

w sumie fakt, nie pomyślałem tak :) , a możliwość zakresu pewnie od 0 do 100?
Avatar użytkownika
xdomino996
 
Dołączył(a): Pn maja 31, 2010 16:23

Postprzez pawel92setter N maja 24, 2015 17:56  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

Nie wiem. Nie widzę sensu w blokowaniu w 100%, ale może...
Wspieram PUT Motorsport!

"I win or I learn, but I never lose." Melinda Emerson
Avatar użytkownika
pawel92setter
 
Dołączył(a): Śr lut 27, 2008 7:48
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Damos N maja 24, 2015 20:51  Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

pawel92setter napisał(a):Nie wiem. Nie widzę sensu w blokowaniu w 100%
Do startu - jak znalazł.
Avatar użytkownika
Damos
redaktor/moderator
 
Dołączył(a): Pn cze 13, 2005 7:07
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron