Strona 36 z 38

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: N maja 24, 2015 23:46
przez hideto
Kierownica nieco starsza, ale aktualnie również to występuje tylko w innej formie.

Obrazek

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz maja 28, 2015 7:03
przez baron
Mam pytanie. Jak wiadomo w 2017 powróci tankowanie. Zatem najprawdopodobniej bolidy staną się krótsze. Jakie korzyści płyną z tego? Oprócz wiadomego dla mnie prymitywnego faktu, że im krótszy bolid, tym większy sukces w Monako.

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz maja 28, 2015 9:42
przez hideto
To jest dużo bardziej złożone niż 'krótki rozstaw osi = sukces w monaco.

Ogólnie rzecz ujmując, krótszy rozstaw osi to zwiększenie niestabilności bolidu. Niestabilny bolid jest dużo bardziej manewrowy niż bolid o dużym rozstawie. Aczkolwiek jeśli ktoś sądzi, że baki zmniejszą się w sposób znaczący to uważam, ze będzie to odrobinę naiwne.

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz maja 28, 2015 10:36
przez pawel92setter
Generalnie, na ciasnych i krętych torach, pojazdy z małym rozstawem kół i osi prowadzą się lepiej. Wynika to z mniejszego momentu bezwładności względem osi pionowej. Taki bolid łatwiej wyprowadzić ze stanu równowagi (łapać uślizgi itd.) ale też łatwiej go opanować.

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz maja 28, 2015 11:05
przez baron
Ok, dzięki za wyjaśnienie. Jeśli baki się znacząco nie zmniejszą z tego powodu to szkoda, gdyż mam sentyment do bolidów z lat np. 2009.

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz maja 28, 2015 11:07
przez slipstream
Ok, dzięki za wyjaśnienie. Jeśli baki się znacząco nie zmniejszą z tego powodu to szkoda, gdyż mam sentyment do bolidów z lat np. 2009.

Czemu do tych z 2009 kiedy to właśnie wtedy wprowadzono zakaz tankowania i bolidy "urosły"?

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz maja 28, 2015 11:11
przez baron
? Właśnie w 2009 było jeszcze tankowanie, a oto pierwszy lepszy przykład:

Obrazek

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz maja 28, 2015 11:37
przez slipstream
Dobra już mi an mózg pada od tych dyskusji "dawniej było lepiej" i sezon 2009 poszedł w niebyt jako "pomost" pomiędzy nowa aerodynamiką, a zakazem tankowania.

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Pt lip 03, 2015 9:00
przez MarK
A tak BTW to wcale nie wiadomo, że tankowanie powróci, bo to było tylko ustalenie Grupy Strategicznej, nie wiążące dla nikogo dopóki nie przejdzie przez dwa ciała nad nią.

Żeby było śmieszniej po ostatnim spotkaniu grupy strategicznej w planach na 2017 nie ma już nic o tankowaniu a jedynie o szerszych bolidach i oponach oraz "agresywnym wyglądzie".

Spece wyliczyli, że po zakazie tankowania, a przed erą pseudo wyprzedzania z DRSem, ilość takich manewrów na torze znacząco wzrosła, więc mimo że sam bym chciał jego powrotu, to nie jest to najlepszy pomysł. Teraz chcemy tankowania, żeby cokolwiek w ogóle działo się na torze.

I tak mam wrażenie, że zniesienie DRS rozwiązałoby połowę problemów ówczesnej F1 :evil: , ale to tylko moja opinia i już nie offtopuje więcej.

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Pt lip 03, 2015 13:52
przez Lukas
MarK napisał(a):A tak BTW to wcale nie wiadomo, że tankowanie powróci


Wiemy, nie powróci.

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz paź 01, 2015 21:36
przez krzysiu111
Trafiłem na taki film dziś



Czy to było/jest stosowane w F1?

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz lis 12, 2015 11:03
przez Woolf
Mam takie pytanie ogólnowyścigowe, dotyczące nie tylko bolidów F1.

Gdy kierowca ma do dyspozycji balast i trzeba go odpowiednio rozlokować w samochodzie, a ma problemy, powiedzmy, z przyczepnością przedniej osi, to powinien umieścić go jak najbliżej przodu czy tyłu?

Wiem jakie zjawiska się z tym wiążą - dodatkowy ciężar zwiększa nacisk, a więc i tarcie opon, ale z drugiej strony rośnie siła odśrodkowa w zakręcie, "wypychając" samochód z pożądanej linii jazdy. Nie wiem natomiast jaki sumarycznie jest bilans zysków i strat? Dociążenie poprawi czy pogorszy przyczepność osi?

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz lis 12, 2015 11:06
przez Lukas
A docisk aerodynamiczny zwiększa czy zmniejsza nacisk?

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz lis 12, 2015 11:08
przez Woolf
Docisk oczywiście zwiększa, ale nie powoduje przy tym efektu ubocznego w postaci siły odśrodkowej. Chodzi mi o samą masę.

Re: Kilka pytań dotyczących techniki F1

PostNapisane: Cz lis 12, 2015 11:17
przez Lukas
http://www.f1technical.net/forum/viewto ... eb#p525302

Po tym obrazku wnoszę, że jednak się opłaca mimo kosztów. Poza tym za bardzo i tak nie można szaleć z rozłożeniem masy, bo jest regulowana.