przez deeze Śr maja 30, 2007 17:01
Twoje pytanie dało mi do myślenia. Nie na temat odpowiedzi, bo ta jest prosta, ale ogólnie o tym przepisie.
Odpowiedź na twoje pytanie: Oczywiście nic nie jest anulowane, odrabiają straty i żadnego anulowania nie ma. Wszyscy ustawiają się prawie jak na starcie lotnym - bez żadnych strat. Czyli gdyby nie zostali już do końca wyścigu zdublowani, to kończyliby wyścig po 100% okrążeń.
Jeśli natomiast chodzi o bezpieczeństwo - przecież w momencie kiedy Safety Car wyjeżdża powinno się zachować szczególną ostrożność - i z tego właśnie powodu jest on wprowadzany - żeby zmniejszyć prędkość a co za tym idzie niebezpieczeństwo. Kiedy natomiast bolidy zdublowane zaczną odrabiać straty, nadal będą dość szybko podróżować, aby dołączyć się do stawki.
I mój pomysł: Czy nie powinni byli tak zrobić, aby podczas neutralizacji wszyscy ustawiali się w kolejności jaką w tym momencie zajmują w klasyfikacji, bez wyprzedzania Safety Cara? Nic prostszego - roszada za Safety Carem wystarczyłaby, aby zdublowani nie przeszkadzali szybszym zawodnikom. Co wy o tym sądzicie?
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.