Safety car!!!Pomocy,to dla mnie wazne!!!

Pytania i odpowiedzi na sprawy dotyczące funkcjonowania F1

Moderator: Ekipa F1

Postprzez Tomas Śr maja 30, 2007 15:42  Safety car!!!Pomocy,to dla mnie wazne!!!

Nurtuje mnie jedno pytanie,zwiazane ze zmiana przepisow odnosnie samochodu bezpieczenstwa.Jak mozna przeczytac w przepisach,po wyjechaniu samochodu bezpieczenstwa wszyscy zdublowani kierowcy mijaja stawke lacznie z samochodem bezpieczenstwa i ustawiaja sie tuz za nim wedlug zajmowanych miejsc.To rozumiem,bo jest to dobry pomysl by pozniej po wznowieniu nie blokowac szybszych kierowcow i by nie dochodzilo do groznych sytuacji z tym zwiazanych.Zastanawia mnie tylko czy te zalegle okrazenie jest wtedy anulowane,czy doliczane podczas ukonczenia wyscigu.Oswieccie mnie bo nigdzie nie moge znalezc informacji na ten temat.Dzieki .Sorry,ze pisze ten sam post w dwoch miejscach,ale naprawde ta informacja jest dla mnie wazna.
:(
Obrazek
Shot at 2007-07-06
Avatar użytkownika
Tomas
 
Dołączył(a): Wt maja 29, 2007 1:20
Lokalizacja: Lubin
GG: 10275176

Postprzez deeze Śr maja 30, 2007 17:01  

Twoje pytanie dało mi do myślenia. Nie na temat odpowiedzi, bo ta jest prosta, ale ogólnie o tym przepisie.

Odpowiedź na twoje pytanie: Oczywiście nic nie jest anulowane, odrabiają straty i żadnego anulowania nie ma. Wszyscy ustawiają się prawie jak na starcie lotnym - bez żadnych strat. Czyli gdyby nie zostali już do końca wyścigu zdublowani, to kończyliby wyścig po 100% okrążeń.

Jeśli natomiast chodzi o bezpieczeństwo - przecież w momencie kiedy Safety Car wyjeżdża powinno się zachować szczególną ostrożność - i z tego właśnie powodu jest on wprowadzany - żeby zmniejszyć prędkość a co za tym idzie niebezpieczeństwo. Kiedy natomiast bolidy zdublowane zaczną odrabiać straty, nadal będą dość szybko podróżować, aby dołączyć się do stawki.

I mój pomysł: Czy nie powinni byli tak zrobić, aby podczas neutralizacji wszyscy ustawiali się w kolejności jaką w tym momencie zajmują w klasyfikacji, bez wyprzedzania Safety Cara? Nic prostszego - roszada za Safety Carem wystarczyłaby, aby zdublowani nie przeszkadzali szybszym zawodnikom. Co wy o tym sądzicie?
Courtesy is not expensive and can pay big dividends
...i okazało się, że J. Obrocki to burak.
Avatar użytkownika
deeze
 
Dołączył(a): Pt sty 13, 2006 2:41
Lokalizacja: Warszawa/Krosno

Postprzez patgaw Śr maja 30, 2007 17:13  

deeze napisał(a):I mój pomysł: Czy nie powinni byli tak zrobić, aby podczas neutralizacji wszyscy ustawiali się w kolejności jaką w tym momencie zajmują w klasyfikacji, bez wyprzedzania Safety Cara? Nic prostszego - roszada za Safety Carem wystarczyłaby, aby zdublowani nie przeszkadzali szybszym zawodnikom. Co wy o tym sądzicie?


paliwo. nawet 1 okrazenie sie liczy. dlatego jak np mamy dodatkowy formation lap to sie w wyscigu jedzie o 1 kolko mniej.
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez Tomas Śr maja 30, 2007 17:13  

Dzieki Deeze.mnie tez to wczesniej zastanawialo.Bo jezeli jest kraksa,jest tez duzy balagan na torze i na to wynika,ze teraz zdublowani musza przejechac przez ten balagan.aby zamknac stawke.Ale nie wiem musialbym zobaczyc to na wlasne oczy,jak to teraz wyglada. :D
Obrazek
Shot at 2007-07-06
Avatar użytkownika
Tomas
 
Dołączył(a): Wt maja 29, 2007 1:20
Lokalizacja: Lubin
GG: 10275176

Postprzez im9ulse Śr maja 30, 2007 18:53  

deeze napisał(a):Co wy o tym sądzicie?

ja sadze ze powinno byc jak teraz przy SC zdublowani ustawiaja sie na koncu - dodalbym tez Nascar'owego LUCKY DOGa czy najlepszy z maruderow(zdublowanych) wracal by na koniec ale "oddublowany"...wyobrazcie sobie Monaco 07 i Kubice za plecami Massy na kilka okrazen do mety :evil:
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez Tomas Śr maja 30, 2007 19:06  

im9ulse napisał(a):
deeze napisał(a):Co wy o tym sądzicie?

ja sadze ze powinno byc jak teraz przy SC zdublowani ustawiaja sie na koncu - dodalbym tez Nascar'owego LUCKY DOGa czy najlepszy z maruderow(zdublowanych) wracal by na koniec ale "oddublowany"...wyobrazcie sobie Monaco 07 i Kubice za plecami Massy na kilka okrazen do mety :evil:
w tym wlasnie tkwi sedno calej prawdy o GP Monaco.Pomysl tez o tym,ze cala trojka mogla by zjechac na swoj 2 pit-stop,co moglo by byc?Ale nie wiem czy dalej dobrze rozumuje.Dzieki :-D
Obrazek
Shot at 2007-07-06
Avatar użytkownika
Tomas
 
Dołączył(a): Wt maja 29, 2007 1:20
Lokalizacja: Lubin
GG: 10275176

Postprzez im9ulse Śr maja 30, 2007 19:08  

zreszta ten SC to czysta abstrakcja - jak Luzzi pocalowal bande to az sie prosilo wypuscic SC :razz:
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez patgaw Śr maja 30, 2007 19:20  

czyli co wychodzi na to ze jak by w monako wjechal sc po pitstopie kubicy to by robert wygral wyscig??
Avatar użytkownika
patgaw
 
Dołączył(a): Śr sty 31, 2007 21:27
Lokalizacja: WWA

Postprzez Tomas Śr maja 30, 2007 20:12  

patgaw napisał(a):czyli co wychodzi na to ze jak by w monako wjechal sc po pitstopie kubicy to by robert wygral wyscig??
Nie jestem jeszcze na sto procent pewny jak jest z tym SC,ale jak jest tak jak to rozumiem,to tak.Bylaby szansa na to! :D
Obrazek
Shot at 2007-07-06
Avatar użytkownika
Tomas
 
Dołączył(a): Wt maja 29, 2007 1:20
Lokalizacja: Lubin
GG: 10275176

Postprzez yankess Śr maja 30, 2007 20:56  

im9ulse napisał(a):dodalbym tez Nascar'owego LUCKY DOGa czy najlepszy z maruderow(zdublowanych) wracal by na koniec ale "oddublowany"
Mógłbyś rozjaśnić sprawe? Bo nie jestem obczajony w tej serii, pierwszy raz słysze o szczęśliwym psie.
Avatar użytkownika
yankess
 
Dołączył(a): N gru 03, 2006 22:57
Lokalizacja: B'ham/KRK/CK

Postprzez im9ulse Śr maja 30, 2007 21:03  

Yankess napisał(a):Mógłbyś rozjaśnić sprawe?

no przeciez napisalem :shock: w momencie wyjazdu SC pierwszemu ze zdublowanych zawodnikow anauluje sie "dubla" i tym sposobem delikwent jest ostatnim jadacym "na okrazeniu lidera"...zasada prosta jak budowa cepa
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez Jacobser So cze 02, 2007 19:25  

Widzę, że nastąpiło jakieś niedopatrzenie w regulaminie. Sam o tym nie wiedziałem, ale jeśli jest tak, jak piszesz im9ulse to jak to wygląda przy kierowcach, którzy mają większą stratę, na przykład dwóch okrążeń. Uważam, że anulowanie jednego okrążenia jest niesprawiedliwe, bo gdyby nie safety car to taki delikwent nigdy by tych strat nie odrobił.
Formuła 1 - formuła,którą kochasz.
"F1 Racing"
Jacobser
 
Dołączył(a): Śr lis 23, 2005 21:55
Lokalizacja: Kraków

Postprzez im9ulse N cze 03, 2007 4:53  

Jacobser napisał(a):Widzę, że nastąpiło jakieś niedopatrzenie w regulaminie. Sam o tym nie wiedziałem, ale jeśli jest tak, jak piszesz im9ulse to jak to wygląda przy kierowcach, którzy mają większą stratę, na przykład dwóch okrążeń.

ale ja mowilem o "lucky dog" i SC w Nascar...bo w F1 to bylby martwy przepis bo SC wyjezdza na tor,raz na sezon :D
Villeneuve(97),Tracy(03),Button(09),Bottas my racing idols...
RACING - because football,basketball,baseball & golf only require ONE BALL...
Avatar użytkownika
im9ulse
 
Dołączył(a): So lip 23, 2005 0:03
Lokalizacja: Old Danzig

Postprzez AMD N cze 03, 2007 10:21  

deeze napisał(a):Jeśli natomiast chodzi o bezpieczeństwo - przecież w momencie kiedy Safety Car wyjeżdża powinno się zachować szczególną ostrożność - i z tego właśnie powodu jest on wprowadzany - żeby zmniejszyć prędkość a co za tym idzie niebezpieczeństwo.

oj zdziwił byś sie deeze, kiedyś oglądałem wyścig w FIA GT i zaczeło padac dośc mocno, wyjechał SC - jakieś AUDI RS4 i poprostu odjechał wszystkim samochodom ścigającym się w mistrzostwach :o

deeze napisał(a):I mój pomysł: Czy nie powinni byli tak zrobić, aby podczas neutralizacji wszyscy ustawiali się w kolejności jaką w tym momencie zajmują w klasyfikacji, bez wyprzedzania Safety Cara? Nic prostszego - roszada za Safety Carem wystarczyłaby, aby zdublowani nie przeszkadzali szybszym zawodnikom. Co wy o tym sądzicie?

niby fajnie ale teraz tak jak jest to niczego sobie bo wszycy będą na tym samym kółku i dzięki temu jest szansa na więcej akcji na torze :)
Avatar użytkownika
AMD
 
Dołączył(a): Wt lis 15, 2005 9:43
Lokalizacja: Świdnica


Powrót do Technika i przepisy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości